Edukacja muzyczna z metodyką
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PS-PES.LNIV.ERO6 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Edukacja muzyczna z metodyką |
Jednostka: | Wydział Pedagogiki i Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Wymagania wstępne: | brak |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego) Godziny zajęć dydaktycznych 15 godzin Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego 15 Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego 1 Godziny niekontaktowe (praca własna studenta) Bieżące przygotowanie się do wykładów i ćwiczeń– 7 godzin Studiowanie literatury - 5 Przygotowanie się samodzielne do zaliczenia - 3 Łączna liczba godzin niekontaktowych 15 Liczba punktów ECTS za godziny niekontaktowe: 1 Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu: 2 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | W1, W2, W3 - kolokwium ustne U1, U2, U3, K1, K2, K3 - aktywność na zajęciach W ramach zaliczenia na ocenę student jest zobowiązany do przeprowadzenia zajęć bazujących na muzyce, z wykorzystaniem trzech różnych form kontaktu z muzyką, w tym uczenia piosenki lub jej fragmentu. Studenci samodzielnie wybierają i przygotowują materiał muzyczny. Jednym z ważniejszych kryteriów jest metodyczna poprawność proponowanych działań i świadomość ich celu, a także umiejętność radzenia sobie z trudnościami, które mogą pojawiać się w czasie prowadzenia zajęć. |
Pełny opis: |
Przedmiot ma na celu praktyczne przygotowanie studentów do prowadzenia zajęć muzycznych na poziomie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Opanowanie umiejętności poprawnego posługiwania się metodami i technikami wykorzystywanymi na zajęciach muzycznych w przedszkolu i na etapie edukacji wczesnoszkolnej. Wyposażenie studentów w wiadomości niezbędne do planowania i prowadzenia zajęć. |
Literatura: |
• Klöppel R., Vliex S., Rytmika w wychowaniu i terapii. Rozpoznanie i korygowanie zaburzeń zachowania u dzieci, Warszawa 1995. • Sacher W. A., Słuchanie muzyki a kształtowanie emocjonalności dzieci, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2004. • Majewski R., Letnie; Jesienne; Zimowe; Wiosenne nutki. Scenariusze zajęć i zabaw muzycznych, Wydawnictwo „Iwanowski”, Płock 2000. • Smoczyńska-Nachtman U.:,Kalendarz muzyczny w przedszkolu, WSiP, Warszawa 1992. • Sacher W. A., Słuchanie muzyki i aktywność artystyczna dzieci, IMPULS, Kraków 1999. • Krzyżowska T., Zabawy z piosenką. Zabawy rytmiczno-ruchowe z elementami ćwiczeń korekcyjnych i logopedycznych, AMTEL, Katowice 1995 • Wieman M., A czy wy tak potraficie? Piosenki, zabawy i tańce dla dzieci w wieku 3-7 lat, WSiP, Warszawa 1990. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: W1. Znajomość podstawowej literatury muzycznej K_W01 W2. Podstawowa wiedza o metodyce zajęć muzycznych K_W04; K_W19; K_W20 W3. Podstawowa wiedza o zasadach muzyki K_W01 Umiejętności: U1. Umiejętność planowania pracy na zajęciach muzycznych K_U01; K_U09 U2. Praktyczna umiejętność prowadzenia aktywności muzycznych K_U04; K_U11; K_U21 U3. Umiejętność prezentacji utworów muzycznych K_U19 Kompetencje: K1. Podmiotowe traktowanie każdego dziecka K_K04; K_K05; K_K09 K2. Postawa kreatywna w realizacji zajęć muzycznych K_K03 K3. Jest zainteresowany i uczestniczy w życiu kulturalnym K_K01; K_K08 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.