Neuropsychologia deficytów rozwojowych spektrum autyzmu
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PS-PES.MSV.2NIiSA |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0119) Pedagogika
|
Nazwa przedmiotu: | Neuropsychologia deficytów rozwojowych spektrum autyzmu |
Jednostka: | Wydział Pedagogiki i Psychologii |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | https://kampus.umcs.pl/course/view.php?id=16046 |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego) wykład 15 Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego 15 Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego 0,6 Godziny niekontaktowe (praca własna studenta) Studiowanie literatury 25 Przygotowanie do egzaminu 10 Łączna liczba godzin niekontaktowych 35 Liczba punktów ECTS za godziny niekontaktowe 1,4 Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu 2 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Egzamin pisemny |
Literatura: |
Boksa, E., 2020, Autyzm jako zaburzenie mechanizmu interakcji społecznej. Od filogenezy do ontogenezy język, Kielce: Wydawnictwo Uniwersytetu Jana Kochanowskiego. Borkowska, A., Domańska, Ł., 2012, Neuropsychologia kliniczna dziecka, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Grabias, S., Panasiuk, J., Woźniak, T., (red.), 2015, Logopedia. Standardy postępowania logopedycznego. Podręcznik akademicki, Lublin: Wydawnictwo UMCS. Greenspan, S.I., Benderly, B.L.,2000, Rozwój umysłu. Emocjonalne podstawy inteligencji, Poznań: Dom Wydawniczy "Rebis". Jaśkowski, P., 2009, Neuronauka poznawcza. Jak mózg tworzy umysł, Warszawa: Wydawnictwo AEH. Młynarska, M., Smereka, T., (red.), 2007, Afazja i autyzm. Zaburzenia mowy oraz myślenia, Wrocław: Wrocławskie Towarzystwo Naukowe. Rostowski, J., 2012, Rozwój mózgu człowieka w cyklu życia. Aspekty bioneuropsychologiczne, Warszawa: Difin. Siegel, D.J., 2009, Rozwój umysłu. Jak stajemy się tym, kim jesteśmy, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Student zna: podstawy neuropsychologii; zagadnienie zaburzeń ze spektrum autyzmu w kontekście innych zaburzeń neurorozwojowych, w tym afazji, mózgowego porażenia dziecięcego i ADHD; charakterystykę psychologiczną osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w różnych okresach rozwojowych; zagadnienie mowy, języka i komunikacji osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu; K_W03; E.1A.W2 Umiejętności: Student potrafi: analizować podstawy neuropsychologii; określać zaburzenia ze spektrum autyzmu i inne zaburzenia neurorozwojowe, w tym afazję, mózgowe porażenie dziecięce i ADHD; dokonywać charakterystyki psychologicznej osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w różnych okresach rozwojowych; analizować mowę, język i komunikację osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu; K_U04; E.1A.U2 Kompetencje społeczne: Student dokunuje autorefleksji nad rozwojem zawodowym; K_K03; E.1A.K1 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-03 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Gulip | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Gulip | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-02-24 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Wykład - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.