Podstawy przygotowania IPET
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PS-PES.MSVI.3 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Podstawy przygotowania IPET |
Jednostka: | Wydział Pedagogiki i Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | brak |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego) Ćwiczenia - 30 Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego: 30 Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego: 1 Godziny niekontaktowe (praca własna studenta) Przygotowanie się do ćwiczeń - 15 Studiowanie literatury - 10 Przygotowanie projektu IPET- 15 Przygotowanie się do zaliczenia - 20 Łączna liczba godzin niekontaktowych - 60 Liczba punktów ECTS za godziny niekontaktowe - 2 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | W1 - Praca pisemna, odpowiedź ustna U1 - Praca na zajęciach, udział w dyskusji K1 - Analiza indywidualnych przypadków, udział w dyskusji, projekt IPE-T |
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest wyposażenie studenta w wiedzę na temat obowiązujących podstaw prawnych dotyczących konstruowania indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych a także podstaw diagnozy funkcjonalnej oraz metod i narzędzi diagnostycznych wykorzystywanych podczas tworzenia IPE-T. |
Literatura: |
Literatura: Literatura obowiązkowa Pozycje zwarte i ciągłe 1. Piszczek, M. (red.) (2011). Diagnoza wielospecjalistyczna i konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych dla uczniów głębiej upośledzonych umysłowo. Warszawa: Wydawnictwo „Kompendium”. 2. Marcinkowska, B. (2012). Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne. W: J. Głodkowska (red.), Dydaktyka specjalna – w przygotowaniu do kształcenia ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Podręcznik akademicki. Warszawa: Wydawnictwo APS. 3. Naprawa R., Maternicka K., Tanajewska A. (2009). Indywidualne Programy Edukacyjno – Terapeutyczne dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia. 4. Lewicka-Zelent A., Chimicz D. (2019). Potentials and weaknesses of teachers working with students with special educational needs in Poland [w:] „Studies in Special Education” Vol.8, No 2, s. 16-27 5. Chimicz D., Lewicka – Zelent A. (2019). Preparing teachers to work with students with special educational needs in Poland after the system reform. [w:] „Studies in Special Education” Vol.8, No 2, s. 7-15 6. Śmiechowska-Petrovskij (2017). Dzieci z trudnościami rozwojowymi w młodszym wieku szkolnym. Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne w procesie wspierania dzieci. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe UKSW. Źródła internetowe 7. Podniesienie efektywności kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Materiały dla nauczycieli. Pobrane z: www.men.gov.pl. (data dostępu: 03.01.2020). 8. .Młynarczyk- Sokołowska, A. (2018). Wspieranie uczniów cudzoziemskich ze specjalnymi potrzebnymi edukacyjnymi w kontekście indywidualizacji pracy i wymagań szkolnych . Z https://www.researchgate.net/publication/ (data dostępu: 20.02.2020) |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA 1. Student zna obowiązujące podstawy prawne dotyczące konstruowania indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych a także podstawy diagnozy funkcjonalnej oraz metody i narzędzia diagnostyczne wykorzystywane podczas tworzenia IPE-T - K_W03, K_W10, D.2.W1, D.2.W2 UMIEJĘTNOŚCI 1. Student potrafi zastosować zdobytą wiedzę i umiejętności podczas analizy indywidualnych przypadków, konstruowania IPE-T oraz prawidłowo wybrać i wyjaśnić zasadność stosowania różnorodnych ćwiczeń usprawniających zaburzone funkcje rozwojowe - K_U03, K_U04, D.2.U1, D.2.U3, D.2.U4 KOMPETENCJE SPOŁECZNE 1. Student wykazuje aktywność w samodzielnym konstruowaniu indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych oraz potrafi sformułować sądy na temat skuteczności wdrażanych w system oddziaływań IPE-T dostrzegając potrzebę wyzwalania potencjału indywidualnego oraz zasobów społecznych uczestników procesu konstruowania IPE-T - K_K05, K_K06, D.2.K1, D.2.K2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-25 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dorota Chimicz | |
Prowadzący grup: | Dorota Chimicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.