Metodyka działalności kulturalnej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PS-AN.LSIII.4 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Metodyka działalności kulturalnej |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Podstawowe informacje o funkcjonowaniu instytucji kultury. |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego): Ćwiczenia - 30 Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego - 30 Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego - 1 Godziny niekontaktowe (praca własna studenta): Przygotowanie się do ćwiczeń - 15 Studiowanie literatury - 12 Przygotowanie pracy zaliczeniowej - 18 Łączna liczba godzin niekontaktowych - 45 Liczba punktów ECTS za godziny niekontaktowe - 2 Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu - 3 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | W1: przygotowanie koncepcji projektu wydarzenia kulturalnego, dokumentacja projektu U01: przygotowanie koncepcji projektu wydarzenia kulturalnego, dokumentacja projektu U02: przygotowanie koncepcji projektu wydarzenia kulturalnego, dokumentacja projektu U03: przygotowanie koncepcji projektu wydarzenia kulturalnego, dokumentacja projektu K01: przygotowanie koncepcji projektu wydarzenia kulturalnego, dokumentacja projektu |
Pełny opis: |
Metodyka działalności kulturalnej jest przedmiotem praktycznym, w ramach którego studenci w kilkuosobowych grupach przygotowują i realizują autorskie projekty z zakresu działalności kulturalnej. Są to niewielkie przedsięwzięcia animacyjno-edukacyjne (m.in. wystawy, koncerty, spektakle teatralne, pokazy taneczne) służące przygotowaniu do organizowania i koordynowania projektów mieszczących się w ramach szeroko pojmowanej działalności kulturalnej. Studenci przygotowują i realizują projekty w odrębnych grupach zgodnie z wcześniej zaplanowanym harmonogramem. |
Literatura: |
Animacja kultury. Współczesne dykursy teorii i praktyki, (red.) D. Kubinowski, U. Lewartowicz, Lublin 2013. Dom Kultury w XXI wieku– wizje, niepokoje, rozwiązania, (red.) B. Jedlewska, B. Skrzypczak, Olsztyn 2009. Grad J., Kaczmarek U., Organizacja i upowszechnianie kultury w Polsce. Zmiany modelu, Poznań 2005. Bobrowicz W., Internet - kultura - edukacja, Lublin 2006. Jankowski D., Kargul J., Kowalewski F., Przyszczypkowski K., Wstęp do metodyki działalności kulturalno-oświatowej, Wyd. Naukowe UAM w Poznaniu, Poznań 1982. Jedlewska B., Animatorzy kultury wobec wyzwań edukacyjnych, Lublin 1999. Bobrowska E., Przemiany modelowe instytucji domu kultury, Kraków 1987. Kargul J., Od upowszechniania kultury do animacji kulturalnej, Lublin 1994. |
Efekty uczenia się: |
Student który zaliczył przedmiot: W01: potrafi: posługiwać się podstawową wiedzą oraz podstawowym przygotowaniem metodycznym do samodzielnej pracy w zakresie działalności kulturalnej, w szczególności animatorskim i menedżerskim - K_W02, K_W03, K_W06, K_W07; U01: potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać umiejętności profesjonalne związane z działalnością kulturalną - K_U02, K_U03; U02: umie dostosowywać metody i techniki pracy animatora i menedżera kultury do specyfiki różnych środowisk, projektów i instytucji - K_U03, K_U04, K_U06; U03: umie samodzielnie opracowywać różne koncepcje pracy animacyjnej i menedżerskiej w działalności kulturalnej i realizować praktycznie projekty kulturalne różnego typu - K_U04, K_U06, K_U08; K01: chce efektywnie uczestniczyć w realizacji działań kulturalnych w różnych rolach, indywidualnie i grupowo, wykonując powierzone zadania oraz realizując własne przedsięwzięcia - K_K01, K_04; |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.