Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Pedagogika przedszkolna z metodyką

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PS-PES.LNIII.ERO3
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Pedagogika przedszkolna z metodyką
Jednostka: Wydział Pedagogiki i Psychologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Wymagania wstępne:

Znajomość rozwoju dziecka w biegu życia dziecka

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny 15 wy i 10 Ca = 25 godzin 2 punkty ECTS

Liczba godzin kontaktowych 25 - 0,8 ECTS

Przygotowanie się do zajęć i egzaminu 10 godzin

Studiowanie literatury 10 godzin

Przygotowanie projektu- portfolio 10 godzin

Przygotowanie scenariuszy zabaw i rekwizytów 3 godzin

Przygotowanie prezentacji 2 godziny


Liczba punktów niekontaktowych 35 godzin = 1,2 punktu ECTS


Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

aktywność na zajęciach,

prace zaliczeniowe

aktywność na zajęciach podczas analizy scenariuszy

dyskusja


Literatura:

Klus Stańska, Paradygmaty dydaktyki. Myśleć teorią o praktyce. Warszawa 2018

Andrzejewska J, Zróżnicowanie modeli edukacyjnych w przedszkolu a funkcjonowanie psychospołeczne dzieci, Lublin 2013.

Andrzejewska J., Wierucka J.,„Razem w przedszkolu”. Program wychowania przedszkolnego. WSiP Warszawa 2010 s. 210 wydanie II

Bałachowicz J. i in. , Zrozumieć uczenie się. Zmienić wczesną edukację, Warszawa 2017

Bilewicz- Kuźnia B, red., Zabawa i zabawka. Konteksty, wartości, znaczenia, Lublin 2017

Guz S., Andrzejewska J.(red.), Edukacja wobec zagrożeń rozwoju i bezpieczeństwa dzieci, Lublin 2008

Klus Stańska D., Pedagogika wczesnoszkolna- dyskursy, problemy , rozwiązania, Warszawa2009

Komorowska B., Mazur P., Bezpieczeństwo dzieci i młodzieży. Chełm 2014.

Kuszak K.,Dynamika rozwoju samodzielności dziecka w wieku przedszkolnym, Poznań 2006

Małgorzata Centner- Guz M., U progu czytelnictwa. Lublin 2017

Muchacka B., Czaja – Chudyba,Strategie wspierania strukturalizacji wiedzy dziecka w sytuacjach edukacyjnych, Kraków 2007

Podstawa programowa wychowania przedszkolnego

Efekty uczenia się:

K_W01

K_W03

K_W04

K_U03

K_U12

K_U20

K_K03

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-3dcdfd8c8 (2024-03-25)