Seminarium dyplomowe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PS-!PEDSP-P14 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium dyplomowe |
Jednostka: | Wydział Pedagogiki i Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | brak |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe z prowadzącym zajęcia realizowane w formie np. konsultacji (łączna liczba godzin w semestrze): 10,0 Godziny kontaktowe z prowadzącym zajęcia realizowane w formie zajęć dydaktycznych (łączna liczba godzin w semestrze): 10,0 Przygotowanie się studenta do zajęć dydaktycznych (łączna liczba godzin w semestrze): 20,0 Studiowanie przez studenta literatury przedmiotu (łączna liczba godzin w semestrze): 20,0 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Zaliczenie w oparciu o plan pracy, konspekt rozdziału teoretycznego wraz z wykazem bibliograficznym. |
Pełny opis: |
Pogłębienie wiedzy z zakresu objętego problematyką seminarium, opanowanie sztuki precyzyjnego formułowania problemów. Nabycie umiejętności praktycznych: gromadzenia literatury związanej z tematyką pracy, sporządzanie adresów bibliograficznych, sporządzanie tabel, wykresów oraz opisywania wyników. Opanowanie technicznych umiejętności przygotowania pracy dyplomowej. Opanowanie reguł rzetelności cytowania. |
Literatura: |
Brzeziński J., Metodologia badań psychologicznych, Warszawa 1996. Łobocki M., Metody badań pedagogicznych, Kraków 1999. Nowak S., Metodologia badań społecznych, Warszawa 1985. Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych, Warszawa 1987. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: W1. Ma podstawową wiedzę na temat celów, problematyki, hipotez, metod, technik i narzędzi badawczych oraz konstruowania koncepcji badań pedagogicznych nawiązującej do określonego paradygmatu w badaniach społecznych - K_W15 W2. Ma podstawową wiedzę na temat dotychczasowych osiągnięć w zakresie wybranych szczegółowych obszarów pedagogiki specjalnej - K_W14 Umiejętności: U1. Potrafi analizować i diagnozować szczegółowe obszary działalności edukacyjnej, rehabilitacyjnej bądź resocjalizacyjnej za pomocą opracowanej procedury postępowania badawczego, a także na podstawie wniosków z badań wykazać konieczność ich kontynuowania w obszarze wyznaczonym problematyką pracy - K_U02 U2. Potrafi formułować problemy badawcze, dobierać adekwatne metody i techniki i narzędzia badawcze, stosować własciwe metody analizy danych, wyciągać wnioski z badań, opracowywać i prezentować wyniki badań - K_U05 U3. Potrafi formułować ustne i pisemne wypowiedzi, poprawnie pod względem merytorycznym i językowym oraz prezentować własne pomysły dotyczące szczegółowych zagadnień pedagogiki specjalnej - K_U08 Kompetencje społeczne: K1. Przestrzega norm etycznych w opracowywaniu i wykorzystywaniu wyników badań oraz tekstów innych autorów - K_K10 K2. Skrupulatnie opracowuje kolejne elementy pracy dyplomowej uwzględniając wskazówki promotora - K_K01 |
Praktyki zawodowe: |
nie dotyczą |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.