Praktyka asystencka w szkole podstawowej ogólnej, integracyjnej lub specjalna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PS-PES.MSIII.7SPr.as |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyka asystencka w szkole podstawowej ogólnej, integracyjnej lub specjalna |
Jednostka: | Wydział Pedagogiki i Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Zaliczenie przedmiotów przewidzianych na pierwszy rok studiów - podstawowa wiedza o rozwoju dziecka. |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | studiowanie literatury adekwatnej do realizowanej praktyki (w zalezności od trudności, jakie występują w konkretnych grupach), przygotowanie merytoryczne do praktyki - 30 godzin (1,2 pkt ECTS) znalezienie praktykodawcy, przygotowanie spraw formalnych związanych z praktyką - 20 godzin (0,8 pkt ECTS) zadania bezpośrednio związane z realizacja praktyki (zapoznanie z dokumentacją, hospitacje, przygotowanie pomocy dydaktycznych, pomoc nauczycielowi w prowadzeniu zajęć) - 30 godzin (1,2 pkt ECTS) wprowadzenie dokumentów do Systemu Obsługi Praktyk, konsultacje z opiekunem praktyki, omówienie praktyki - 20 godzin (0,8 pkt ECTS) |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | dokumentacja praktyk (dziennik, zaświadczenie z oceną, protokoły i scenariusze): W01, W02, U01, U02, U03, K01 |
Pełny opis: |
Celem realizowanej praktyki jest zapoznanie studentów ze specyfiką kształcenia uczniów z o specjalnych potrzebach edukacyjnych (w tym uczniów z niepełnosprawnością) w różnych typach placówek (kształcenie włączające, integracyjne i specjalne) oraz zdobycie doświadczeń w pełnieniu roli osoby wspomagającej nauczyciela w jego zadaniach. |
Literatura: |
Literatura uzależniona jest od miejsca realizowania praktyki, klasy oraz specyficznych cech placówki. Studenci mają możliwość konsultowania doboru literatury z opiekunem praktyki. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA: W01. Student posiada wiedzę na temat różnych form kształcenia dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością oraz wiedzę o możliwych utrudnieniach w realizowaniu obowiązku szkolnego przez uczniów z niepełnosprawnością w poszczególnych formach kształcenia: K_W05 (C.7.W1; C.7.W2). W02. Student wie, jaką dokumentację placówka zobowiązana jest prowadzić w związku z kształceniem dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością: K_W05 (C.7.W1; C.7.W2). UMIEJĘTNOŚCI: U01. Student potrafi dostosowywać swoje działania (metody pracy, środki dydaktyczne) do indywidualnych potrzeb i możliwości uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych: K_U05 (C.7.U1; C.7.U2). U02. Student potrafi krytycznie analizować działania edukacyjno-wychowawczo-opiekuńcze oraz wyciągać z nich wnioski i dokonywać właściwej ewaluacji: K_U07 (C.7.U1; C.7.U2). U03. Student potrafi współpracować i komunikować się językiem specjalistycznym z nauczycielami, terapeutami i innymi specjalistami: K_U10 (C.7.U2). KOMPETENCJE SPOŁECZNE: K01. Student dąży do rozwijania własnych kompetencji niezbędnych w zawodzie nauczyciela, wykazuje się inicjatywą i własna aktywnością podczas realizowania powierzonych mu zadań: K_K01 (C.7.K1) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-03 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Praktyka zawodowa, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Brodacka | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Brodacka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Praktyka zawodowa - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-02-24 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Praktyka zawodowa, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Brodacka | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Brodacka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Praktyka zawodowa - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.