Międzykulturowe aspekty doradztwa zawodowego i personalnego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PS-PE.829 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Międzykulturowe aspekty doradztwa zawodowego i personalnego |
Jednostka: | Zakład Edukacji Międzykulturowej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Brak. |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego): Wykład: 15 Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego: 15 Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego: 0,5 Godziny niekontaktowe (praca własna studenta): Studiowanie literatury: 30 Przygotowanie do zaliczenia: 10 Łączna liczba godzin nie kontaktowych: 40 Liczba punktów ECTS za godziny niekontaktowe: 1,5 Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu: 60 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | W1, wykład – obecność na zajęciach, W2, wykład – obecność na zajęciach, U1, wykład – obecność na zajęciach, praca pisemna. U2, wykład – obecność na zajęciach, praca pisemna. U3, wykład – obecność na zajęciach, praca pisemna. K1, wykład – obecność na zajęciach, praca pisemna. K2, wykład – obecność na zajęciach, praca pisemna. |
Pełny opis: |
Moduł obejmuje wiedzę z zakresu edukacji i komunikacji wielo- i międzykulturowej umożliwiającą dostarczenie studentom kompetencji ukierunkowanych na poradnictwo zawodowe i personalne osobom pochodzącym z innych kultur na polskim rynku pracy oraz obywatelom polskim migrującym za granicę. |
Literatura: |
1. Paszkowska-Rogacz A., Olczak E., Kownacka E., Cieślikowska D., Doradztwo zawodowe a wyzwania międzykulturowe, Wyd. KOWEZiU, Warszawa 2006. 2. Hofstede G., Kultury i organizacje, Wyd. PWE, Warszawa 2000. 3. Królikowska J., Madej-Popowska D., Doskonalenie doradców zawodowych z uwzględnieniem aspektu wielokulturowości. Pakiet organizacyjno-edukacyjny, Wyd. KOWEZiU, Warszawa 2007. 4. Lipińska M. (red.), Warsztaty kompetencji międzykulturowych – podręcznik dla trenerów, Wyd. Międzykulturowe Centrum Adaptacji Zawodowej, IW EQUAL, IPSiR UW, Warszawa 2008. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA: W1. Ma uporządkowaną wiedzę z obszaru międzykulturowych aspektów doradztwa zawodowego: teorii i metodyki doradztwa międzykulturowego. W2. Posiada rozszerzoną wiedzę o instytucjach doradztwa międzykulturowego zarówno w kraju, jak i w Europie oraz zakresie ich współpracy wobec procesów globalizacji, migracji oraz zmian na rynku pracy. UMIEJĘTNOŚCI: U1. Umie wskazać właściwe dla problemu źródło wiedzy i sposoby postępowania wobec podmiotu swojej działalności jako doradcy międzykulturowego. U2. Umie wyszukać i wskazać istotne problemy społeczne i kulturowe warunkujące pozytywny efekt pracy doradcy międzykulturowego. U3. Potrafi zdiagnozować problemy społeczne i kulturowe warunkujące pozytywny efekt pracy doradcy międzykulturowego. KOMPETENCJE SPOŁECZNE: K1. Świadomie podejmuje działania pogłębiające wiedzę i umiejętności w zakresie doradztwa międzykulturowego jako istotnego elementu własnego rozwoju zawodowego. K2. Odznacza się wysoką wrażliwością wobec kulturowej odmienności jako czynnika wzbogacającego tożsamość kulturowa własnych i innych. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.