Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Komunikacja wizualna

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: POL-PRZ-LS-KWiz
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Komunikacja wizualna
Jednostka: Wydział Politologii i Dziennikarstwa
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

brak

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

egzamin

Pełny opis:

1. Komunikacja wizualna – ujęcia teoretyczne

2. Techniki i narzędzia analizy przekazów wizualnych

3. Reklama komercyjna a komunikacja wizualna – analiza wybranych przykładów

4. Komunikacja wizualna a kampanie społeczne

5. Polityczna reklama wizualna

6. Propaganda wizualna – wybrane aspekty

7. Obraz w pracy dziennikarza

8. Fotografia a komunikacja wizualna

9. Film – wybrane zagadnienia

10. Memy internetowe jako przykład komunikatów wizualnych

11. Serial, komiks, teledysk jako teksty kultury

12. Komunikacja wizualna w interakcjach społecznych

13. Identyfikacja wizualna firmy – wybrane zagadnienia

14. Projektowanie przekazów wizualnych (infografik, wykresów, prezentacji, materiałów prasowych, reklam, ulotek itp.)

Literatura:

. Zwoliński, Obraz w relacjach społecznych, Kraków 2004.

B. Bergström, „Komunikacja wizualna”, Warszawa 2009.

Ikoniczność znaku. Słowo – przedmiot – obraz – gest, E. Tabakowska (red.), Kraków 2006.

„Kadrowanie rzeczywistości. Szkice z socjologii wizualnej”, J. Kaczmarek (red.), Poznań 2004.

P. Levinson, „Nowe nowe media”, Kraków 2010.

G. Rose, „Interpretacja materiałów wizualnych. Krytyczna metodologia badań nad wizualnością”, Warszawa 2010.

L. Taylor, A. Willis, „Medioznawstwo. Teksty, instytucje, odbiorcy”, Kraków 2006.

W. Peszyński, „Walka na spoty po polsku”, Toruń 2012.

W. Maguś, „Wizerunki polityków w cieniu zdarzeń nadzwyczajnych”, Lublin 2014.

T. Olczyk, „Politrozrywka i popperswazja. Reklama telewizyjna w polskich kampaniach wyborczych XXI wieku”, Warszawa 2009.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-02-25 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Joanna Hołda
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Wykład - Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0