Metodyka kształcenia zintegrowanego dzieci z lekką niepełnosprawnością intelektualną
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PS-!PEDSP-P9 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Metodyka kształcenia zintegrowanego dzieci z lekką niepełnosprawnością intelektualną |
Jednostka: | Wydział Pedagogiki i Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Podstawy pedagogiki specjalnej |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego) Wykład 5 Ćwiczenia 10 Konsultacje 7 Egzamin 3 Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego 25 Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego 1 Godziny niekontaktowe (praca własna studenta) Studiowanie literatury 5 Przygotowanie się do egzaminu 10 Przygotowanie scenariuszy 10 Łączna liczba godzin nie kontaktowych 25 Liczba punktów ECTS za godziny niekontaktowe 1 Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu 2 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | projekt grupowy, udział w dyskusji, referat, egzamin pisemny |
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest teoretyczne i praktyczne przygotowanie słuchaczy do pracy z uczniami niepełnosprawnymi intelektualnie w stopniu lekkim na etapie kształcenia zintegrowanego. |
Literatura: |
Głodkowska J. (1998) Wrażliwość edukacyjna w kształtowaniu doświadczeń matematycznych u dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim. Warszawa. Kosterska I. (1995) Materiały metodyczne do nauczania w klasach I-III szkoły specjalnej dla dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim (metoda ośrodków pracy). Katowice. Tkaczyk G. (1997) Metodyka nauczania i wychowania początkowego w szkole specjalnej. Lublin. Tkaczyk G. (2006) Program kształtowania i korekcji pojęć społeczno-przyrodniczych u uczniów niepełnosprawnych intelektualnie w okresie wczesnoszkolnym. Lublin. Głodkowska J. (1999) Poznanie ucznia szkoły specjalnej. Warszawa. Sadowska S. (red.) (2006) Nauczanie uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim. Wybrane problemy teorii i praktyki. Tkaczyk G. (1997) (red.) Wybrane zagadnienia z metodyki nauczania i wychowania upośledzonych umysłowo. Lublin. Tkaczyk G. (2003) Problemy uczenia się, nauczania, wychowania i rehabilitacji dzieci niepełnosprawnych intelektualnie w kontekście aplikacji metody ośrodków pracy. Lublin. |
Efekty uczenia się: |
W wyniku przeprowadzonych zajęć student: WIEDZA W01 Opisuje funkcjonowanie dziecka z lekką niepełnosprawnością intelektualną w roli ucznia, zna metody i formy pomocy uczniom z lekkim upośledzeniem umysłowym, określa specyfikę realizacji treści społeczno-przyrodniczych, polonistycznych, matematycznych i muzycznych na etapie kształcenia zintegrowanego uczniów z lekkim upośledzeniem umysłowym K_W03; K_W20; K_W21; W02 Ma elementarną wiedzę o różnych rodzajach struktur społecznych i instytucjach życia społecznego K_W07; K_W08; UMIEJĘTNOŚCI U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi zaplanować pracę edukacyjną z uczniami z lekkim upośledzeniem umysłowym na I etapie edukacji. K_U12; K_U17; KOMPETENCJE SPOŁECZNE K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student odznacza się wytrwałością w działaniach diagnostycznych i metodycznych w pracy z uczniami z lekkim upośledzeniem umysłowym na I etapie edukacji oraz przyjmuje odpowiedzialność za efekty swoich działań. K_K05; K_K12; K_K13 |
Praktyki zawodowe: |
Praktyka w I etapie edukacyjnym dla dzieci z lekką niepełnosprawnością intelektualną |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.