Praktyka w przedszkolu (edukacja włączająca lub integracyjna)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PS-PES.MSIV.6Prp.w.i |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyka w przedszkolu (edukacja włączająca lub integracyjna) |
Jednostka: | Wydział Pedagogiki i Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe (z udziałem opiekuna praktyki): 60h Łączna liczba punktów ECTS za godziny kontaktowe: 2 Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu 2 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | W1; W2; W3 - dziennik praktyk; U1; U2; - dwa scenariusze/lub konspekty/lub projekty realizowanych edukacyjnych, i/lub terapeutycznych, i/lub opiekuńczo-wychowawczych form pracy z dziećmi, dwa protokoły obserwacji funkcjonowania dziecka w trakcie zajęć grupowych lub indywidualnych wraz z analizą i interpretacją zaobserwowanych lub doświadczonych sytuacji i zdarzeń pedagogicznych; KS1 - dziennik praktyk (uczestnictwo w zajęciach grupowych i/lub indywidualnych dziecka z spe). |
Pełny opis: |
Celem praktyki jest kształcenie umiejętności praktycznych studentów w zakresie pracy nauczyciela wychowania przedszkolnego w przedszkolach integracyjnych lub włączających, podejmowanie działań pedagogicznych umożliwiających nabywanie doświadczeń związanych z funkcjonowaniem przedszkola w systemie oświaty i wychowania oraz przygotowanie do podejmowania funkcji opiekuńczej, wychowawczej i kształcącej wspomagających rozwój dziecka. Podczas praktyki studenci zapoznają się z organizacją i funkcjonowaniem placówek wychowania przedszkolnego (włączających lub integracyjnych), pracą dydaktyczno-wychowawczą z dziećmi oraz z funkcjonowaniem dziecka z niepełnosprawnością w grupie. |
Literatura: |
Andrzejewska J., (2013). Zróżnicowanie modeli edukacyjnych a funkcjonowanie psychospołeczne dziecka, Lublin: Wyd. UMCS. Bilewicz-Kuźnia B., (2014). Program wychowania przedszkolnego. Dar zabawy. Lublin: Zakład Pomocy Szkole. Bilewicz-Kuźnia B., (2014). Dar zabawy. Metodyka i scenariusze zajęć z dziećmi według koncepcji Froebla. Froebel.pl, Bogdanowicz Z., (2011). Zabawy dydaktyczne dla przedszkoli, Warszawa. Brzezińska, A., Appelt, K., Ziółkowska, B., (2016), Psychologia rozwoju człowieka. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. Brzezińska A. (red.), (2014), Niezbędnik dobrego nauczyciela. Warszawa: Wyd. IBE. Karbowniczek J., Kwaśniewska M., Surma B., (2011), Podstawy pedagogiki przedszkolnej z metodyką, Kraków: Wyd. Ignatianum WAM. Parczewska T. (red.), (2010), Psychopedagogiczne aspekty rozwoju i edukacji dziecka, Lublin: Wyd. UMCS. Parczewska T.,Bilewicz-Kuźnia B. (red.), (2013), Edukacja przedszkolna w Polsce i na świecie, wybrane zagadnienia, Lublin: Wyd. UMCS. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA: W1. Student zna specyfikę przedszkola, szkoły lub placówki systemu oświaty, w której jest realizowana praktyka, w szczególności działania edukacyjne, terapeutyczne i opiekuńczo--wychowawcze, organizację pracy, zakresy zadań pracowników, uczestników procesów pedagogicznych oraz rodzaj prowadzonej dokumentacji - K_W06, D.6.W1; W2. Student zna specyfikę edukacji włączającej dzieci i uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - K_W06, D.6.W2; W3. Student zna zasady zapewniania bezpieczeństwa dzieciom w przedszkolu i uczniom w szkole lub placówce systemu oświaty i poza nimi - K_W06, D.6.W3. UMIEJĘTNOŚCI: U1. Student potrafi zaobserwować funkcjonowanie dziecka i ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i nauczyciela w przedszkolu, szkole lub placówce systemu oświaty - K_U05, K_U07, K_U10, D.6.U1; U2. Student potrafi dokonać analizy i interpretacji zaobserwowanych lub doświadczonych sytuacji i zdarzeń pedagogicznych - K_U05, K_U07, K_U10, D.6.U2. KOMPETENCJE SPOŁECZNE: K1. Student jest gotów do skutecznego współdziałania z opiekunem praktyk zawodowych oraz z nauczycielami w celu poszerzania swojej wiedzy - K_K01, D.6.K1. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-25 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Praktyka zawodowa, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Rusinek | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Rusinek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Praktyka zawodowa - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.