Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metodyka kształcenia zintegrowanego dzieci z lekką niepełnosprawnością intelektualną

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PS-!PEDSP-P9
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Metodyka kształcenia zintegrowanego dzieci z lekką niepełnosprawnością intelektualną
Jednostka: Wydział Pedagogiki i Psychologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Podstawy pedagogiki specjalnej

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego)

Wykład 5

Ćwiczenia 10

Konsultacje 7

Egzamin 3

Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego 25

Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego 1


Godziny niekontaktowe (praca własna studenta)

Studiowanie literatury 5

Przygotowanie się do egzaminu 10

Przygotowanie scenariuszy 10

Łączna liczba godzin nie kontaktowych 25

Liczba punktów ECTS za godziny niekontaktowe 1


Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu 2


Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

projekt grupowy, udział w dyskusji, referat, egzamin pisemny

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest teoretyczne i praktyczne przygotowanie słuchaczy do pracy z uczniami niepełnosprawnymi intelektualnie w stopniu lekkim na etapie kształcenia zintegrowanego.

Literatura:

Głodkowska J. (1998) Wrażliwość edukacyjna w kształtowaniu doświadczeń matematycznych u dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim. Warszawa.

Kosterska I. (1995) Materiały metodyczne do nauczania w klasach I-III szkoły specjalnej dla dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim (metoda ośrodków pracy). Katowice.

Tkaczyk G. (1997) Metodyka nauczania i wychowania początkowego w szkole specjalnej. Lublin.

Tkaczyk G. (2006) Program kształtowania i korekcji pojęć społeczno-przyrodniczych u uczniów niepełnosprawnych intelektualnie w okresie wczesnoszkolnym. Lublin.

Głodkowska J. (1999) Poznanie ucznia szkoły specjalnej. Warszawa.

Sadowska S. (red.) (2006) Nauczanie uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim. Wybrane problemy teorii i praktyki.

Tkaczyk G. (1997) (red.) Wybrane zagadnienia z metodyki nauczania i wychowania upośledzonych umysłowo. Lublin.

Tkaczyk G. (2003) Problemy uczenia się, nauczania, wychowania i rehabilitacji dzieci niepełnosprawnych intelektualnie w kontekście aplikacji metody ośrodków pracy. Lublin.

Efekty uczenia się:

W wyniku przeprowadzonych zajęć student:

WIEDZA

W01 Opisuje funkcjonowanie dziecka z lekką niepełnosprawnością intelektualną w roli ucznia, zna metody i formy pomocy uczniom z lekkim upośledzeniem umysłowym, określa specyfikę realizacji treści społeczno-przyrodniczych, polonistycznych, matematycznych i muzycznych na etapie kształcenia zintegrowanego uczniów z lekkim upośledzeniem umysłowym K_W03; K_W20; K_W21;

W02 Ma elementarną wiedzę o różnych rodzajach struktur społecznych i instytucjach życia społecznego K_W07; K_W08;

UMIEJĘTNOŚCI

U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi zaplanować pracę edukacyjną z uczniami z lekkim upośledzeniem umysłowym na I etapie edukacji. K_U12; K_U17;

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student odznacza się wytrwałością w działaniach diagnostycznych i metodycznych w pracy z uczniami z lekkim upośledzeniem umysłowym na I etapie edukacji oraz przyjmuje odpowiedzialność za efekty swoich działań. K_K05; K_K12; K_K13

Praktyki zawodowe:

Praktyka w I etapie edukacyjnym dla dzieci z lekką niepełnosprawnością intelektualną

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-3dcdfd8c8 (2024-03-25)