Praktyka w klasach 1-3 SP (edukacja włączająca lub integracyjna)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PS-PES.MSV.5PrSP.w.i |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyka w klasach 1-3 SP (edukacja włączająca lub integracyjna) |
Jednostka: | Wydział Pedagogiki i Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | 1. Zadania związane z realizacją zadań wynikających z programu praktyki (zapoznanie z dokumentacją, obserwacja zajęć prowadzonych przez Nauczyciela-Opiekuna, pomoc Nauczycielowi-Opiekunowiw prowadzeniu zajęc, opiece nad uczniami, przygotowanie pomocy dydaktycznych, prowadzenie zajęć) - 54 godziny co odpowiada 1,8 punktu ECTS 2. Wprowadzenie dokumentacji do Systemu Obsługi Praktyk - 6 godzin co odpowiada 0,2 punktu ECTS. |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | dokumentacja praktyk: dziennik praktyk, protokoły obserwowanych zajęć, scenariusze prowadzonych zajęć, zdjęcia przygotowanych pomocy dydaktycznych, zaświadczenie z praktyk z oceną |
Pełny opis: |
Celem realizowanej praktyki jest zapoznanie studentów ze specyfiką funkcjonowania uczniów z niepełnosprawnością w szkołach włączających oraz integracyjnych, a także umożliwienie studentom krytycznej analizy możliwości integracji/ włączania osób z różnymi niepełnosprawnościami na etapie edukacji wczesnoszkolnej. |
Literatura: |
Mitchell, D. (2019). Sprawdzone metody w edukacji włączającej i specjalnej. Strategie nauczania poparte badaniami. Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia. Vopel, K.W. (2009). Gdy i zabawy interakcyjne dla dzieci i młodzieży. Kielce: Wydawnictwo Jedność. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA: W01. Student posiada wiedzę na temat możliwości włączania dzieci z niepełnosprawnością w główny nurt kształcenia oraz wiedzę o możliwych utrudnieniach w realizowaniu obowiązku szkolnego przez uczniów z niepełnosprawnością w poszczególnych formach kształcenia: K_W06 (C.7.W1.; C.7.W2.) UMIEJĘTNOŚCI: U01. Student potrafi projektować swoje działania zgodnie z zasadami projektowania uniwersalnego, a w razie potrzeby dostosowywać postępowanie (metody pracy, środki dydaktyczne) do indywidualnych potrzeb i możliwości uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych: K_U05 (C.7.U1.) U02. Student potrafi zaprojektować zajęcia wychowawcze oraz krytycznie analizować własne działania edukacyjno-wychowawczo-opiekuńcze, wyciągać z nich wnioski i dokonywać właściwej ewaluacji: K_U07 (C.7.U2.) U03. Student potrafi współpracować i komunikować się językiem specjalistycznym z nauczycielami, terapeutami i innymi specjalistami: K_U10 (C.7.U2.) KOMPETENCJE SPOŁECZNE: K01. Student dąży do rozwijania własnych kompetencji niezbędnych w zawodzie nauczyciela, wykazuje się inicjatywą i własną aktywnością podczas realizowania powierzonych mu zadań: K_K01 (C.7.K1.) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-03 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Praktyka zawodowa, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Brodacka | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Brodacka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Praktyka zawodowa - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-02-24 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Praktyka zawodowa, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Brodacka | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Brodacka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Praktyka zawodowa - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.