Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PS-PES.MSIII.3JA
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Język angielski
Jednostka: Wydział Pedagogiki i Psychologii
Grupy:
Strona przedmiotu: http://www.cnc.umcs
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Wymagania wstępne:

Student powinien wykazywać się znajomością języka angielskiego na poziomie B1/ B1+

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny kontaktowe ( praca z udziałem nauczyciela akademickiego )- 30 godzin na semestr (30 godzin x 5 semestrów=150 godzin)

Godziny niekontaktowe ( praca własna ) - 30 godzin na semestr (30 godzin x 5 semestrów=150 godzin)

w tym:

- przygotowanie się do zajęć, prace domowe: 15

- studiowanie literatury: 5

- przygotowanie się do testów: 10

Liczba punktów ECTS dla 30 godzin kontaktowych - 1

Liczba punktów ECTS dla 30 godzin niekontaktowych - 1

Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu - 2

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

Dla cyklu kształcenia 2019 - 2024:


W 01 – Testy leksykalno-gramatyczne, testy


z czytania na zrozumienie, testy ze słuchania na zrozumienie, wypowiedzi ustne/pisemne, sprawdzian zaliczeniowy, egzamin


U 02, U 03, U 04 - Testy leksykalno-gramatyczne, testy


z czytania na zrozumienie, testy ze słuchania na zrozumienie, wypowiedzi ustne/pisemne, sprawdzian zaliczeniowy, egzamin


K 05, K 06 - Testy leksykalno-gramatyczne, testy


z czytania na zrozumienie, testy ze słuchania na zrozumienie, wypowiedzi ustne/pisemne, sprawdzian zaliczeniowy, egzamin





Pełny opis:

Lektorat z języka ogólnego z elementami języka specjalistycznego jest przeznaczony dla studentów na poziomie średnio-zaawansowanym.

Celem zajęć jest doskonalenie i poszerzanie umiejętności językowych studenta poprzez ćwiczenie sprawności

mówienia (przedstawianie i uzasadnianie opinii, relacjonowanie wydarzeń, opisywanie zjawisk, poprawne komunikowanie się w obrębie

tematyki związanej z życiem codziennym, zainteresowaniami, uczuciami, doświadczeniami, planami i ambicjami oraz dyskusje na tematy

ogólne i specjalistyczne), czytania ze zrozumieniem (teksty ogólne oraz z obszaru studiowanej dziedziny), rozumienia i interpretowania

wypowiedzi ustnych oraz wypowiadania się na tematy ogólne i specjalistyczne w ramach różnych form komunikacji pisemnej.

Jednocześnie lektorat utrwali i rozszerzy wiadomości z zakresu gramatyki i leksyki języka angielskiego oraz rozwinie znajomość

wybranych aspektów języka specjalistycznego. Po zakończeniu kursu student osiągnie poziom B2+ według standardów Europejskiego

Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy.

Literatura:

1. ENGLISH FILE 4ED INTERMEDIATE PLUS STUDENTS BOOK

Latham-Koenig Christina, Oxenden Clive, wydawnictwo: Oxford University Press

2. Special education vocabulary in use, Anna Treger, Bronisław Treger, wydawnictwo Poltext, 2018

3. Academic Encounters: Life in Society Student's Book: Reading, Study Skills, and Writing Student Edition, Kristine Brown, Susan Hood, Cambridge University Press; 2002

Efekty uczenia się:

Dla cyklu kształcenia 2019 - 2024:

W 01 – Testy leksykalno-gramatyczne, testy

z czytania na zrozumienie, testy ze słuchania na zrozumienie, wypowiedzi ustne/pisemne, sprawdzian zaliczeniowy, egzamin

U 02, U 03, U 04 - Testy leksykalno-gramatyczne, testy

z czytania na zrozumienie, testy ze słuchania na zrozumienie, wypowiedzi ustne/pisemne, sprawdzian zaliczeniowy, egzamin

K 05, K 06 - Testy leksykalno-gramatyczne, testy

z czytania na zrozumienie, testy ze słuchania na zrozumienie, wypowiedzi ustne/pisemne, sprawdzian zaliczeniowy, egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-03
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Izabella Niewiadoma
Prowadzący grup: Izabella Niewiadoma
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-10-01 - 2026-02-24
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0