Seminarium magisterskie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PS-PE.S1 |
Kod Erasmus / ISCED: |
05.7
|
Nazwa przedmiotu: | Seminarium magisterskie |
Jednostka: | Wydział Pedagogiki i Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Brak wymagań |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Liczba godzin zajęć dydaktycznych seminarium: 60 godz. Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu: 10 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Wykaz literatury podstawowej i uzupełniającej, obowiązującej do zaliczenia danego przedmiotu. Analiza tekstów i opracowań studentów. |
Pełny opis: |
Celem seminarium jest wybór tematu pracy magisterskiej, ustalenie schematu (planu) pracy magisterskiej. Zapoznanie studentów z aktualnym stanem rozwoju historii oraz teorii wychowania jako nauki, pedagogiki porównawczej, ukazywanym z punktu widzenia metodologii badawczej, zaznajamianie z zasadami logicznymi i metodologicznymi, którymi pedagogika posługują się w toku prac badawczych, zapoznaniu z najlepszymi wzorcami prac badawczych oraz zdobyciu umiejętności gromadzenia i oceny materiału badawczego zgromadzonego do wybranego tematu pracy podczas kwerendy bibliotecznej i archiwalnej; uświadomienie studentów na wykonywaniu konkretnych zadań badawczych, wypracowaniu poprawnej koncepcji i struktury formalnej przygotowywanej pracy w taki sposób, by gotową pracę magisterską można było przyjąć, zweryfikować jej poprawność pod każdym względem i złożyć w dziekanacie w wymaganym przepisami wewnętrznymi terminie. - wsparcie w wyborze i skonkretyzowaniu tematu pracy magisterskiej, w określeniu źródeł informacji o podjętej problematyce, w ustaleniu struktury pracy. |
Literatura: |
Wykazy lektur zostaną ustalone w trakcie zajęć. Literatura podstawowa: 1. Brzezińsi J., Elementy metodologii badań psychologicznych, Warszawa 1978. 2. Gnitecki J., Zarys metodologii badań w pedagogice empirycznej, Zielona Góra 1993. 3. Goriszowski W., Badania pedagogiczne w zarysie, Warszawa 2003. 4. Konarzewski K., Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna, Kraków 2000. 5. Łobocki M., Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Kraków 2006. 6. Miśkiewicz B., Wstęp do badań historycznych, Warszawa 1973. 7. Nowak S., Metodologia badań społecznych, Warszawa 1985. 8. Popławska A., Jak napisać pracę dyplomową z pedagogiki, Białystok 2008. 9. Topolski J., Metodologia historii, Warszawa 1984. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza (treści merytoryczne): Student - opanował podstawową wiedzę z dziedziny, do której należy temat pracy magisterskiej; - opanował szczegółową wiedzę o przedmiocie pracy magisterskiej; - zna najnowszą literaturę przedmiotu; - zna metody i techniki niezbędne w realizacji zadania wyznaczonego tematem pracy; umiejętności: - umie sformułować zadanie badawcze i cel pracy, wskazać problemy i pytania badawcze; - potrafi opracować właściwe metody i techniki badawcze niezbędne w realizacji tematu oraz zastosować je w badaniach własnych; - interpretuje i analizuje uzyskane wyniki, wyciąga z nich wnioski; - umie logicznie skonstruować tekst pracy magisterskiej; - opanował umiejętność pisania tekstu naukowego kompetencje personalne (postawy)^ - samodzielnie stawia pytania i problemy oraz poszukuje odpowiedzi; - aktywnie uczestniczy w dyskusji seminaryjnej; - korzysta z zaproponowanych w trakcie dyskusji sugestii. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.