Psychologia kliniczna i psychopatologia
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PS-!PEDSP-P1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Psychologia kliniczna i psychopatologia |
Jednostka: | Zakład Pedagogiki Resocjalizacyjnej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Znajomość podstawowych pojęć psychologicznych |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe w formie zajęć 15 Godziny kontaktowe w formie konsultacji on line -15 Przygotowanie studenta do zajęć- 15, przygotowanie studenta do zaliczenia- 15, Godziny samodzielnej pracy studenta- proces samokształcenia, praca z tekstami źródłowymi -30 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Zaliczenie z oceną (na podstawie pracy pisemnej, obecności, udziału w dyskusji)K_W01, K_W06, K_W14, K_U02, K_U08, K_U22,K_K07 |
Pełny opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami z zakresu psychopatologii, neuropsychologii i psychologii klinicznej wychowawczej w zakresie charakterystyki zaburzeń wieku rozwojowego i dorosłości. Istotnym założeniem zajęć jest nabycie przez studentów umiejętności w zakresie diagnozowania i różnicowania problemów klinicznych w różnych okresach życia człowieka, a także opracowywania form oddziaływań profilaktycznych i terapeutycznych. |
Literatura: |
Goodman R., Scott s. (2000) Psychiatria dzieci i młodzieży, Wrocław. Sęk H. (1998) (red.) Społeczna psychologia kliniczna, PWN Warszawa. Sęk H. (2001) Wprowadzenie do psychologii klinicznej, Scholar Warszawa. Sęk H. (2005) Psychologia kliniczna , t.1,2, PWN Warszawa. Sęk H. (2000) Uwarunkowania i mechanizmy wypalenia zawodowegow modelu społecznej psychologii poznawczej. W: Sęk H.(red.) Wypalenie zawodowe . Przyczyny, mechanizmy, zapobieganie, Warszawa PWN 2000, s. 83-113 |
Efekty uczenia się: |
Wiedza W wyniku przeprowadzonych zajęć student ma elementarną wiedzę na temat zakresu wykorzystania wiedzy psychologicznej w diagnozie i terapii osób z zaburzeniami zdrowia psychicznego i somatycznego, potrafi scharakteryzować przyczyny i symptomy zaburzeń psychicznych, zna kontekst teoretyczny psychologii klinicznej i podstawową terminologię K_W01, K_W06, K_W14 Umiejętności W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi dokonać analizy problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych i pomocowych dla osób z zaburzeniami zdrowia psychicznego, dostrzega dylematy etyczne w pracy psychologa klinicznego, posługuje się specjalistycznym językiem K_U02, K_U08, K_U22 Kompetencje społeczne i personalne W wyniku przeprowadzonych zajęć student posiada kompetencje z zakresu uczestnictwa w procesie rozwiązywania różnorodnych problemów diagnostycznych i terapeutycznych w odniesieniu do osób z zaburzeniami zdrowia psychicznego i somatycznego, ma świadomość odpowiedzialności etycznej, K_K07 |
Praktyki zawodowe: |
nie dotyczą |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.