Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Psychologia kliniczna i psychopatologia

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PS-!PEDSP-P1
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Psychologia kliniczna i psychopatologia
Jednostka: Zakład Pedagogiki Resocjalizacyjnej
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Znajomość podstawowych pojęć psychologicznych

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny kontaktowe w formie zajęć 15

Godziny kontaktowe w formie konsultacji on line -15

Przygotowanie studenta do zajęć- 15,

przygotowanie studenta do zaliczenia- 15,

Godziny samodzielnej pracy studenta- proces samokształcenia, praca z tekstami źródłowymi -30

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

Zaliczenie z oceną (na podstawie pracy pisemnej, obecności, udziału w dyskusji)K_W01, K_W06, K_W14, K_U02, K_U08, K_U22,K_K07

Pełny opis:

Celem zajęć jest zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami z zakresu psychopatologii, neuropsychologii i psychologii klinicznej wychowawczej w zakresie charakterystyki zaburzeń wieku rozwojowego i dorosłości. Istotnym założeniem zajęć jest nabycie przez studentów umiejętności w zakresie diagnozowania i różnicowania problemów klinicznych w różnych okresach życia człowieka, a także opracowywania form oddziaływań profilaktycznych i terapeutycznych.

Literatura:

Goodman R., Scott s. (2000) Psychiatria dzieci i młodzieży, Wrocław.

Sęk H. (1998) (red.) Społeczna psychologia kliniczna, PWN Warszawa.

Sęk H. (2001) Wprowadzenie do psychologii klinicznej, Scholar Warszawa.

Sęk H. (2005) Psychologia kliniczna , t.1,2, PWN Warszawa.

Sęk H. (2000) Uwarunkowania i mechanizmy wypalenia zawodowegow modelu społecznej psychologii poznawczej. W: Sęk H.(red.) Wypalenie zawodowe . Przyczyny, mechanizmy, zapobieganie, Warszawa PWN 2000, s. 83-113

Efekty uczenia się:

Wiedza

W wyniku przeprowadzonych zajęć student ma elementarną wiedzę na temat zakresu wykorzystania wiedzy psychologicznej w diagnozie i terapii osób z zaburzeniami zdrowia psychicznego i somatycznego, potrafi scharakteryzować przyczyny i symptomy zaburzeń psychicznych, zna kontekst teoretyczny psychologii klinicznej i podstawową terminologię K_W01, K_W06, K_W14

Umiejętności

W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi dokonać analizy problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych i pomocowych dla osób z zaburzeniami zdrowia psychicznego, dostrzega dylematy etyczne w pracy psychologa klinicznego, posługuje się specjalistycznym językiem K_U02, K_U08, K_U22

Kompetencje społeczne i personalne

W wyniku przeprowadzonych zajęć student posiada kompetencje z zakresu uczestnictwa w procesie rozwiązywania różnorodnych problemów diagnostycznych i terapeutycznych w odniesieniu do osób z zaburzeniami zdrowia psychicznego i somatycznego, ma świadomość odpowiedzialności etycznej, K_K07

Praktyki zawodowe:

nie dotyczą

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-3dcdfd8c8 (2024-03-25)