Wykład ogolnouniwersytecki„Magiczny" wpływ muzyki na psyche i ciało”
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PS-5-OGN |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Wykład ogolnouniwersytecki„Magiczny" wpływ muzyki na psyche i ciało” |
Jednostka: | Wydział Pedagogiki i Psychologii |
Grupy: |
Wykłady ogólnouniwersyteckie na studiach niestacjonarnych |
Strona przedmiotu: | https://kampus.umcs.pl/course/view.php?id=11183 |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | brak |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe (z działem nauczyciela akademickiego): 15 godzin WY Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego: 15 (online) Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego: 0,7 Godziny niekontaktowe (praca własna studenta): Przygotowanie się studenta do zajęć dydaktycznych 15 Przygotowanie się studenta do zaliczenia przedmiotu 10 Studiowanie przez studenta literatury przedmiotu 5 Łączna liczba godzin nie kontaktowych: 30 Liczba punktów ECTS za godziny niekontaktowe: 1,3 Sumaryczna liczba punktów ECTS: 2 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | W1, W2, W3, U1, U2, U3, K1, K2, K3 - aktywność na zajęciach oraz weryfikacja na podstawie wykonanych ćwiczeń |
Pełny opis: |
Przedmiot obejmuje wiedzę z mało znanego obszaru możliwości wykorzystania muzyki i aktywności muzycznych w celach związanych z jakością życia, wspieraniem rozwoju, radzeniem sobie w wyzwaniami napotykanymi w życiu prywatnym i zawodowym. Studenci zapoznają się z istotą oddziaływania muzyki na człowieka oraz jego wielokierunkowością, jak również możliwościami jakie odpowiednie użycie muzyki daje m.in. w kwestii modyfikacji nastroju, pobudzenia, czy terapii. Jedno ze spotkań poświęcone jest znaczeniu muzyki w edukacji i rozwoju kompetencji emocjonalnych. Omawiane zagadnienia zobrazowane będą przykładami nagrań audio i wideo. Stworzone zostaną sytuacje, w których studenci będą mogli doświadczyć różnych form kontaktu z muzyką (np. słuchanie muzyki, odtwarzanie muzyki, relaksacja, techniki obrazowania itp.). |
Literatura: |
1. Stachyra, K. (2017). Metoda Wizualizacji Kierowanej z Muzyką w kontekście terapeutycznym i edukacyjnym. Lublin: Wydawnictwo UMCS. 2. Stachyra, K. (red.) (2014). Modele, metody i podejścia w muzykoterapii. Lublin: Wydawnictwo UMCS. 3. Stachyra, K. (2020). Muzykoterapia – rozprawa z mitami…. "Ars inter Culturas" vol. 8, s. 293-304. 4. Stachyra, K. (red.) (2014). Podstawy muzykoterapii (Wyd. II). Lublin: Wydawnictwo UMCS. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: W1. Znajomość podstawowej literatury muzykoterapeutycznej K_W01 W2. Podstawowa wiedza o metodyce działań o charakterze profilaktycznym i terapeutycznym K_W04; K_W19; K_W20 W3. Podstawowa wiedza o technikach muzykoterapii aktywnej i receptywnej K_W01 Umiejętności: U1. Umiejętność planowania działań z wykorzystaniem terapeutycznych aspektów sztuki K_U01; K_U09 U2. Praktyczna umiejętność prawidłowej selekcji utworów do założonych celów K_U04; K_U11; K_U21 U3. Umiejętność prezentacji utworów muzycznych K_U19 Kompetencje: K1. Podmiotowe traktowanie każdego człowieka K_K04; K_K05; K_K09 K2. Postawa kreatywna w realizacji zajęć z wykorzystaniem terapeutycznych aspektów kontaktu z muzyką K_K03 K3. Jest zainteresowany i uczestniczy w życiu kulturalnym K_K01; K_K08 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.