Etyka public relations
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | POL-PRZ-LS-EPR |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Etyka public relations |
Jednostka: | Wydział Politologii i Dziennikarstwa |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Ogólna wiedza z zakresu public relations |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | 30 Godziny kontaktowe z prowadzącym zajęcia realizowane w formie zajęć dydaktycznych. 30 godziny niekontaktowe (przygotowanie do zajęć, przygotowanie do zaliczenia) |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Zaliczenie ustne |
Pełny opis: |
1. Podstawowe pojęcia z zakresu badań nad etyką public relations 2. Źródła norm etycznych w PR 3. Międzynarodowe standardy etyczne w public relations 4. Kodeksy etyczne polskich organizacji PR 5. Rada Etyki Public Relations - zadanie i cele 4. Pojęcie "czarnego PR" 5. Najważniejsze wartości etyczne w public relations 6. "Grzechy" polskiego public relations 7. Profesjonalizacja branży |
Literatura: |
- P. J. Parsons, Ethics in Public Relations: A Guide to Best Practice, Kogan Page, 2016. - K. Stasiuk-Krajewska, Etyka public relations: konteksty, koncepcje, kontrowersje, Wrocław 2011. - Etyka public relations: profesjonalizacja branży PR w Polsce, red. M. Kaczmarek-Śliwińska, Warszawa 2023. - K. Stasiuk-Krajewska, Etyka public relations i reklamy jako etyka komunikacji, Radom 2006. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA: ABSOLWENT ZNA I ROZUMIE K_W04 siatkę pojęciową z zakresu nauk społecznych, w tym nauk o komunikacji społecznej i mediach, w szczególności z zakresu public relations i zarządzania informacją K_W06 uwarunkowania i znaczenie społeczne, polityczne, kulturowe, i technologiczne funkcjonowania środowiska medialnego oraz jego otoczenia K_W08 prawne i etyczne aspekty public relations i zarządzania informacją K_W12 formy przekazu społecznego oraz narzędzia public relations UMIEJĘTNOŚCI: ABSOLWENT POTRAFI K_U01 wykorzystywać posiadaną wiedzę do identyfikacji, rozwiązywania problemów i zadań wynikających z charakteru sfery publicznej K_U03 dobrać i zastosować właściwe metody i narzędzia do badania i rozwiązywania problemów K_U05 prowadzić działalność w obszarze public relations i zarządzania informacją, tworzyć oraz właściwie dystrybuować przekazy public relations K_U07 komunikować się z otoczeniem z użyciem specjalistycznej terminologii z zakresu public relations i zarządzania informacją K_U11 samodzielnie planować proces podnoszenia poziomu wiedzy, rozwój własnych kompetencji i wdrażać zasadę uczenia się przez całe życie KOMPETENCJE SPOŁECZNE: ABSOLWENT JEST GOTÓW DO K_K02 samodzielnego rozwiązywania zadań w pracy zawodowej i aktywności społecznej oraz myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy K_K03 uznania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych, korzystania z opinii ekspertów w razie niemożności samodzielnego rozwiązania problemu K_K04 inicjowania działań na rzecz interesu publicznego, aktywnego uczestnictwa w życiu publicznym i kreowania różnych form aktywności obywatelskiej K_K05 uznania i wypełniania zobowiązań społecznych oraz współorganizowania działalności na rzecz środowiska społecznego |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-25 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Agata Fijuth-Dudek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.