Seminarium dyplomowe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PS-PES.LNV.S10 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium dyplomowe |
Jednostka: | Wydział Pedagogiki i Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Brak |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego): Seminarium 10 Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego 10 Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego 0,4 Godziny niekontaktowe (praca własna studenta): Przygotowanie się do seminarium 15 Studiowanie literatury 45 Prowadzenie badań własnych i pisanie pracy dyplomowej 40 Przygotowanie się do egzaminu dyplomowego 15 Łączna liczba godzin niekontaktowych 115 Liczba punktów ECTS za godziny niekontaktowe 4,6 Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu 5 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Zaliczenie w oparciu o przygotowany przynajmniej jeden rozdział teoretyczny. |
Pełny opis: |
Pogłębienie wiedzy z zakresu objętego problematyką seminarium, opanowanie sztuki precyzyjnego formułowania problemów. Nabycie umiejętności praktycznych: gromadzenia literatury związanej z tematyką pracy, sporządzanie adresów bibliograficznych, sporządzanie tabel, wykresów oraz opisywania wyników. Opanowanie technicznych umiejętności przygotowania pracy licencjackiej. Opanowanie reguł rzetelności cytowania. |
Literatura: |
1. Brzeziński, J. (2016). Metodologia badań psychologicznych. Wyd. PWN, Warszawa. 2. Dutkiewicz, W. (2001). Podstawy metodologii badań do pracy licencjackiej i magisterskiej z pedagogik. Wyd. Stachurski, Kielce. 3. Gnitecki, J. (2007). Wstęp do ogólnej metodologii badań w naukach pedagogicznych. Wyd. UAM, Poznań. 4. Łobocki, M. (2013).Metody i techniki badań pedagogicznych. Wyd. Impuls, Kraków. 5. Maszke, A.W. (2008). Metody i techniki badań pedagogicznych. Wyd. URz, Rzeszów. 6. Nowak, S. (2016). Metodologia badań społecznych. Wyd. PWN, Warszawa . 7. Żegnałek. K. (2008). Metody i techniki stosowane w badaniach pedagogicznych. Wyd. WSP TWP, Warszawa. 8. Wybrane opracowania w formie monografii i artykułów, stosowanie do tematu |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: W1. Ma podstawową wiedzę na temat celów, problematyki, hipotez, metod, technik i narzędzi badawczych oraz konstruowania koncepcji badań pedagogicznych nawiązującej do określonego paradygmatu w badaniach społecznych. W2. Ma podstawową wiedzę na temat dotychczasowych osiągnięć w zakresie wybranych szczegółowych obszarów pedagogiki specjalnej. Umiejętności: U1. Potrafi analizować i diagnozować szczegółowe obszary działalności edukacyjnej, rehabilitacyjnej bądź resocjalizacyjnej za pomocą opracowanej procedury postępowania badawczego, a także na podstawie wniosków z badań wykazać konieczność ich kontynuowania w obszarze wyznaczonym problematyką pracy. U2. Potrafi formułować ustne i pisemne wypowiedzi, poprawnie pod względem merytorycznym i językowym oraz prezentować własne pomysły dotyczące szczegółowych zagadnień pedagogiki specjalnej. Kompetencje społeczne: K1. Przestrzega norm etycznych w opracowywaniu i wykorzystywaniu wyników badań oraz tekstów innych autorów. K2. Skrupulatnie opracowuje kolejne elementy pracy dyplomowej uwzględniając wskazówki promotora. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.