Seminarium magisterskie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PS-PE.2NIV.1n |
Kod Erasmus / ISCED: |
05.005
|
Nazwa przedmiotu: | Seminarium magisterskie |
Jednostka: | Wydział Pedagogiki i Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Wiedza i umiejętności nabyte na przedmiotach z zakresu metodologii badań oraz z obszaru przedmiotów tematycznie związanych z przygotowywanym opracowaniem. |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe z prowadzącym zajęcia realizowane w formie zajęć dydaktycznych (łączna liczba godzin w semestrze): 30,0 Przygotowanie się studenta do zajęć dydaktycznych (łączna liczba godzin w semestrze): 5,0 Przygotowanie się studenta do zaliczeń i/lub egzaminów (łączna liczba godzin w semestrze): 5,0 Studiowanie przez studenta literatury przedmiotu (łączna liczba godzin w semestrze): 35,0 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Przedstawienie części teoretycznej pracy magisterskiej.Przedstawienie rozdziału prezentującego założenia metodologiczne badań własnych. Przedstawienie materiałów z badań. K_K05, K_K01, K_W04, |
Pełny opis: |
Realizowane treści przedmiotu służą wszechstronnemu przygotowaniu studenta do samodzielnego napisania pracy magisterskiej. Mają więc na celu uświadomienie studenta w zakresie: podstawowych pojęć metodologicznych, operacjonalizacji i konceptualizacji badanych zmiennych; metodologicznych i statystycznych aspektów badań własnych związanych z ich organizacją, planowaniem, opisem, interpretacją i analizą statystyczną. Mają również służyć zapoznaniu z techniką pisania pracy; techniką zdobywania informacji i ze sposobami korzystania ze źródeł bibliograficznych. |
Literatura: |
Babbie E., Badania spoleczne w praktyce, Warszawa 2003. Brzeziński J., Metodologia badań psychologicznych, Warszawa 1999. Ferguson G.A., Takane Y., Analiza pedagogiczna w psychologii i pedagogice, Warszawa 1999. T. Pilch, T. Bauman, Zasady badań pedagogicznych, Warszawa 2001. Rubacha K., Metodologia badań nad edukacją, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA W1. Stosuje wiedzę z obszaru zagadnień stanowiących podstawę badań empirycznych oraz z zakresu metodologii pedagogiki, wykazując orientację w podejściach i szkołach metodologicznych K_W04, H2A_W03 S2A_W06 UMIEJĘTNOŚCI U1. Wykorzystuje zaawansowane umiejętności badawcze, projektując i realizując własne badania oraz analizując i interpretując ich wyniki K_U06 K_U08, S2A_U01, S2A_U02, S2A_U03, S2A_U08,H2A_U02,H2A_U03 U2.W oparciu literaturę przedmiotu dokonuje pogłębionych analiz wybranych kwestii pedagogicznych w różnorodnych kontekstach teoretycznych i praktycznych, wykazując się umiejętnością syntezy wiedzy z zakresu pedagogiki i dyscyplin pokrewnych K_U02, K_U16 S2A_U02,S2A_U06 H2A_U01,H2A_U07 U3.W przygotowanej części teoretycznej pracy magisterskiej ukazuje rezultaty prowadzonych przez siebie studiów teoretycznych w wybranym zakresie K_U04 K_U07 S2A_U02, S2A_U03, S2A_U08 S2A_U09, S2A_U10, H2A_U02,H2A_U03 H2A_U06,H2A_U11, H2A_U12 U4. Analizuje i krytycznie ocenia teorie i koncepcje pedagogiczne związane z podjętym tematem K_U16, H2A_U07, S2A_U06 U5. Proponuje własną koncepcję, popierając ją rozbudowaną argumentacją odnoszącą się do wybranych perspektyw teoretycznych i poglądów różnych autorów K_U05, S2A_U02, S2A_U03, S2A_U05, H2A_U06,H2A_U10 KOMPETENCJE SPOŁECZNE K1. Rozumie i przestrzega zasady etyki zawodowej korzystając z różnych źródeł wiedzy przy przygotowaniu części teoretycznej pracy magisterskiej K_K05, S2A_K04, H2A_K04 K2. Jest refleksyjny i umie krytycznie ocenić poziom swojej wiedzy i umiejętności oraz podejmuje działania autoedukacyjne K_K01, H2A_K01, S2A_K06 W1. Stosuje w prowadzonych przez siebie badaniach wiedzę z zakresu metodologii pedagogiki, wykazując orientację w podejściach i szkołach metodologicznych K_W04, H2A_W03 S2A_W06 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.