Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Nowe technologie w edukacji i terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PS-PES.MSIX.5NIiSA
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Nowe technologie w edukacji i terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
Jednostka: Wydział Pedagogiki i Psychologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 1.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Łączny nakład pracy studenta/ studentki: 30 godzin – 1 pkt ECTS


-godziny w bezpośrednim kontakcie/z udziałem prowadzącego - 15 godzin


Praca własna studenta – 15 godzin: w tym opracowanie autorskiej aplikacji/ gry - 5 godz; zapoznanie z platformami internetowymi - 4; przygotowanie pracy pisemnej - 6 godzin



Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

W1, U1 - praca pisemna – Nowe technologie w edukacji uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu – przykłady zastosowania, możliwości i ograniczenia;

aktywne uczestnictwo w zajęciach;

zadania praktyczne – tworzenie autorskiej gry/ aplikacji do pracy z osobami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu; krytyczna ocena prezentowanych aplikacji


K1 - obecność i aktywność na zajęciach

Pełny opis:

Przedmiot ma na celu pogłębienie wiedzy na temat wykorzystania nowych technologii w edukacji i terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. W tym celu zostaną omówione kwestie możliwości, jakie otwierają nowe technologie przed nauczycielami oraz terapeutami oraz zagrożenia płynące z wykorzystywania TIK. Ponadto studenci podczas zajęć poznają przykłady aplikacji i programów, jakie mogą być wykorzystywane w ich przyszłej pracy oraz zostaną zaprezentowane różne podejścia do kwestii używania TIK.

Literatura:

1. Burke M, Kraut R, Williams D. (2010, February). Social use of computer-mediated communication by adults on the autism spectrum. Proceedings of the 2010 ACM conference on Computer supported cooperative work. 2010:

2. Grandin T., Myślenie obrazami oraz inne relacje z życia z autyzmem, Wydawnictwo Fraszka Edukacyjna we współpracy z Fundacją SYNAPSIS, Warszawa 2006.

3. Grey C., Nowe historyjki społeczne, Wydawnictwo Harmonia, Gdańsk 2014.

4. Kołakowska, A., Landowska, A. (2014). Możliwości wsparcia techno-logicznego terapii i diagnostyki dzieci z auty- zmem (Raport Techniczny Wydziału ETI Politechniki Gdańskiej, nr 1/2014).

5. Landowska, A., Kołakowska, A., Anzulewicz, A., Jarmołkowicz, P., Rewera, J. (2014). E-technologie w diagnozie i pomiarach postępów terapii dzieci z autyzmem w Polsce. eMentor, 4(56).

6. Pisula E. Autyzm. Od badań mózgu do praktyki psychologicznej. Sopot: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne; 2012.

Strony internetowe:

www.autyzmsoft.pl

www.LearningApps.pl

www.centrum-neurorehabilitacji.pl

Efekty uczenia się:

W 1. Student posiada ugruntowaną wiedzę na temat specyfiki funkcjonowania osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz rozumie znaczenie wykorzystania nowych technologii w procesie edukacji i terapii K_W03, E.1A.W2.

U1. Student potrafi planować pracę z osobami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, również z wykorzystaniem nowych technologii, K_U11, E.1A.U2.

K 1. Student ma świadomość konieczności stałego podnoszenia swojej wiedzy i umiejętności niezbędnych do efektywnej pracy z osobami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, K_K03, E.1A.K1.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-03
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Elżbieta Kręcisz-Plis
Prowadzący grup: Elżbieta Kręcisz-Plis
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-10-01 - 2026-02-24
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0