Wprowadzenie do psychologii
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PS-PE.LN.1/3 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Wprowadzenie do psychologii |
Jednostka: | Instytut Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | brak |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe Wykład 18 Ćwiczenia 18 Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego 36 Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego 1,4 Godziny niekontaktowe (praca własna studenta): - bieżące przygotowanie do ćwiczeń 20 - przygotowanie się do kolokwium ćwiczeniowego 30 - przygotowanie się do egzaminu 40 Łączna liczba godzin niekontaktowych: 90 Liczba punktów ECTS za godziny niekontaktowe 3,6 Sumaryczna liczba punków ECTS dla modułu 5 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | W01; W02; W03; U04; U05; U06; K07 - kolokwium zaliczeniowe (ćwiczeniowe); W01; W02; W03; U04; U05; U06; K07 - egzamin |
Pełny opis: |
Tematyka modułu zaznajamia studenta z podstawowymi zagadnieniami specyficznymi przede wszystkim dla psychologii ogólnej oraz - częściowo - dla innych działów psychologii (moduł wprowadza elementy psychologii rozwojowej, społecznej, wychowawczej). Student zdobywa wiedzę z zakresu przebiegu procesów psychicznych angażowanych w czynnościach uczenia się i nauczania (procesów percepcyjnych, uwagowych, wyobrażeniowych, myślowych, pamięciowych, emocjonalnych i motywacyjnych) oraz o ich uwarunkowaniach. Podejmuje również zagadnienia różnic indywidualnych w funkcjonowaniu psychicznym. Różnice te wyjaśnia odwołując się do określonych koncepcji zdolności, temperamentu i osobowości. Zdobywa również wiedzę w zakresie podstawowych środowisk wychowawczych istotnych dla procesów rozwojowych jednostki. Zdobyta wiedza z zakresu psychologii pozwala na efektywne wykorzystanie jej w różnych sytuacjach dydaktycznych i wychowawczych. |
Literatura: |
Poziom niżej, czyli w sekcji o zajęciach w konkretnym cyklu dydaktycznym |
Efekty uczenia się: |
Dla cyklu dydaktycznego 2019-2022, 2020-2023, 2021-2024 WIEDZA: W01. Absolwent zna i rozumie psychologiczne teorie dotyczące uczenia się i nauczania oraz złożone uwarunkowania tych procesów. K_W02; B.1.W1 W02. Absolwent ma podstawową wiedzę o środowisku społecznym, jego znaczeniu dla wychowania oraz rozumie mechanizmy psychologiczne zachodzące w podstawowych interakcjach społecznych. K_W04; B1.W2, B1.W3 W03. Absolwent ma podstawową wiedzę o człowieku jako podmiocie konstytuującym struktury społeczne. K_W05; B1.W2 UMIEJĘTNOŚCI U04. Absolwent potrafi zastosować wiedzę teoretyczną z zakresu psychologii do analizy i interpretacji problemów edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych. K_U02; B1.U5 U05. Absolwent wykazuje umiejętność zastosowania podstawowej wiedzy psychologicznej do analizy motywów i wzorców ludzkich zachowań. K_U02; B1.U2 U06. Absolwent posiada umiejętność posługiwania się podstawowymi pojęciami psychologicznymi, by sprawnie komunikować się z otoczeniem w różnego typu sytuacjach edukacyjnych. K_U04; B1.U3 KOMPETENCJE SPOŁECZNE K07. Absolwent jest gotów do odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych, w tym przestrzegania zasad etyki zawodowej. K_K01; B1.K1 Dla cyklu dydaktycznego 2022-2025 WIEDZA: W01. Absolwent zna i rozumie psychologiczne teorie dotyczące uczenia się i nauczania oraz złożone uwarunkowania tych procesów. K_W02; B.1.W1 W02. Absolwent ma podstawową wiedzę o środowisku społecznym, jego znaczeniu dla wychowania oraz rozumie mechanizmy psychologiczne zachodzące w podstawowych interakcjach społecznych. K_W04; B1.W2, B1.W3 W03. Absolwent ma podstawową wiedzę o człowieku jako podmiocie konstytuującym struktury społeczne. K_W05; B1.W2 UMIEJĘTNOŚCI U04. Absolwent potrafi zastosować wiedzę teoretyczną z zakresu psychologii do analizy i interpretacji problemów edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych. K_U02; B1.U5 U05. Absolwent wykazuje umiejętność zastosowania podstawowej wiedzy psychologicznej do analizy motywów i wzorców ludzkich zachowań. K_U02; B1.U2 U06. Absolwent posiada umiejętność posługiwania się podstawowymi pojęciami psychologicznymi, by sprawnie komunikować się z otoczeniem w różnego typu sytuacjach edukacyjnych. K_U04; B1.U3 KOMPETENCJE SPOŁECZNE K07. Absolwent wykazuje gotowość do krytycznej oceny posiadanej wiedzy. K_K01; B1.K1 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-01 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 18 godzin
Wykład, 18 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Paulina Banaszkiewicz | |
Prowadzący grup: | Paulina Banaszkiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-04 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 18 godzin
Wykład, 18 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Paulina Banaszkiewicz | |
Prowadzący grup: | Paulina Banaszkiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-03 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 18 godzin
Wykład, 18 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Paulina Banaszkiewicz | |
Prowadzący grup: | Paulina Banaszkiewicz, Marta Klocek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.