Badania w public relations
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | POL-PRZ-LS-BwPR |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Badania w public relations |
Jednostka: | Wydział Politologii i Dziennikarstwa |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Pełny opis: |
Geneza badań w PR Analiza stanu wyjściowego w procesie PR Efektywność i skuteczność działań Metody i techniki badawcze (analiza zróżnicowania semantycznego, analiza SWOT, analiza treści, indywidualny wywiad pogłębiony, badanie fokusowe, badania sondażowe, eksperyment i studium przypadku) Prezentacja wyników badań - wizualizacja Nowe trendy w badaniach - analityka social mediów, neuromarketing Rynek instytucji badawczych w Polsce Przygotowanie audytu organizacji |
Literatura: |
Babbie E., Badania społeczne w praktyce, Warszawa 2006. Badanie rynku. Jak zrozumieć konsumenta, pod red. A. Łebkowska, M. J. Lutostański, M. Protasiuk, Warszawa 2021. Błażewicz G., Rewolucja z Marketing Automation. Jak wykorzystać potencjał Big Data, Warszawa 2016. Miotk A., Badania w public relations. Wprowadzenie, Warszawa 2016. Miotk A., Nowy PR. Jak internet zmienił public relations, Lublin 2016. Pomiar efektywności komunikacji marketingowej w mediach cyfrowych. Leksykon, IAB Polska, Warszawa 2022. Public relations. Znaczenie społeczne i kierunki rozwoju, pod red. J. Olędzki, D. Tworzydło, Warszawa 2006. Szreder M., Metody i techniki sondażowych badań opinii, Warszawa 2010. Szymański W., Badania i pomiar efektów w public relations, Warszawa 2010. Tworzydło D., Macierz celów wizerunkowych w procesie oceny efektów public relations, Rzeszów 2008. Wojcik K., Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem, Warszawa 2015. |
Efekty uczenia się: |
W01 - Posiada rozszerzoną wiedzę z zakresu metod w naukach społecznych - K_W01 W02 - Ma wiedzę na temat zastosowania w praktyce podstawowych metod i technik badań mediów oraz społecznych praktyk z nimi związanych - K_W07 U01 - Potrafi precyzyjnie posługiwać się terminologią z zakresu metod w naukach społecznych - K_U01 U02 - Potrafi poprawnie analizować i wnioskować o zawartości mediów za pomocą trafnie dobranych metod i narzędzi - K_U03 U03 - Opracowuje, interpretuje (wyciąga wnioski) i prezentuje wyniki badań, przy użyciu fachowej terminologii - K_U14 K01 - Ma świadomość znaczenia metod badawczych w funkcjonowaniu organizacji - K_K01 K02 - Jest świadomy znaczenia badań nad warstwą językową przekazów medialnych - K_K05 K03 - Jest otwarty na użycie nowoczesnych narzędzi badawczych - K_K06 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-25 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Justyna Maguś | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.