Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium dyplomowe

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PS-PES.LNV.S10
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium dyplomowe
Jednostka: Wydział Pedagogiki i Psychologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Brak

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego):

Seminarium 10

Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego 10

Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego 0,4

Godziny niekontaktowe (praca własna studenta):

Przygotowanie się do seminarium 15

Studiowanie literatury 45

Prowadzenie badań własnych i pisanie pracy dyplomowej 40

Przygotowanie się do egzaminu dyplomowego 15

Łączna liczba godzin niekontaktowych 115

Liczba punktów ECTS za godziny niekontaktowe 4,6

Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu 5

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

Zaliczenie w oparciu o przygotowany przynajmniej jeden rozdział teoretyczny.

Pełny opis:

Pogłębienie wiedzy z zakresu objętego problematyką seminarium, opanowanie sztuki precyzyjnego formułowania problemów. Nabycie umiejętności praktycznych: gromadzenia literatury związanej z tematyką pracy, sporządzanie adresów bibliograficznych, sporządzanie tabel, wykresów oraz opisywania wyników. Opanowanie technicznych umiejętności przygotowania pracy licencjackiej. Opanowanie reguł rzetelności cytowania.

Literatura:

1. Brzeziński, J. (2016). Metodologia badań psychologicznych. Wyd. PWN, Warszawa.

2. Dutkiewicz, W. (2001). Podstawy metodologii badań do pracy licencjackiej i magisterskiej z pedagogik. Wyd. Stachurski, Kielce.

3. Gnitecki, J. (2007). Wstęp do ogólnej metodologii badań w naukach pedagogicznych. Wyd. UAM, Poznań.

4. Łobocki, M. (2013).Metody i techniki badań pedagogicznych. Wyd. Impuls, Kraków.

5. Maszke, A.W. (2008). Metody i techniki badań pedagogicznych. Wyd. URz, Rzeszów.

6. Nowak, S. (2016). Metodologia badań społecznych. Wyd. PWN, Warszawa .

7. Żegnałek. K. (2008). Metody i techniki stosowane w badaniach pedagogicznych. Wyd. WSP TWP, Warszawa.

8. Wybrane opracowania w formie monografii i artykułów, stosowanie do tematu

Efekty uczenia się:

Wiedza:

W1. Ma podstawową wiedzę na temat celów, problematyki, hipotez, metod, technik i narzędzi badawczych oraz konstruowania koncepcji badań pedagogicznych nawiązującej do określonego paradygmatu w badaniach społecznych.

W2. Ma podstawową wiedzę na temat dotychczasowych osiągnięć w zakresie wybranych szczegółowych obszarów pedagogiki specjalnej.

Umiejętności:

U1. Potrafi analizować i diagnozować szczegółowe obszary działalności edukacyjnej, rehabilitacyjnej bądź resocjalizacyjnej za pomocą opracowanej procedury postępowania badawczego, a także na podstawie wniosków z badań wykazać konieczność ich kontynuowania w obszarze wyznaczonym problematyką pracy.

U2. Potrafi formułować ustne i pisemne wypowiedzi, poprawnie pod względem merytorycznym i językowym oraz prezentować własne pomysły dotyczące szczegółowych zagadnień pedagogiki specjalnej.

Kompetencje społeczne:

K1. Przestrzega norm etycznych w opracowywaniu i wykorzystywaniu wyników badań oraz tekstów innych autorów.

K2. Skrupulatnie opracowuje kolejne elementy pracy dyplomowej uwzględniając wskazówki promotora.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-3dcdfd8c8 (2024-03-25)