Nowe technologie w edukacji i terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PS-PES.MSIX.5NIiSA |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Nowe technologie w edukacji i terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu |
Jednostka: | Wydział Pedagogiki i Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Łączny nakład pracy studenta/ studentki: 30 godzin – 1 pkt ECTS -godziny w bezpośrednim kontakcie/z udziałem prowadzącego - 15 godzin Praca własna studenta – 15 godzin: w tym opracowanie autorskiej aplikacji/ gry - 5 godz; zapoznanie z platformami internetowymi - 4; przygotowanie pracy pisemnej - 6 godzin |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | W1, U1 - praca pisemna – Nowe technologie w edukacji uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu – przykłady zastosowania, możliwości i ograniczenia; aktywne uczestnictwo w zajęciach; zadania praktyczne – tworzenie autorskiej gry/ aplikacji do pracy z osobami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu; krytyczna ocena prezentowanych aplikacji K1 - obecność i aktywność na zajęciach |
Pełny opis: |
Przedmiot ma na celu pogłębienie wiedzy na temat wykorzystania nowych technologii w edukacji i terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. W tym celu zostaną omówione kwestie możliwości, jakie otwierają nowe technologie przed nauczycielami oraz terapeutami oraz zagrożenia płynące z wykorzystywania TIK. Ponadto studenci podczas zajęć poznają przykłady aplikacji i programów, jakie mogą być wykorzystywane w ich przyszłej pracy oraz zostaną zaprezentowane różne podejścia do kwestii używania TIK. |
Literatura: |
1. Burke M, Kraut R, Williams D. (2010, February). Social use of computer-mediated communication by adults on the autism spectrum. Proceedings of the 2010 ACM conference on Computer supported cooperative work. 2010: 2. Grandin T., Myślenie obrazami oraz inne relacje z życia z autyzmem, Wydawnictwo Fraszka Edukacyjna we współpracy z Fundacją SYNAPSIS, Warszawa 2006. 3. Grey C., Nowe historyjki społeczne, Wydawnictwo Harmonia, Gdańsk 2014. 4. Kołakowska, A., Landowska, A. (2014). Możliwości wsparcia techno-logicznego terapii i diagnostyki dzieci z auty- zmem (Raport Techniczny Wydziału ETI Politechniki Gdańskiej, nr 1/2014). 5. Landowska, A., Kołakowska, A., Anzulewicz, A., Jarmołkowicz, P., Rewera, J. (2014). E-technologie w diagnozie i pomiarach postępów terapii dzieci z autyzmem w Polsce. eMentor, 4(56). 6. Pisula E. Autyzm. Od badań mózgu do praktyki psychologicznej. Sopot: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne; 2012. Strony internetowe: www.autyzmsoft.pl www.LearningApps.pl www.centrum-neurorehabilitacji.pl |
Efekty uczenia się: |
W 1. Student posiada ugruntowaną wiedzę na temat specyfiki funkcjonowania osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz rozumie znaczenie wykorzystania nowych technologii w procesie edukacji i terapii K_W03, E.1A.W2. U1. Student potrafi planować pracę z osobami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, również z wykorzystaniem nowych technologii, K_U11, E.1A.U2. K 1. Student ma świadomość konieczności stałego podnoszenia swojej wiedzy i umiejętności niezbędnych do efektywnej pracy z osobami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, K_K03, E.1A.K1. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-03 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Elżbieta Kręcisz-Plis | |
Prowadzący grup: | Elżbieta Kręcisz-Plis | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-02-24 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.