Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Badania w public relations

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: POL-PRZ-LS-BwPR
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Badania w public relations
Jednostka: Wydział Politologii i Dziennikarstwa
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Pełny opis:

Geneza badań w PR

Analiza stanu wyjściowego w procesie PR

Efektywność i skuteczność działań

Metody i techniki badawcze

(analiza zróżnicowania semantycznego, analiza SWOT, analiza treści, indywidualny wywiad pogłębiony, badanie fokusowe, badania sondażowe, eksperyment i studium przypadku)

Prezentacja wyników badań - wizualizacja

Nowe trendy w badaniach - analityka social mediów, neuromarketing

Rynek instytucji badawczych w Polsce

Przygotowanie audytu organizacji

Literatura:

Babbie E., Badania społeczne w praktyce, Warszawa 2006.

Badanie rynku. Jak zrozumieć konsumenta, pod red. A. Łebkowska, M. J. Lutostański, M. Protasiuk, Warszawa 2021.

Błażewicz G., Rewolucja z Marketing Automation. Jak wykorzystać potencjał Big Data, Warszawa 2016.

Miotk A., Badania w public relations. Wprowadzenie, Warszawa 2016.

Miotk A., Nowy PR. Jak internet zmienił public relations, Lublin 2016.

Pomiar efektywności komunikacji marketingowej w mediach cyfrowych. Leksykon, IAB Polska, Warszawa 2022.

Public relations. Znaczenie społeczne i kierunki rozwoju, pod red. J. Olędzki, D. Tworzydło, Warszawa 2006.

Szreder M., Metody i techniki sondażowych badań opinii, Warszawa 2010.

Szymański W., Badania i pomiar efektów w public relations, Warszawa 2010.

Tworzydło D., Macierz celów wizerunkowych w procesie oceny efektów public relations, Rzeszów 2008.

Wojcik K., Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem, Warszawa 2015.

Efekty uczenia się:

W01 - Posiada rozszerzoną wiedzę z zakresu metod w naukach społecznych - K_W01

W02 - Ma wiedzę na temat zastosowania w praktyce podstawowych metod i technik badań mediów oraz społecznych praktyk z nimi związanych - K_W07

U01 - Potrafi precyzyjnie posługiwać się terminologią z zakresu metod w naukach społecznych - K_U01

U02 - Potrafi poprawnie analizować i wnioskować o zawartości mediów za pomocą trafnie dobranych metod i narzędzi - K_U03

U03 - Opracowuje, interpretuje (wyciąga wnioski) i prezentuje wyniki badań, przy użyciu fachowej terminologii - K_U14

K01 - Ma świadomość znaczenia metod badawczych w funkcjonowaniu organizacji - K_K01

K02 - Jest świadomy znaczenia badań nad warstwą językową przekazów medialnych - K_K05

K03 - Jest otwarty na użycie nowoczesnych narzędzi badawczych - K_K06

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-02-25 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Justyna Maguś
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0