Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium dyplomowe

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PS-!PEDSP-P14
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium dyplomowe
Jednostka: Wydział Pedagogiki i Psychologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

brak

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny kontaktowe z prowadzącym zajęcia realizowane w formie np. konsultacji (łączna liczba godzin w semestrze): 10,0

Godziny kontaktowe z prowadzącym zajęcia realizowane w formie zajęć dydaktycznych (łączna liczba godzin w semestrze): 10,0

Przygotowanie się studenta do zajęć dydaktycznych (łączna liczba godzin w semestrze): 20,0

Studiowanie przez studenta literatury przedmiotu (łączna liczba godzin w semestrze): 20,0

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

Zaliczenie w oparciu o plan pracy, konspekt rozdziału teoretycznego wraz z wykazem bibliograficznym.

Pełny opis:

Pogłębienie wiedzy z zakresu objętego problematyką seminarium, opanowanie sztuki precyzyjnego formułowania problemów. Nabycie umiejętności praktycznych: gromadzenia literatury związanej z tematyką pracy, sporządzanie adresów bibliograficznych, sporządzanie tabel, wykresów oraz opisywania wyników. Opanowanie technicznych umiejętności przygotowania pracy dyplomowej. Opanowanie reguł rzetelności cytowania.

Literatura:

Brzeziński J., Metodologia badań psychologicznych, Warszawa 1996.

Łobocki M., Metody badań pedagogicznych, Kraków 1999.

Nowak S., Metodologia badań społecznych, Warszawa 1985.

Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych, Warszawa 1987.

Efekty uczenia się:

Wiedza:

W1. Ma podstawową wiedzę na temat celów, problematyki, hipotez, metod, technik i narzędzi badawczych oraz konstruowania koncepcji badań pedagogicznych nawiązującej do określonego paradygmatu w badaniach społecznych - K_W15

W2. Ma podstawową wiedzę na temat dotychczasowych osiągnięć w zakresie wybranych szczegółowych obszarów pedagogiki specjalnej - K_W14

Umiejętności:

U1. Potrafi analizować i diagnozować szczegółowe obszary działalności edukacyjnej, rehabilitacyjnej bądź resocjalizacyjnej za pomocą opracowanej procedury postępowania badawczego, a także na podstawie wniosków z badań wykazać konieczność ich kontynuowania w obszarze wyznaczonym problematyką pracy - K_U02

U2. Potrafi formułować problemy badawcze, dobierać adekwatne metody i techniki i narzędzia badawcze, stosować własciwe metody analizy danych, wyciągać wnioski z badań, opracowywać i prezentować wyniki badań - K_U05

U3. Potrafi formułować ustne i pisemne wypowiedzi, poprawnie pod względem merytorycznym i językowym oraz prezentować własne pomysły dotyczące szczegółowych zagadnień pedagogiki specjalnej - K_U08

Kompetencje społeczne:

K1. Przestrzega norm etycznych w opracowywaniu i wykorzystywaniu wyników badań oraz tekstów innych autorów - K_K10

K2. Skrupulatnie opracowuje kolejne elementy pracy dyplomowej uwzględniając wskazówki promotora - K_K01

Praktyki zawodowe:

nie dotyczą

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-3dcdfd8c8 (2024-03-25)