Rehabilitacja społeczna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PS-PES.MSX.3 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Rehabilitacja społeczna |
Jednostka: | Wydział Pedagogiki i Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego) Wykład - 15 (0,5 pkt ECTS) Ćwiczenia – 30 (1 pkt ECTS) Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego – 45 Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego - 1,5 pkt ECTS Godziny niekontaktowe (praca własna studenta): Przygotowanie się do zajęć dydaktycznych – 20h Przygotowanie prezentacji multimedialnej – 10h Studiowanie literatury - Przygotowanie się do zaliczenia przedmiotu 15 Przygotowanie się do egzaminu końcowego – 30h Łączna liczba godzin nie kontaktowych - 75 Liczba punktów ECTS za godziny niekontaktowe 2,5pkt Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu 4 pkt |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | W1 - prezentacja multimedialna, egzamin pisemny W2 - prezentacja multimedialna, projekt – Krytyczna ocena dostępności wybranych placówek użyteczności publicznej W3 - projekt – Krytyczna ocena dostępności wybranych placówek użyteczności publicznej, prezentacja multimedialna, egzamin pisemny W4, W5 - prezentacja multimedialna egzamin pisemny, projekt – Krytyczna ocena dostępności wybranych placówek użyteczności publicznej U1, U2 - projekt – Krytyczna ocena dostępności wybranych placówek użyteczności publicznej, prezentacja multimedialna, egzamin pisemny U3 - prezentacja multimedialna U4 - projekt – Krytyczna ocena dostępności wybranych placówek użyteczności publicznej K1, K2 - projekt – Krytyczna ocena dostępności wybranych placówek użyteczności publicznej, prezentacja multimedialna |
Efekty uczenia się: |
W1. Student charakteryzuje potrzeby osób z niepełnosprawnością w zakresie opieki, pielęgnacji i wsparcia. Zna i rozumie możliwości i ograniczenia w realizacji autonomii, potrzeby psychoseksualne osób z niepełnosprawnościami. . C.4.W1.; K_W03 W2. Student rozumie znaczenie uczestnictwa osób z niepełnosprawnością w aktywności kulturalnej i sportowej. C.4.W5.; K_W03 W3. Student zna i rozumie znaczenie uczestnictwa dorosłych osób z niepełnosprawnością w życiu obywatelskim. C.4.W6.; K_W09 W4. Student wymienia i charakteryzuje instytucjonalne i pozainstytucjonalne formy opieki i wsparcia dorosłych osób z niepełnosprawnościami. C.4.W2.; K_W03 W5. Student posiada wiedzę na temat roli rodziny w zakresie realizacji specjalnych potrzeb wynikających z niepełnosprawności. C.$.W2; K_W06 U1. Student rozpoznaje i interpretuje problemy związane ze społecznym funkcjonowaniem dorosłych osób z niepełnosprawnością. C.4.U.1.; K_U01 U2. Student rozpoznaje, analizuje i interpretuje zjawiska związane z funkcjonowaniem dorosłych osób z niepełnosprawnością. C.4.U.2.; K_U01 U3. Student krytycznie odnosi się do realizowanych programów wsparcia dorosłych osób z niepełnosprawnościami. C.4.U.3; K_U07 U4. U4. Student wskazuje obszary działań ukierunkowanych na poprawę funkcjonowania społecznego osób z niepełnosprawnością oraz wskazuje własne propozycje rozwiązań. C.4.U3; K_U06 K1. Student uznaje konieczność zachowania zasad etyki zawodowej. C.4.K1.; K_K03 K2. Student rozwija umiejętności komunikacyjne i pracy w zespole. C.4.K2.; K_K01, K_K02 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-25 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Elżbieta Kręcisz-Plis | |
Prowadzący grup: | Elżbieta Kręcisz-Plis | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.