Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podstawy przygotowania IPET

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PS-PES.MSVI.3
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Podstawy przygotowania IPET
Jednostka: Wydział Pedagogiki i Psychologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

brak

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego)

Ćwiczenia - 30

Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego: 30

Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego: 1


Godziny niekontaktowe (praca własna studenta)

Przygotowanie się do ćwiczeń - 15

Studiowanie literatury - 10

Przygotowanie projektu IPET- 15

Przygotowanie się do zaliczenia - 20


Łączna liczba godzin niekontaktowych - 60

Liczba punktów ECTS za godziny niekontaktowe - 2

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

W1 - Praca pisemna, odpowiedź ustna

U1 - Praca na zajęciach, udział w dyskusji

K1 - Analiza indywidualnych przypadków, udział w dyskusji, projekt IPE-T


Pełny opis:

Celem przedmiotu jest wyposażenie studenta w wiedzę na temat obowiązujących podstaw prawnych dotyczących konstruowania indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych a także podstaw diagnozy funkcjonalnej oraz metod i narzędzi diagnostycznych wykorzystywanych podczas tworzenia IPE-T.

Literatura:

Literatura:

Literatura obowiązkowa

Pozycje zwarte i ciągłe

1. Piszczek, M. (red.) (2011). Diagnoza wielospecjalistyczna i konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych dla uczniów głębiej upośledzonych umysłowo. Warszawa: Wydawnictwo „Kompendium”.

2. Marcinkowska, B. (2012). Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne. W: J. Głodkowska (red.), Dydaktyka specjalna – w przygotowaniu do kształcenia ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Podręcznik akademicki. Warszawa: Wydawnictwo APS.

3. Naprawa R., Maternicka K., Tanajewska A. (2009). Indywidualne Programy Edukacyjno – Terapeutyczne dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. Gdańsk: Wydawnictwo Harmonia.

4. Lewicka-Zelent A., Chimicz D. (2019). Potentials and weaknesses of teachers working with students with special educational needs in Poland [w:] „Studies in Special Education” Vol.8, No 2, s. 16-27

5. Chimicz D., Lewicka – Zelent A. (2019). Preparing teachers to work with students with special educational needs in Poland after the system reform. [w:] „Studies in Special Education” Vol.8, No 2, s. 7-15

6. Śmiechowska-Petrovskij (2017). Dzieci z trudnościami rozwojowymi w młodszym wieku szkolnym. Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne w procesie wspierania dzieci. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe UKSW.

Źródła internetowe

7. Podniesienie efektywności kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Materiały dla nauczycieli. Pobrane z: www.men.gov.pl. (data dostępu: 03.01.2020).

8. .Młynarczyk- Sokołowska, A. (2018). Wspieranie uczniów cudzoziemskich ze specjalnymi potrzebnymi edukacyjnymi w kontekście indywidualizacji pracy i wymagań szkolnych . Z https://www.researchgate.net/publication/ (data dostępu: 20.02.2020)

Efekty uczenia się:

WIEDZA

1. Student zna obowiązujące podstawy prawne dotyczące konstruowania indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych a także podstawy diagnozy funkcjonalnej oraz metody i narzędzia diagnostyczne wykorzystywane podczas tworzenia IPE-T - K_W03, K_W10, D.2.W1, D.2.W2

UMIEJĘTNOŚCI

1. Student potrafi zastosować zdobytą wiedzę i umiejętności podczas analizy indywidualnych przypadków, konstruowania IPE-T oraz prawidłowo wybrać i wyjaśnić zasadność stosowania różnorodnych ćwiczeń usprawniających zaburzone funkcje rozwojowe - K_U03, K_U04, D.2.U1, D.2.U3, D.2.U4

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

1. Student wykazuje aktywność w samodzielnym konstruowaniu indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych oraz potrafi sformułować sądy na temat skuteczności wdrażanych w system oddziaływań IPE-T dostrzegając potrzebę wyzwalania potencjału indywidualnego oraz zasobów społecznych uczestników procesu konstruowania IPE-T - K_K05, K_K06, D.2.K1, D.2.K2

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-02-25 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dorota Chimicz
Prowadzący grup: Dorota Chimicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0