Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium magisterskie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PS-PE.2NIV.1n
Kod Erasmus / ISCED: 05.005 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium magisterskie
Jednostka: Wydział Pedagogiki i Psychologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Wiedza i umiejętności nabyte na przedmiotach z zakresu metodologii badań oraz z obszaru przedmiotów tematycznie związanych z przygotowywanym opracowaniem.

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny kontaktowe z prowadzącym zajęcia realizowane w formie zajęć dydaktycznych (łączna liczba godzin w semestrze): 30,0

Przygotowanie się studenta do zajęć dydaktycznych (łączna liczba godzin w semestrze): 5,0

Przygotowanie się studenta do zaliczeń i/lub egzaminów (łączna liczba godzin w semestrze): 5,0

Studiowanie przez studenta literatury przedmiotu (łączna liczba godzin w semestrze): 35,0


Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

Przedstawienie części teoretycznej pracy magisterskiej.Przedstawienie rozdziału prezentującego założenia metodologiczne badań własnych. Przedstawienie materiałów z badań. K_K05, K_K01, K_W04,


Pełny opis:

Realizowane treści przedmiotu służą wszechstronnemu przygotowaniu studenta do samodzielnego napisania pracy magisterskiej. Mają więc na celu uświadomienie studenta w zakresie: podstawowych pojęć metodologicznych, operacjonalizacji i konceptualizacji badanych zmiennych; metodologicznych i statystycznych aspektów badań własnych związanych z ich organizacją, planowaniem, opisem, interpretacją i analizą statystyczną. Mają również służyć zapoznaniu z techniką pisania pracy; techniką zdobywania informacji i ze sposobami korzystania ze źródeł bibliograficznych.

Literatura:

Babbie E., Badania spoleczne w praktyce, Warszawa 2003.

Brzeziński J., Metodologia badań psychologicznych, Warszawa 1999.

Ferguson G.A., Takane Y., Analiza pedagogiczna w psychologii i pedagogice, Warszawa 1999.

T. Pilch, T. Bauman, Zasady badań pedagogicznych, Warszawa 2001.

Rubacha K., Metodologia badań nad edukacją, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008.

Efekty uczenia się:

WIEDZA

W1. Stosuje wiedzę z obszaru zagadnień stanowiących podstawę badań empirycznych oraz z zakresu metodologii pedagogiki, wykazując orientację w podejściach i szkołach metodologicznych K_W04, H2A_W03

S2A_W06

UMIEJĘTNOŚCI

U1. Wykorzystuje zaawansowane umiejętności badawcze, projektując i realizując własne badania oraz analizując i interpretując ich wyniki K_U06 K_U08, S2A_U01, S2A_U02,

S2A_U03, S2A_U08,H2A_U02,H2A_U03

U2.W oparciu literaturę przedmiotu dokonuje pogłębionych analiz wybranych kwestii pedagogicznych w różnorodnych kontekstach teoretycznych i praktycznych, wykazując się umiejętnością syntezy wiedzy z zakresu pedagogiki i dyscyplin pokrewnych K_U02, K_U16 S2A_U02,S2A_U06 H2A_U01,H2A_U07

U3.W przygotowanej części teoretycznej pracy magisterskiej ukazuje rezultaty prowadzonych przez siebie studiów teoretycznych w wybranym zakresie K_U04 K_U07 S2A_U02, S2A_U03,

S2A_U08 S2A_U09, S2A_U10, H2A_U02,H2A_U03 H2A_U06,H2A_U11, H2A_U12

U4. Analizuje i krytycznie ocenia teorie i koncepcje pedagogiczne związane z podjętym tematem K_U16, H2A_U07, S2A_U06

U5. Proponuje własną koncepcję, popierając ją rozbudowaną argumentacją odnoszącą się do wybranych perspektyw teoretycznych i poglądów różnych autorów K_U05, S2A_U02, S2A_U03, S2A_U05, H2A_U06,H2A_U10

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

K1. Rozumie i przestrzega zasady etyki zawodowej korzystając z różnych źródeł wiedzy przy przygotowaniu części teoretycznej pracy magisterskiej K_K05, S2A_K04, H2A_K04

K2. Jest refleksyjny i umie krytycznie ocenić poziom swojej wiedzy i umiejętności oraz podejmuje działania autoedukacyjne K_K01, H2A_K01, S2A_K06

W1. Stosuje w prowadzonych przez siebie badaniach wiedzę z zakresu metodologii pedagogiki, wykazując orientację w podejściach i szkołach metodologicznych K_W04, H2A_W03

S2A_W06

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0