Praktyka pedagogiczna śródroczna w placówce opiekuńczo-wychowawczej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PS-PE.2SIII.32 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyka pedagogiczna śródroczna w placówce opiekuńczo-wychowawczej |
Jednostka: | Wydział Pedagogiki i Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Wymagania wstępne: | Brak |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny niekontaktowe (praca własna studenta) Praktyka w szkole podstawowej 30 Łączna liczba godzin niekontaktowych 30 Liczba punktów ECTS za godziny niekontaktowe 2 Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | W1 - Dzienniczek praktyk, Zaświadczenie o odbytej praktyce W2 - Dzienniczek praktyk, Zaświadczenie o odbytej praktyce U1 - Dzienniczek praktyk, Zaświadczenie o odbytej praktyce U2 - Dzienniczek praktyk, Zaświadczenie o odbytej praktyce U3 - Dzienniczek praktyk, Zaświadczenie o odbytej praktyce K1 - Dzienniczek praktyk, Zaświadczenie o odbytej praktyce |
Pełny opis: |
Moduł umożliwia studentom praktyczne sprawdzenie i wykorzystanie własnych umiejętności psychopedagogicznych w pracy z dziećmi i młodzieżą. Daje sposobność skonfrontowania nabytej wiedzy teoretycznej z wymaganiami rzeczywistości w placówce opiekuńczo-wychowawczej. W trakcie praktyki student ma możliwość podnoszenia swoich kompetencji umożliwiających stosowanie wielowymiarowych i zintegrowanych oddziaływań pedagogicznych. |
Literatura: |
Literatura dostosowana do rodzaju placówki, w której student realizuje praktykę. |
Efekty uczenia się: |
W1. Zna i rozumie zadania i podstawy prawo – organizacyjne funkcjonowania placówki, w której odbywał praktykę oraz ma wiedzę o różnych środowiskach wychowawczych; zna i rozumie ich specyfikę i zachodzące w nich procesy. K_W05; B.3.W.1; B.3.W.2. W2. W pogłębionym stopniu zna i rozumie zasady i formy współpracy opiekuna – wychowawcy z wychowankiem, oraz zasady zapewnienia bezpieczeństwa w placówce. K_W04; K_W06; B.3.W.3. U1. Jest w stanie współpracować z różnymi kręgami odbiorców w celu analizowania złożonych zjawisk i procesów społecznych związanych z funkcjonowaniem dzieci i młodzieży w różnych środowiskach edukacyjnych. K_U03; K_U06; B.3.U.2; B.3.U.4. U2. Potrafi wyciągać wnioski z obserwacji działań opiekuńczo – wychowawczych wychowawców, nauczycieli i innych specjalistów w celu poszerzenia swoich kompetencji zawodowych U3. Potrafi samodzielnie zaplanować i przeprowadzić zajęcia wychowawcze. K_U06; K_U07; B.3.U.1; B.3.U.3; D.2/E.2.U3. K1. Jest gotów do odpowiedzialnego pełnienia roli zawodowej z uwzględnieniem zmieniających się potrzeb wychowanków, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju i wagę przestrzegania zasad etyki zawodowej. K_K03; B.3.K.1; D.2/E.2.K1. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-03 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Praktyki pedagogiczne, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Barabas | |
Prowadzący grup: | Magdalena Barabas | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Praktyki pedagogiczne - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-02-24 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Praktyka zawodowa, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Praktyka zawodowa - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.