Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium magisterskie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PS-PES.MSX.10SM
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium magisterskie
Jednostka: Wydział Pedagogiki i Psychologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Wymagania wstępne:

Podstawy wiedzy z zakresu: metod badań pedagogicznych, metodologii badań społecznych, analizy jakościowej i ilościowej materiału empirycznego oraz metod statystycznych.

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego):

Godziny kontaktowe z prowadzącym zajęcia realizowane w formie zajęć dydaktycznych - 120 (łącznie przez 4 semestry)

Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego: 120

Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego: 4

Godziny niekontaktowe (praca własna studenta):

Przygotowanie się studenta do zajęć dydaktycznych - 45

Studiowanie przez studenta literatury przedmiotu - 45

Przeprowadzenie badań empirycznych - 30

Analiza i opracowanie wyników badań empirycznych - 60

Przygotowanie tekstu pracy magisterskiej - 90

Łączna liczba godzin niekontaktowych: 270

Liczba punktów ECTS za godziny niekontaktowe: 9

Łączna liczba punktów ECTS dla przedmiotu: 13

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

W1, U1, U2 - Przygotowanie części metodologicznej pracy magisterskiej.

W2, U3 - Przygotowanie części empirycznej pracy magisterskiej.

W3, W4, K1 - Przygotowanie pracy magisterskiej.

K2 - Przygotowanie części teoretycznej pracy magisterskiej.


Pełny opis:

Realizowane treści przedmiotu służą wszechstronnemu przygotowaniu studenta do samodzielnego napisania pracy magisterskiej. Mają więc na celu uświadomienie studenta w zakresie: podstawowych pojęć metodologicznych, operacjonalizacji i konceptualizacji badanych zmiennych; metodologicznych i statystycznych aspektów badań własnych związanych z ich organizacją, planowaniem, opisem, interpretacją i analizą statystyczną. Mają również służyć zapoznaniu z techniką pisania pracy; techniką zdobywania informacji i ze sposobami korzystania ze źródeł bibliograficznych.

Literatura:

A) Literatura do zagadnień metodologicznych:

Literatura obowiązkowa:

1. Brzeziński J. (2016). Metodologia badań psychologicznych. Warszawa.

2. Goriszowski W.(2003). Badania pedagogiczne w zarysie, Warszawa.

3. Łobocki M. (2013). Metody i techniki badan pedagogicznych, Kraków.

4. Pilch T., Bauman T. (2010). Zasady badań pedagogicznych, Warszawa.

5. Węglińska M. (2016). Jak pisać pracę magisterską? Kraków.

6. Zdunek E. (2003). Etyka w nauce, polityce, medycynie, biznesie, Lublin.

Literatura dodatkowa:

1. Babbie E. (2003). Badania społeczne w praktyce, Warszawa.

2. Boć J. (2003). Jak pisać pracę magisterską, Wrocław.

3. Łobocki M. (2006). Metody badań pedagogicznych, Kraków.

4. Nowak S. (2016). Metodologia badań społecznych, Warszawa.

B) Dobór literatury do zagadnień merytorycznych indywidualny – wyznaczony problematyką związaną z realizowanym tematem przez poszczególnych studentów

Efekty uczenia się:

WIEDZA:

W1. Student zna zasady projektowania i prowadzenia badań w pedagogice specjalnej oraz założenia badawcze z określonych teorii nauk społecznych - K_W04, G.W1;

W2. Student zna sposoby prezentacji wyników badań naukowych oraz ich opisywania - K_W04, G.W4;

W3. Student zna zasady i technikę przygotowywania prac naukowych - K_W04, G.W8;

W4. Student zna zasady i normy etyczne dotyczące organizacji i prowadzenia badań naukowych oraz opracowywania i wykorzystywania tekstów innych autorów - K_W10, K_W11, G.W7.

UMIEJĘTNOŚCI:

U1. Student potrafi przygotować projekt badawczy dobierając odpowiednie metody, techniki i narzędzia badawcze - K_U02, G.U1;

U2. Student potrafi sformułować problematykę, cel i przedmiot badań, definiować problemy i hipotezy badawcze przygotować narzędzia badawcze, dobrać próbę badawczą, teren i wyznaczyć przebieg badań - K_U02, G.U3;

U3. Student potrafi przeprowadzić badania empiryczne, zaprezentować i zinterpretować wyniki uzyskane na ich podstawie, sformułować wnioski na podstawie uzyskanych wyników i odnieść je do praktyki pedagogicznej - K_U02, G.U2., G.U5., G.U6.

KOMPETENCJE SPOŁECZNE:

K1. Student przestrzega zasady etyczne podczas prowadzenia badań naukowych - K_K05, G.K1;

K2. Student docenia dorobek badań w zakresie pedagogiki specjalnej oraz przestrzega normy etyczne podczas opracowywania i wykorzystywania tekstów innych autorów - K_K06, G.K2.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-02-25 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium magisterskie, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Prokopiak
Prowadzący grup: Stanisława Byra, Piotr Gindrich, Zdzisław Kazanowski, Monika Parchomiuk, Anna Prokopiak, Beata Szabała
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Seminarium magisterskie - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0