Technologia informacyjna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | POL-PM-LS-TI |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Technologia informacyjna |
Jednostka: | Wydział Politologii i Dziennikarstwa |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | https://kampus.umcs.pl/course/view.php?id=9965 |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Wiedza z zakresu nauk podstawowych, zdobyta w szkole średniej. |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Wykonywanie konkretnych zadań na oceny z wyszukiwania informacji oraz projektów przy użyciu narzędzi internetowych. |
Pełny opis: |
Przedmiot ma na celu przybliżyć zagadnienie współczesnych technologii informacyjnych. Dotyczy ich wielorakiego wykorzystania we współczesnej kulturze oraz związanych z tym wyzwań i problemów. Nacisk jest jednak położony na umiejętność praktycznego wykorzystania przez studentów różnych rodzajów oprogramowania, które mogą być pomocne w nauce, jak i w przyszłej pracy zawodowej. 1. Wyszukiwanie informacji: wyszukiwarki, multiwyszukiwarki naukowe, biblioteczne 2. Bazy danych i bibliograficzne, portale edukacyjne – wyszukiwanie informacji 3. Biblioteki cyfrowe polskie i światowe (wybrane zasoby) 4. Padlet - wirtualna tablica informacyjna (pozyskiwanie i wizualizacja informacji) 5. Prezentacja w programie Emaze 6. Mapy myśli – darmowe narzędzia do gromadzenia i wizualizacji informacji (Coggle, MindMup) 7. Aplikacja LearningApps – narzędzie wykorzystywane w edukacji 8. Projektowanie i edycja komiksów przy użyciu narzędzi online: Witty Comics, PIXTON 9. REMIKS W KULTURZE - Projekt prezentacji w programie PIKTOCHART oraz REMIKS/KOLAŻ fotografii w programach Funny Photo oraz PhotoCollage 10. Projektowanie druków okazjonalnych (plakat, ulotka, folder) w programie Canva 11. Blendspace – program do gromadzenia, wizualizacji i sprawdzenia wiedzy (quiz) 12. Quizlet do tworzenia fiszek i gier 13. Zarządzanie bibliografią – Mendeley: menadżer bibliografii: gromadzenie i pozyskiwanie informacji 14. Kreatywne CV i list motywacyjny - projektowanie |
Literatura: |
Gurbiel E., Krupicka H., Sysło M.M. Powiązania technologii informacyjnej z edukacją medialną. Materiały II Konferencji, „Media a Edukacja”, Poznań 1998, 353-361. Krok E., Rola i znaczenie technologii informacyjnej w edukacji, „Zeszyty Naukowe. Studia Informatica”, 2014, nr 35, s.53-64. Sysło M.M., Technologia informacyjna a edukacja medialna. Materiały V Konferencji, „Media w Kulturze, Nauce i Oświacie”, Tarnów – Krynica 20-22.10.1997; zob. również „Edukacja Medialna”, 1/1998. Sysło M.M., Rozwój technologii informacyjnej a edukacja – stan, kierunki, wyzwania, w: Holistyczne i analityczne metody diagnostyki edukacyjnej. Perspektywy informatyczne egzaminów szkolnych, red. B. Niemierko, G. Szyling, Gdańsk 2005. Wykorzystanie technologii informacyjnych w edukacji https://www.space4living.pl/wykorzystanie-technologii-informacyjnych-w-edukacji/ |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA: ABSOLWENT ZNA I ROZUMIE K_W06 - fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji wynikające z rozwoju technologicznego K_W07 - podstawowe pojęcia i zasady ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz formy rozwoju indywidualnej przedsiębiorczości w zakresie produkcji medialnej K_W08 - rolę mediów w prawidłowym funkcjonowaniu demokracji oraz w kształtowaniu społeczeństwa obywatelskiego UMIEJĘTNOŚCI: ABSOLWENT POTRAFI K_U03 - dobrać i zastosować właściwe metody i narzędzia do badania problemów z zakresu komunikacji społecznej i mediów K_U04 -używać zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych do pozyskiwania, przetwarzania informacji oraz do prezentowania wyników własnych badań K_U06 - komunikować się z otoczeniem z użyciem specjalistycznej terminologii z zakresu produkcji medialnej KOMPETENCJE SPOŁECZNE: ABSOLWENT JEST GOTÓW DO K_K02 - uznania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych, w tym do korzystania z opinii ekspertów w razie niemożności samodzielnego rozwiązania problemu K_K04 - inicjowania i organizowania działań na rzecz interesu publicznego, w tym na rzecz edukacji medialnej K_K06 odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych poprzez osobiste przestrzeganie etyki zawodowej oraz promowanie jej wśród współpracowników, a także poprzez dbanie o dorobek i tradycje zawodowe |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-03 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Kamil Aksiuto, Małgorzata Choma-Jusińska, Agata Fijuth-Dudek, Łukasz Jędrzejski, Tomasz Kowalewicz, Dominika Popielec | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.