Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyka ciągła w zakresie wczesnej edukacji uczniów z niepełnosprawnością intelektualną (integracyjne formy kształcenia)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PS-PES.LNV.PrcwefiO
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Praktyka ciągła w zakresie wczesnej edukacji uczniów z niepełnosprawnością intelektualną (integracyjne formy kształcenia)
Jednostka: Wydział Pedagogiki i Psychologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

brak

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny kontaktowe z prowadzącym zajęcia realizowane w formie zajęć dydaktycznych: 30

Przygotowanie się studenta do zajęć: 2

Przygotowanie dokumentacji ze zrealizowanej praktyki: 3

Łączny nakład pracy studenta: 35

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

1. Dzienniczek praktyki ze wszystkimi wpisami zatwierdzającymi wykonane prace wraz z potwierdzeniem odbycia praktyki przez dyrektora placówki i opinią Nauczyciela-Opiekuna praktyki z ramienia szkoły.

2. Dwa sprawozdania z obserwowanych zajęć edukacyjnych, potwierdzone podpisami Nauczyciela-Opiekuna praktyki.

3. Scenariusz samodzielnie prowadzonych zajęć (5 godzin), potwierdzony podpisem Nauczyciela-Opiekuna praktyki.

Pełny opis:

Podstawowym celem praktyki jest zapoznanie studentów z pracą dydaktyczno – wychowawczą z uczniami z lekką niepełnosprawnością intelektualną w szkołach integracyjnych. Praktyka odbywa się na I etapie edukacyjnym (nauczanie wczesnoszkolne).

Zadania do wykonania podczas praktyki:

1. Poznanie dokumentacji stanowiącej podstawę realizacji pracy dydaktyczno-wychowawczej na etapie edukacji wczesnoszkolnej, w tym jej planowania oraz weryfikowania.

2. Przygotowanie pod kierunkiem Nauczyciela-Opiekuna praktyki (Patrona) dokumentacji niezbędnej do samodzielnego prowadzenia zajęć.

3. Obserwacja zajęć edukacyjnych prowadzonych przez Nauczyciela-Opiekuna praktyki.

4. Prowadzenie (lub współprowadzenie) zajęć edukacyjnych.

Literatura:

Literatura obowiązkowa

1. Guzy A., Krzyżyk D. (red.) (2012). Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych, T.I, Kielce .

2. Guzy A., Niesporek-Szamburska B. (red.) (2013). Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych, T.II, Kielce.

3. Tanajewska A., Naprawa R., Stawska J. (2014). Praca z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Poradnik dla nauczycieli. Warszawa.

4. Tomkiewicz-Bętkowska A. (2016). ABC pedagoga specjalnego. Razem łatwiej. Nowe doświadczenia. Kraków.

5. Wyczesany J. (red.) (2014). Dydaktyka specjalna - wybrane zagadnienia. Gdańsk.

Efekty uczenia się:

WIEDZA:

W1. Student zna założenia pracy dydaktyczno-wychowawczej na I etapie kształcenia

UMIEJĘTNOŚCI:

U1. Student formułuje zalecenia pedagogiczne w odniesieniu do ucznia z niepełnosprawnością intelektualną

U2. Student planuje pracę edukacyjną z uczniami, z uwzględnieniem specjalnych potrzeb edukacyjnych dziecka z niepełnosprawnością intelektualną

U3. Student realizuje pracę edukacyjną z uczniami, dbając o adekwatny do specjalnych potrzeb edukacyjnych dobór metod i form

U4. Student dokonuje ewaluacji zaplanowanych działań edukacyjnych z uwzględnieniem założonych celów w odniesieniu do ucznia niepełnosprawnego intelektualnie oraz uczniów pełnosprawnych

U5. Student współpracuje z nauczycielem edukacji wczesnoszkolnej oraz nauczycielem wspierającym

KOMPETENCJE SPOŁECZNE:

K1.Student planuje pracę edukacyjną w sposób odpowiedzialny, mając na względzie zróżnicowane potrzeby i możliwości uczniów

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-3dcdfd8c8 (2024-03-25)