Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Przedsiębiorczość i zarządzanie w oświacie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PS-PES.MSX.1
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Przedsiębiorczość i zarządzanie w oświacie
Jednostka: Wydział Pedagogiki i Psychologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego)

- 15 godz. wykłady

Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego 15

Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego 0,7

Godziny niekontaktowe (praca własna studenta)

- 15 godz. przygotowanie do wykładów

- 50 godz. przygotowanie projektu w grupie

- 20 godz. studiowanie literatury przedmiotu

Liczba punktów ECTS za godziny niekontaktowe 3,3

Łączna liczba punktów ECTS dla przedmiotu 4

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

- obecność i aktywność na zajęciach

- projekt


Pełny opis:

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z aktualną wiedzą na temat pozyskiwania środków finansowych na cele oświatowe w strukturze systemu edukacji i pomocy społecznej

Literatura:

Bąk E. , Elastyczne formy zatrudnienia, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2002

Gaweł A., 2007, Ekonomiczne determinanty przedsiębiorczości, wyd. AE, Poznań.

Glinka B., 2008, Kulturowe uwarunkowania przedsiębiorczości w Polsce, wyd. PWE, Warszawa.

Griffin R. W., Podstawy zarządzania organizacjami, PWN, Warszawa 1999.

Mendel T., Partycypacja w zarządzaniu współczesnymi organizacjami” Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2001.

Nilles J.M., Telepraca. Strategie kierowania wirtualną załogą, NWT, Warszawa 2003.

Wiatrak A.P., 2008, Przedsiębiorczość korporacyjna – istota, uwarunkowania i podstawowe obszary, „Problemy Zarządzania” nr 2.

Efekty uczenia się:

WIEDZA

Zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu podstawowych zasad tworzenia i rozwoju różnych form przedsiębiorczości K_W11 C.3.W.4

UMIEJĘTNOŚCI

Student potrafi analizować własne działania pedagogiczne, dydaktyczne, wychowawcze, opiekuńcze i rehabilitacyjne, wskazywać obszary wymagające modyfikacji, eksperymentowania i wdrażania działań innowacyjnych oraz podejmować i wyznaczać zadania, współpracować z innymi nauczycielami, specjalistami i rodzicami uczniów K_U10, K_U11 C.3.U2

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

Student jest gotów do krytycznej oceny własnej wiedzy oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązywaniem problemu K_K03 C.3.K.1

Student jest gotów do komunikowania się i współpracy z otoczeniem, inicjowania działań na rzecz interesu publicznego oraz do aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących działania edukacyjne, rehabilitacyjne, terapeutyczne i resocjalizacyjne K_K03 C.3.K.2

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-02-25 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Prokopiak
Prowadzący grup: Anna Prokopiak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0