Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Komunikacja marketingowa

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: POL-PM-LS-KM
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Komunikacja marketingowa
Jednostka: Wydział Politologii i Dziennikarstwa
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Wymagania wstępne:

Podstawowa wiedza z zakresu nauk społecznych.

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

4 pkt. ECTS; = 90 godz., w tym 30 godz. kontaktowych z prowadzącym; 30 godz. studiowanie literatury i przygotowywanie się do zajęć; 30 godz. przygotowywanie się do egzaminu.

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

Egzamin ustny.

Pełny opis:

1) Pojęcie i ewolucja marketingu i komunikacji marketingowej

2) Geneza i pojęcie marketingu; podstawowe pojęcia i strategie; marketing 1.0-5.0

2) Zachowania konsumenckie

3) Segmentacja i targeting

4) Pozycjonowanie i różnicowanie oferty, marka

5) System informacji marketingowej i badań marketingowych, pomiar efektywności działań marketingowych

6) Zintegrowana komunikacja marketingowa

7) Zarządzanie reklamą

8) Narzędzia marketingu internetowego:

a) Serwisy www

b) Reklama w internecie

c) Social media marketing

d) Content marketing

e) Marketing mobilny

f) Influencer marketing

9) Nowe trendy i narzędzia w e-marketingu oraz astosowanie sztucznej inteligencji w marketingu

Literatura:

Literatura:

Bakalarska-Stankiewicz J. (2023). Content Marketing. Od strategii do efektów. Gliwice: Helion.

Chaffey D. & Ellis-Chadwick F. (2022). Digital Marketing. Harlow: Pearson.

Jabłoński A. (2021). Skuteczna reklama na Facebooku i Instagramie. Lublin: Grupa Marketer.

Kotler P., Keller P. (2022). Marketing, Poznań.

Taranko T. (2015). Komunikacja marketingowa, Warszawa.

Tuten T. & Solomon M. (2023). Social media marketing. Thousand Oaks: Sage.

Literatura uzupełniająca:

Charlesworth A., Absolute Essentials of Digital Marketing, New York 2021.

Gachowski K. (2023). Jak zadbać o przychylność Google? Marketing w praktyce, Nr 1, https://marketing.org.pl/mwp/888-jak-zadbac-o-przychylnosc-google, 30.07.2024.

Kotler P., Kartajaya H., Setiawan (2021). Marketing 5.0. Technology for Humanity. New Jersey: Wiley.

Kotler M., Cao T, Wang S., Qiao C., Marketing Strategy in the digital age. Applying Kotler’s strategies to digital marketing, New Jersey 2020.

Krzemień G., Mazurek G., Zach K. (2018). Serwisy www: oś komunikacji online. W: Mazurek G. (red.). E-marketing. Planowanie, narzędzia, praktyka. Warszawa: Poltext, s. 185-210.

Le i in. (2023) Introduction to Artificial Intelligence (AI). Definition and Scope of AI. W: Thaichon P., Quach S. (red.). Artificial intelligence for Marketing Management. London-New York: Routledge (s. 3-17).

McStay A. (2020). Reklama cyfrowa. Podręcznik. Analiza działań reklamowych największych światowych firm medialnych. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.

Moin S. (2020). Brand Storytelling in the Digital Age. Theories, Practice, and Application. Cham: Palgrave Macmillan.

Rachmad Y. E. (2024). The Future of Influencer marketing. Evolution of Consumer Behavior in the Digital World. Kota Jambi: Sonpedia Publishing.

Seligman J. (2018). Mobile Marketing. Hampshire: Southampton University.

Skawińska E., Popławski W. (2020). Badania marketingowe w zarządzaniu organizacją. Warszawa: PWE

Wieczorkowski, J., Chomiak-Orsa, I., & Pawełoszek, I. (2022). Big data w marketingu—narzędzie doskonalenia relacji z klientami. Marketing i Rynek, 29(1).

Efekty uczenia się:

Wiedza:

1) Absolwent zna istotę i specyfikę komunikacji marketingowej oraz rolę mediów w procesach marketingowych (K_W01; P6U_W; P6S_WG);

2) Na poziomie wiedzy podstawowej - wie jak zastosować koncepcje i narzędzia marketingowe do realizacji zadań związanych z projektowaniem kampanii informacyjnych i promocyjnych (K_W03; P6U_W; P6S_WG).

Umiejętności:

Umiejętności: Absolwent potrafi:

1) wykorzystywać posiadaną wiedzę do identyfikacji i rozwiązywania problemów i zadań wynikających z dynamiki i zmienności środowiska marketingowego i medialnego 9 K_U01; P6U_U; P6S_UW);

2) komunikować się z otoczeniem i planować kampanie komunikacyjne z użyciem specjalistycznej terminologii z zakresu marketingu, a także z zastosowaniem nowoczesnych narzędzi marketingowych (K_U06; P6U_U; P6S_UK).

Kompetencje społeczne – Absolwent jest gotów do:

1) myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy w pracy zawodowej i działalności społecznej, w szczególności w zakresie prowadzenia i doradzania w działalności biznesowej (K_K05; 6U_K; P6S_KO);

2) twórczego myślenia oraz samodzielnego podejmowania niezależnych aktywności w obszarze aktywności biznesowej dotyczącej produkcji medialnej, wykazując się umiejętnością zbierania, analizowania i interpretowania informacji oraz formułowania krytycznej argumentacji (K_K07; P6U_K; P6S_KR).

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-27 - 2023-06-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Ewa Nowak-Teter
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Wykład - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2024-02-26 - 2024-06-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Ewa Nowak-Teter
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Wykład - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-03
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Ewa Nowak-Teter
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Wykład - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-02-25 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Ewa Nowak-Teter
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Wykład - Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0