Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Etyka public relations

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: POL-PRZ-LS-EPR
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Etyka public relations
Jednostka: Wydział Politologii i Dziennikarstwa
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Ogólna wiedza z zakresu public relations

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

30 Godziny kontaktowe z prowadzącym zajęcia realizowane w formie zajęć dydaktycznych.


30 godziny niekontaktowe (przygotowanie do zajęć, przygotowanie do zaliczenia)

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

Zaliczenie ustne

Pełny opis:

1. Podstawowe pojęcia z zakresu badań nad etyką public relations

2. Źródła norm etycznych w PR

3. Międzynarodowe standardy etyczne w public relations

4. Kodeksy etyczne polskich organizacji PR

5. Rada Etyki Public Relations - zadanie i cele

4. Pojęcie "czarnego PR"

5. Najważniejsze wartości etyczne w public relations

6. "Grzechy" polskiego public relations

7. Profesjonalizacja branży

Literatura:

- P. J. Parsons, Ethics in Public Relations: A Guide to Best Practice, Kogan Page, 2016.

- K. Stasiuk-Krajewska, Etyka public relations: konteksty, koncepcje, kontrowersje, Wrocław 2011.

- Etyka public relations: profesjonalizacja branży PR w Polsce, red. M. Kaczmarek-Śliwińska, Warszawa 2023.

- K. Stasiuk-Krajewska, Etyka public relations i reklamy jako etyka komunikacji, Radom 2006.

Efekty uczenia się:

WIEDZA: ABSOLWENT ZNA I ROZUMIE

K_W04 siatkę pojęciową z zakresu nauk społecznych, w tym nauk o komunikacji społecznej i mediach, w szczególności z zakresu public relations i zarządzania informacją

K_W06 uwarunkowania i znaczenie społeczne, polityczne, kulturowe, i technologiczne funkcjonowania środowiska medialnego oraz jego otoczenia

K_W08 prawne i etyczne aspekty public relations i zarządzania informacją

K_W12 formy przekazu społecznego oraz narzędzia public relations

UMIEJĘTNOŚCI: ABSOLWENT POTRAFI

K_U01 wykorzystywać posiadaną wiedzę do identyfikacji, rozwiązywania problemów i zadań wynikających z charakteru sfery publicznej

K_U03 dobrać i zastosować właściwe metody i narzędzia do badania i rozwiązywania problemów

K_U05 prowadzić działalność w obszarze public relations i zarządzania informacją, tworzyć oraz właściwie dystrybuować przekazy public relations

K_U07 komunikować się z otoczeniem z użyciem specjalistycznej terminologii z zakresu public relations i zarządzania informacją

K_U11 samodzielnie planować proces podnoszenia poziomu wiedzy, rozwój własnych kompetencji i wdrażać zasadę uczenia się przez całe życie

KOMPETENCJE SPOŁECZNE: ABSOLWENT JEST GOTÓW DO

K_K02 samodzielnego rozwiązywania zadań w pracy zawodowej i aktywności społecznej oraz myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy

K_K03 uznania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych, korzystania z opinii ekspertów w razie niemożności samodzielnego rozwiązania problemu

K_K04 inicjowania działań na rzecz interesu publicznego, aktywnego uczestnictwa w życiu publicznym i kreowania różnych form aktywności obywatelskiej

K_K05 uznania i wypełniania zobowiązań społecznych oraz współorganizowania działalności na rzecz środowiska społecznego

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-02-25 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Agata Fijuth-Dudek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0