Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Komunikacja wewnętrzna

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: POL-PRZ-LS-KWewn
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Komunikacja wewnętrzna
Jednostka: Wydział Politologii i Dziennikarstwa
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny kontaktowe realizowane z udziałem nauczyciela akademickiego:

- w formie zajęć dydaktycznych - KW konwersatorium - 30 h

- w formie konsultacji indywidualnych - 1 h


• Godziny niekontaktowe (praca własna studenta):

- przygotowanie się studenta do zajęć dydaktycznych (łączna liczba godzin w semestrze) - 9h

- przygotowanie się studenta do zaliczeń (łączna liczba godzin w semestrze) - 10 h

- studiowanie przez studenta literatury przedmiotu (łączna liczba godzin w semestrze) - 10 h

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

Zaliczenie na ocenę. Forma – kolokwium pisemne (udział 70%), aktywność (30%).

Pełny opis:

Komunikacja wewnętrzna jako ważny obszar public relations (PR wewnętrzny). Studenci poznają terminy i pojęcia dotyczące budowania relacji z pracownikami, opartych na zaufaniu i autentyczności. Analizują przypadki odnoszące się do praktyki prowadzenia komunikacji wewnętrznej w organizacjach różnego typu, także w sytuacjach trudnych, kryzysowych i w czasie wprowadzania zmian. Potrafią dobierać właściwe narzędzia komunikacji pozwalające osiągać zakładane cele w zakresie motywowania, integrowania i aktywowania pracowników. Poznają zasady prowadzenia komunikacji w taki sposób, by zadowolenie pracowników z relacji wewnętrznych w miejscu pracy wpływało na utożsamianie się z organizacją i budowało jej pozytywny wizerunek jako pracodawcy.

Literatura:

Cornelissen J. (2010), Komunikacja korporacyjna. Przewodnik po teorii i praktyce, Wyd. Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa: 2010.

Cyfrowa komunikacja organizacji / Redakcja naukowa Barbara Filipczyk, Jerzy Gołuchowski. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, 2020.

Kurs Akademia Komunikacji Wewnętrznej w formie e-learningu. [online] www. Szkolenia z komunikacji wewnętrznej w przedsiębiorstwie | iComms

Maciuszek Józef, Hohol Michał, Komunikacja wewnętrzna w jednostkach samorządu terytorialnego – diagnoza i narzędzia doskonalenia. [online] www. Komunikacja wewnętrzna w jednostkach samorządu terytorialnego - diagnoza i narzędzia doskonalenia (uj.edu.pl) Józef Maciuszek Michał Hohol

Ocena funkcjonowania współczesnej organizacji, kompetencje menedżerskie a relacje międzypracownicze w świetle przeprowadzonych badań. W: Bartkowiak Monika, Kompetencje menedżera a relacje międzypracownicze w organizacji uczącej się. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM, 2011, s. 165 – 220.

Quirke Bill, Komunikacja wewnętrzna krok po kroku: jak komunikacja wewnętrzna pomaga wdrażać każdą strategię w firmie. Warszawa: Oficyna Wolters Kluwer business, 2011.

Trębecki Jacek, Relacje wewnętrzne. W: Public relations : znaczenie społeczne i kierunki rozwoju/ Redakcja naukowa Jerzy Olędzki, Dariusz Tworzydło. Warszawa: PWN, 2006, s. 106 – 122.

Winkler R. Zarządzanie komunikacją w organizacjach zróżnicowanych kulturowo, Oficyna a Wolters Kluwer business, Kraków: 2008.

Efekty uczenia się:

W1 - Zna pojęcia dotyczące komunikacji wewnętrznej, jej celów, znaczenia i korelacji z innymi dziedzinami wiedzy - K_W06

W2 - Zna zasady prowadzenia komunikacji wewnętrznej w organizacjach różnego typu - K_W07, K_W18

U1 - Potrafi przygotować projekt komunikacji wewnętrznej dla wybranej

organizacji - K_U16, K_U17

U2 - Potrafi interpretować działania podejmowane w ramach komunikacji wewnętrznej zgodnie z zasadami współpracy w zespole i zasadami standardów etycznych public relations - K_U05, K_U08

U3 -Potrafi wyszukiwać informacje dotyczące prowadzenia komunikacji wewnętrznej i korzystać z nich w sposób racjonalny - K_U15, K_U18

K1 - Ma świadomość roli i znaczenia komunikacji wewnętrznej w budowaniu wizerunku organizacji jako pracodawcy - K_K07

K2 -Ma świadomość rangi komunikacji wewnętrznej w public relations organizacji - K_K14

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-02-25 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Agnieszka Kamińska, Mateusz Sobiech
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0