Praktyka ciągła w zakresie wczesnej edukacji uczniów z niepełnosprawnością intelektualną (integracyjne formy kształcenia)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PS-PES.LNV.PrcwefiO |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyka ciągła w zakresie wczesnej edukacji uczniów z niepełnosprawnością intelektualną (integracyjne formy kształcenia) |
Jednostka: | Wydział Pedagogiki i Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | brak |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe z prowadzącym zajęcia realizowane w formie zajęć dydaktycznych: 30 Przygotowanie się studenta do zajęć: 2 Przygotowanie dokumentacji ze zrealizowanej praktyki: 3 Łączny nakład pracy studenta: 35 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | 1. Dzienniczek praktyki ze wszystkimi wpisami zatwierdzającymi wykonane prace wraz z potwierdzeniem odbycia praktyki przez dyrektora placówki i opinią Nauczyciela-Opiekuna praktyki z ramienia szkoły. 2. Dwa sprawozdania z obserwowanych zajęć edukacyjnych, potwierdzone podpisami Nauczyciela-Opiekuna praktyki. 3. Scenariusz samodzielnie prowadzonych zajęć (5 godzin), potwierdzony podpisem Nauczyciela-Opiekuna praktyki. |
Pełny opis: |
Podstawowym celem praktyki jest zapoznanie studentów z pracą dydaktyczno – wychowawczą z uczniami z lekką niepełnosprawnością intelektualną w szkołach integracyjnych. Praktyka odbywa się na I etapie edukacyjnym (nauczanie wczesnoszkolne). Zadania do wykonania podczas praktyki: 1. Poznanie dokumentacji stanowiącej podstawę realizacji pracy dydaktyczno-wychowawczej na etapie edukacji wczesnoszkolnej, w tym jej planowania oraz weryfikowania. 2. Przygotowanie pod kierunkiem Nauczyciela-Opiekuna praktyki (Patrona) dokumentacji niezbędnej do samodzielnego prowadzenia zajęć. 3. Obserwacja zajęć edukacyjnych prowadzonych przez Nauczyciela-Opiekuna praktyki. 4. Prowadzenie (lub współprowadzenie) zajęć edukacyjnych. |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa 1. Guzy A., Krzyżyk D. (red.) (2012). Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych, T.I, Kielce . 2. Guzy A., Niesporek-Szamburska B. (red.) (2013). Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych, T.II, Kielce. 3. Tanajewska A., Naprawa R., Stawska J. (2014). Praca z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Poradnik dla nauczycieli. Warszawa. 4. Tomkiewicz-Bętkowska A. (2016). ABC pedagoga specjalnego. Razem łatwiej. Nowe doświadczenia. Kraków. 5. Wyczesany J. (red.) (2014). Dydaktyka specjalna - wybrane zagadnienia. Gdańsk. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA: W1. Student zna założenia pracy dydaktyczno-wychowawczej na I etapie kształcenia UMIEJĘTNOŚCI: U1. Student formułuje zalecenia pedagogiczne w odniesieniu do ucznia z niepełnosprawnością intelektualną U2. Student planuje pracę edukacyjną z uczniami, z uwzględnieniem specjalnych potrzeb edukacyjnych dziecka z niepełnosprawnością intelektualną U3. Student realizuje pracę edukacyjną z uczniami, dbając o adekwatny do specjalnych potrzeb edukacyjnych dobór metod i form U4. Student dokonuje ewaluacji zaplanowanych działań edukacyjnych z uwzględnieniem założonych celów w odniesieniu do ucznia niepełnosprawnego intelektualnie oraz uczniów pełnosprawnych U5. Student współpracuje z nauczycielem edukacji wczesnoszkolnej oraz nauczycielem wspierającym KOMPETENCJE SPOŁECZNE: K1.Student planuje pracę edukacyjną w sposób odpowiedzialny, mając na względzie zróżnicowane potrzeby i możliwości uczniów |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.