Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Teoria i praktyka animacji kultury

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PS-ANO.LSII.2
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Teoria i praktyka animacji kultury
Jednostka: Wydział Pedagogiki i Psychologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

brak

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego):

Ćwiczenia - 60

Wykład - 30

Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego - 90

Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego - 4


Godziny niekontaktowe (praca własna studenta):90

Przygotowanie do zajęć - 20

Studiowanie zalecanej literatury - 20

Przygotowanie pracy zaliczeniowej - 10

Przygotowanie do kolokwium - 20

Przygotowanie do egzaminu-20

Łączna liczba godzin niekontaktowych - 90

Liczba punktów ECTS za godziny niekontaktowe - 4


Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu - 8

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

W1,W2,W3,U1,K1: Kolokwium, Egzamin pisemny, Prace zaliczeniowe

Pełny opis:

Przedmiot służy zapoznaniu studentów z terminologią, założeniami i specyfiką animacji społeczno-kulturalnej, jak również ukazaniu animacji w perspektywie praktyki społeczno-edukacyjnej.

Literatura:

Gajda J. (red.). (1994). Animacja kulturalna jako problem pedagogiczny. Lublin: Wydawnictwo UMCS.

Gajda J., Żardecki W. (red.). (2001). Dylematy animacji kulturalnej, Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej.

Jedlewska B. (2009). Misja i prestiż współczesnego animatora kultury, [w:] Jedlewska B., Skrzypczak B. (red.). Dom kultury w XXI wieku – wizje, niepokoje, rozwiązania. Olsztyn: Centrum Edukacji i Inicjatyw Kulturalnych.

Kargul J. (1996). Od upowszechniania kultury do animacji kulturalnej. Toruń: Wydawnictwo „Adam Marszałek”.

Kubinowski D. (2016). Kultura animacji jako humanistyczna pedagogia. „Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne” t. 3, nr 2.

Kubinowski D., Lewartowicz U. (2018). Animacja kultury w perspektywie pedagogicznej. Studia i szkice. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.

Schindler A. (2004). Czym jest animacja społeczno-kulturalna? [w:] Hrycyk K. (red.). Konteksty animacji społeczno-kulturalnej. Wrocław: Państwowe Pomaturalne Studium Kształcenia Animatorów Kultury i Bibliotekarzy.

Efekty uczenia się:

W1: Potrafi dookreślić: pojęcie, zadania i funkcje animacji społeczno-kulturalnej, artystycznej, animatora działającego na tych polach, wymienić i omówić różnego typu uwarunkowania animacji. główne kategorie, problemy i dylematy funkcjonujące na gruncie klasycznej i współczesnej teorii i praktyki animacji społeczno-kulturalnej - K_W01

W2: Potrafi wskazać i scharakteryzować najważniejsze koncepcje i modele animacji w różnych krajach oraz pozycje literatury przedmiotu i jej autorów reprezentujących klasyczny i współczesny dorobek teoretyczny tego zakresu - K_W01

W3: Potrafi wskazać argumenty świadczące o specyfice koncepcji animacji i działań animatorów na tle innych paradygmatów działalności społeczno - kulturalnej i artystycznej oraz dowodzące o wartości tego typu aktywności w kontekście współczesnych zagrożeń i wyzwań cywilizacyjnych - K_W01

U1: Potrafi dostrzegać i dokonywać krytycznego oglądu nowych przestrzeni i form działalności/aktywności animacyjnej w kraju i na świecie: K_U01, K_U08

K1: Dokonuje krytycznego bieżącego oglądu różnego typu źródeł zawierających informacje niezbędne dla celów permanentnego samodoskonalenia kompetencji animacyjnych - K_K01

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-27 - 2023-06-25
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Urszula Lewartowicz
Prowadzący grup: Urszula Lewartowicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-02-26 - 2024-06-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Urszula Lewartowicz
Prowadzący grup: Urszula Lewartowicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-3dcdfd8c8 (2024-03-25)