Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyka śródroczna w OSW dla osób z niepełnosprawnością intelektualną

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PS-!PEDSP-P17
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Praktyka śródroczna w OSW dla osób z niepełnosprawnością intelektualną
Jednostka: Instytut Pedagogiki
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

brak

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego)

Konsultacje 10

Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego 10

Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego 0,25


Godziny niekontaktowe (praca własna studenta)

Przygotowanie protokołów z hospitowanych zajęć 10

Przygotowanie scenariuszy samodzielnie prowadzonych zajęć 10

Przygotowanie dziennika praktyk 10

Łączna liczba godzin niekontaktowych 30

Liczba punktów ECTS za godziny niekontaktowe: 0,75


Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu 1


Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

W1.dokumentacja praktyki

U1.dokumentacja praktyki

U2.dokumentacja praktyki

K1.dokumentacja praktyki

K2.dokumentacja praktyki

K3.dokumentacja praktyki

Pełny opis:

1.Zapoznanie z organizacją i funkcjonowaniem szkoły specjalnej dla osób z niepełnosprawnością intelektualną (w tym: obserwacja oddziaływań dydaktyczno-wychowawczych pedagogów, obserwacja indywidualnych zachowań uczniów oraz dynamiki grupowej, analiza dokumentacji edukacyjno-wychowawczej i rewalidacyjnej),

2. Hospitowanie i samodzielne prowadzenie zajęć dydaktyczno-wychowawczych i rewalidacyjnych oraz udział w różnych formach oddziaływań pedagogicznych wobec uczniów z niepełnosprawnością intelektualną,

3. Opracowanie dokumentacji praktyki (protokoły hospitowanych zajęć, konspekty prowadzonych zajęć, dzienniczek praktyki).

Literatura:

1. Naprawa R., Maternicka K., Tanajewska A., Indywidualne Programy Edukacyjno -Terapeutyczne (cz. l, cz.2, cz.3) Wydawnictwo Harmonia, Gdańsk 2007, 2008.

2. Pilecki J.(red.) Usprawnianie, wychowanie i nauczanie osób z głębszym upośledzeniem umysłowym. Przewodnik metodyczny do prowadzenia zajęć

w zakresie usprawniania i nauczania osób głębiej upośledzonych umysłowo,

w okresie niemowlęcym, przedszkolnymi szkolnym oraz w życiu dorosłym, niezależnie od miejsca pobytu. Wydawnictwo Naukowe AP, wyd. I, Kraków 2000.

3. Kott T., Zajęcia pozalekcyjne i terapia zajęciowa z osobami o obniżonej sprawności umysłowej, Wyd. APS Warszawa, 2002.

4. Olechnowicz H., Wyzwalanie aktywności dzieci głębiej upośledzonych umysłowo. Warszawa 1994.

5. Żyta A., Terapia pedagogiczna osób głębiej upośledzonych umysłowo w ośrodkach rehabilitacyjno-wychowawczych. "Wychowanie na co dzień", nr 1 -2, styczeń - luty 2000.

Efekty uczenia się:

W1. Student ma podstawową wiedzę o rodzajach więzi społecznych (rodzinnych, towarzyskich, kulturowych, zawodowych, organizacyjnych i terytorialnych) i o rządzących nimi prawidłowościach

U1. Student potrafi pracować w zespole; umie wyznaczać oraz przyjmować wspólne cele działania, potrafi korzystać ze wskazówek formułowanych przez kierownika zespołu; potrafi przyjąć różne role w zespole,

U2. Student potrafi planować, organizować i realizować działania pedagogiczne w określonym obszarze praktycznym

K1. Student jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych i osobistych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w podejmowaniu indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w zakresie pedagogiki specjalnej,

K2. Student jest gotowy do komunikowania się z otoczeniem, w tym z osobami nie będącymi specjalistami w danej dziedzinie, przekazuje i broni swoje poglądy,

K3. Student wypowiada się w ważnych sprawach społecznych,

odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne w różnych środowiskach społecznych.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-3dcdfd8c8 (2024-03-25)