Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium magisterskie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PS-PE.S1
Kod Erasmus / ISCED: 05.7 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium magisterskie
Jednostka: Wydział Pedagogiki i Psychologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Brak wymagań

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Liczba godzin zajęć dydaktycznych seminarium: 60 godz.

Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu: 10



Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

Wykaz literatury podstawowej i uzupełniającej, obowiązującej do zaliczenia danego przedmiotu.

Analiza tekstów i opracowań studentów.


Pełny opis:

Celem seminarium jest wybór tematu pracy magisterskiej, ustalenie schematu (planu) pracy magisterskiej. Zapoznanie studentów z aktualnym stanem rozwoju historii oraz teorii wychowania jako nauki, pedagogiki porównawczej, ukazywanym z punktu widzenia metodologii badawczej, zaznajamianie z zasadami logicznymi i metodologicznymi, którymi pedagogika posługują się w toku prac badawczych, zapoznaniu z najlepszymi wzorcami prac badawczych oraz zdobyciu umiejętności gromadzenia i oceny materiału badawczego zgromadzonego do wybranego tematu pracy podczas kwerendy bibliotecznej i archiwalnej;

uświadomienie studentów na wykonywaniu konkretnych zadań badawczych, wypracowaniu poprawnej koncepcji i struktury formalnej przygotowywanej pracy w taki sposób, by gotową pracę magisterską można było przyjąć, zweryfikować jej poprawność pod każdym względem i złożyć w dziekanacie w wymaganym przepisami wewnętrznymi terminie.

- wsparcie w wyborze i skonkretyzowaniu tematu pracy magisterskiej, w określeniu źródeł informacji o podjętej problematyce, w ustaleniu struktury pracy.

Literatura:

Wykazy lektur zostaną ustalone w trakcie zajęć.

Literatura podstawowa:

1. Brzezińsi J., Elementy metodologii badań psychologicznych, Warszawa 1978.

2. Gnitecki J., Zarys metodologii badań w pedagogice empirycznej, Zielona Góra 1993.

3. Goriszowski W., Badania pedagogiczne w zarysie, Warszawa 2003.

4. Konarzewski K., Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna, Kraków 2000.

5. Łobocki M., Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Kraków 2006.

6. Miśkiewicz B., Wstęp do badań historycznych, Warszawa 1973.

7. Nowak S., Metodologia badań społecznych, Warszawa 1985.

8. Popławska A., Jak napisać pracę dyplomową z pedagogiki, Białystok 2008.

9. Topolski J., Metodologia historii, Warszawa 1984.

Efekty uczenia się:

Wiedza (treści merytoryczne):

Student

- opanował podstawową wiedzę z dziedziny, do której należy temat pracy magisterskiej;

- opanował szczegółową wiedzę o przedmiocie pracy magisterskiej;

- zna najnowszą literaturę przedmiotu;

- zna metody i techniki niezbędne w realizacji zadania wyznaczonego tematem pracy;

umiejętności:

- umie sformułować zadanie badawcze i cel pracy, wskazać problemy i pytania badawcze;

- potrafi opracować właściwe metody i techniki badawcze niezbędne w realizacji tematu oraz zastosować je w badaniach własnych;

- interpretuje i analizuje uzyskane wyniki, wyciąga z nich wnioski;

- umie logicznie skonstruować tekst pracy magisterskiej;

- opanował umiejętność pisania tekstu naukowego

kompetencje personalne (postawy)^

- samodzielnie stawia pytania i problemy oraz poszukuje odpowiedzi;

- aktywnie uczestniczy w dyskusji seminaryjnej;

- korzysta z zaproponowanych w trakcie dyskusji sugestii.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0