Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyka śródroczna w internacie szkoły specjalnej lub integracyjnej - uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PS-PES.LNV.PrśintrO
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Praktyka śródroczna w internacie szkoły specjalnej lub integracyjnej - uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną
Jednostka: Wydział Pedagogiki i Psychologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Wymagana jest wiedza z psychologii osób z niepełnosprawnością intelektualną.

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego)

Konsultacje 10

Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego 10

Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego 0,5


Godziny niekontaktowe (praca własna studenta)

Przygotowanie protokołów z hospitowanych zajęć 15

Przygotowanie scenariuszy samodzielnie prowadzonych zajęć 20

Przygotowanie dziennika praktyk 15

Łączna liczba godzin niekontaktowych 50

Liczba punktów ECTS za godziny niekontaktowe 1,5

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

W1- dziennik praktyki

W2 - dziennik praktyki

U1 - scenariusze zajęć rewalidacyjno-wychowawczych, prezentacja multimedialna, pomoce do zajęć rewalidacyjno-wychowawczych, opinia o przebiegu praktyki

K1 - dziennik praktyki, opinia o przebiegu praktyki


Pełny opis:

Celem praktyki jest zapoznanie studentów ze strukturą i modelem organizacyjnym internatu dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną oraz całokształtem pracy opiekuńczo-wychowawczej i rewalidacyjnej w internacie szkoły specjalnej, a także zdobycie kompetencji zawodowych.

W ramach 40 – godzinnej praktyki student zobowiązany jest:

• poznać dokumentację placówki,

• w oparciu o zdalny kontakt z Opiekunem praktyki poznać organizację opieki, wychowania i rewalidacji osób z niepełnosprawnością intelektualną:

- opracować scenariusze zajęć rewalidacyjno – wychowawczych,

- przygotować pomoce do zajęć rewalidacyjno-wychowawczych prowadzonych przez Opiekuna praktyki,

- przygotować prezentacje multimedialne na temat wskazany przez Opiekuna praktyki, odnoszący się do treści uwzględnionych w programie wychowawczym,

- przygotować dokumentację praktyki.

Literatura:

1. Brauner A. i F., Postępowanie wychowawcze w upośledzeniu umysłowym, Warszawa 1995.

2. Czajkowska M., Kompensacyjna funkcja internatu w procesie socjalizacji dzieci i młodzieży upośledzonych umysłowo, Kraków 2005.

3. Kott T., Zajęcia pozalekcyjne i terapia zajęciowa z osobami o obniżonej sprawności umysłowej, Wyd. APS Warszawa, 2002.

4. Pilecki J.(red.) Usprawnianie, wychowanie i nauczanie osób z głębszym upośledzeniem umysłowym. Przewodnik metodyczny do prowadzenia zajęć

w zakresie usprawniania i nauczania osób głębiej upośledzonych umysłowo,

w okresie niemowlęcym, przedszkolnymi szkolnym oraz w życiu dorosłym, niezależnie od miejsca pobytu. Wydawnictwo Naukowe AP, wyd. I, Kraków 2000.

5. Pilecki J., Pilecka W., Baran J., Wychowanie dzieci o obniżonej sprawności umysłowej w internacie, Warszawa, 1997.

6. Ploch L., Praca wychowawcza z dziećmi upośledzonymi umysłowo w internacie, Warszawa, 1997.

Efekty uczenia się:

WIEDZA

W1. Student zna strukturą i model organizacyjny placówki kształcenia specjalnego osób z niepełnosprawnością intelektualną K_W09, K_W18, K_W19

W2. Student zna całokształt działalności rewalidacyjno-wychowawczej i terapeutycznej realizowanej w internacie szkoły dla dzieci z niepełnosprawością intelektualną K_W14, K_W16 , K_W17

UMIEJĘTNOŚCI

U1. Student potrafi planować, realizować zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze w internacie szkoły specjalnej i integracyjnej dla osób z niepełnosprawnością intelektualną, dokonywać oceny oraz rozwiązywać praktyczne problemy w powyższym zakresie, a także dokonywać autorefleksji na temat własnych kompetencji zawodowych K_U05, K_U06, K_U09 , K_U10, K_U11

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

K1. Student potrafi odpowiedzialnie wykonywać podejmowane obowiązki oraz angażować się we wspieranie podmiotowości osób z niepełnosprawnością intelektualną w wymiarze indywidualnym i społecznym K_K02 , K_K06, K_K10

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-3dcdfd8c8 (2024-03-25)