Praktyka śródroczna w OSW dla osób z niepełnosprawnością intelektualną
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PS-!PEDSP-P17 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyka śródroczna w OSW dla osób z niepełnosprawnością intelektualną |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | brak |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego) Konsultacje 10 Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego 10 Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego 0,25 Godziny niekontaktowe (praca własna studenta) Przygotowanie protokołów z hospitowanych zajęć 10 Przygotowanie scenariuszy samodzielnie prowadzonych zajęć 10 Przygotowanie dziennika praktyk 10 Łączna liczba godzin niekontaktowych 30 Liczba punktów ECTS za godziny niekontaktowe: 0,75 Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu 1 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | W1.dokumentacja praktyki U1.dokumentacja praktyki U2.dokumentacja praktyki K1.dokumentacja praktyki K2.dokumentacja praktyki K3.dokumentacja praktyki |
Pełny opis: |
1.Zapoznanie z organizacją i funkcjonowaniem szkoły specjalnej dla osób z niepełnosprawnością intelektualną (w tym: obserwacja oddziaływań dydaktyczno-wychowawczych pedagogów, obserwacja indywidualnych zachowań uczniów oraz dynamiki grupowej, analiza dokumentacji edukacyjno-wychowawczej i rewalidacyjnej), 2. Hospitowanie i samodzielne prowadzenie zajęć dydaktyczno-wychowawczych i rewalidacyjnych oraz udział w różnych formach oddziaływań pedagogicznych wobec uczniów z niepełnosprawnością intelektualną, 3. Opracowanie dokumentacji praktyki (protokoły hospitowanych zajęć, konspekty prowadzonych zajęć, dzienniczek praktyki). |
Literatura: |
1. Naprawa R., Maternicka K., Tanajewska A., Indywidualne Programy Edukacyjno -Terapeutyczne (cz. l, cz.2, cz.3) Wydawnictwo Harmonia, Gdańsk 2007, 2008. 2. Pilecki J.(red.) Usprawnianie, wychowanie i nauczanie osób z głębszym upośledzeniem umysłowym. Przewodnik metodyczny do prowadzenia zajęć w zakresie usprawniania i nauczania osób głębiej upośledzonych umysłowo, w okresie niemowlęcym, przedszkolnymi szkolnym oraz w życiu dorosłym, niezależnie od miejsca pobytu. Wydawnictwo Naukowe AP, wyd. I, Kraków 2000. 3. Kott T., Zajęcia pozalekcyjne i terapia zajęciowa z osobami o obniżonej sprawności umysłowej, Wyd. APS Warszawa, 2002. 4. Olechnowicz H., Wyzwalanie aktywności dzieci głębiej upośledzonych umysłowo. Warszawa 1994. 5. Żyta A., Terapia pedagogiczna osób głębiej upośledzonych umysłowo w ośrodkach rehabilitacyjno-wychowawczych. "Wychowanie na co dzień", nr 1 -2, styczeń - luty 2000. |
Efekty uczenia się: |
W1. Student ma podstawową wiedzę o rodzajach więzi społecznych (rodzinnych, towarzyskich, kulturowych, zawodowych, organizacyjnych i terytorialnych) i o rządzących nimi prawidłowościach U1. Student potrafi pracować w zespole; umie wyznaczać oraz przyjmować wspólne cele działania, potrafi korzystać ze wskazówek formułowanych przez kierownika zespołu; potrafi przyjąć różne role w zespole, U2. Student potrafi planować, organizować i realizować działania pedagogiczne w określonym obszarze praktycznym K1. Student jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych i osobistych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w podejmowaniu indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w zakresie pedagogiki specjalnej, K2. Student jest gotowy do komunikowania się z otoczeniem, w tym z osobami nie będącymi specjalistami w danej dziedzinie, przekazuje i broni swoje poglądy, K3. Student wypowiada się w ważnych sprawach społecznych, odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne w różnych środowiskach społecznych. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.