Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Rehabilitacja społeczna

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PS-PES.MSX.3
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Rehabilitacja społeczna
Jednostka: Wydział Pedagogiki i Psychologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego)

Wykład - 15 (0,5 pkt ECTS)

Ćwiczenia – 30 (1 pkt ECTS)

Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego – 45

Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego - 1,5 pkt ECTS


Godziny niekontaktowe (praca własna studenta):

Przygotowanie się do zajęć dydaktycznych – 20h

Przygotowanie prezentacji multimedialnej – 10h

Studiowanie literatury - Przygotowanie się do zaliczenia przedmiotu 15

Przygotowanie się do egzaminu końcowego – 30h

Łączna liczba godzin nie kontaktowych - 75

Liczba punktów ECTS za godziny niekontaktowe 2,5pkt


Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu 4 pkt


Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

W1 - prezentacja multimedialna, egzamin pisemny

W2 - prezentacja multimedialna, projekt – Krytyczna ocena dostępności wybranych placówek użyteczności publicznej

W3 - projekt – Krytyczna ocena dostępności wybranych placówek użyteczności publicznej, prezentacja multimedialna, egzamin pisemny

W4, W5 - prezentacja multimedialna

egzamin pisemny, projekt – Krytyczna ocena dostępności wybranych placówek użyteczności publicznej

U1, U2 - projekt – Krytyczna ocena dostępności wybranych placówek użyteczności publicznej, prezentacja multimedialna, egzamin pisemny

U3 - prezentacja multimedialna

U4 - projekt – Krytyczna ocena dostępności wybranych placówek użyteczności publicznej

K1, K2 - projekt – Krytyczna ocena dostępności wybranych placówek użyteczności publicznej, prezentacja multimedialna

Efekty uczenia się:

W1. Student charakteryzuje potrzeby osób z niepełnosprawnością w zakresie opieki, pielęgnacji i wsparcia. Zna i rozumie możliwości i ograniczenia w realizacji autonomii, potrzeby psychoseksualne osób z niepełnosprawnościami. . C.4.W1.; K_W03

W2. Student rozumie znaczenie uczestnictwa osób z niepełnosprawnością w aktywności kulturalnej i sportowej. C.4.W5.; K_W03

W3. Student zna i rozumie znaczenie uczestnictwa dorosłych osób z niepełnosprawnością w życiu obywatelskim. C.4.W6.; K_W09

W4. Student wymienia i charakteryzuje instytucjonalne i pozainstytucjonalne formy opieki i wsparcia dorosłych osób z niepełnosprawnościami. C.4.W2.; K_W03

W5. Student posiada wiedzę na temat roli rodziny w zakresie realizacji specjalnych potrzeb wynikających z niepełnosprawności. C.$.W2; K_W06

U1. Student rozpoznaje i interpretuje problemy związane ze społecznym funkcjonowaniem dorosłych osób z niepełnosprawnością. C.4.U.1.; K_U01

U2. Student rozpoznaje, analizuje i interpretuje zjawiska związane z funkcjonowaniem dorosłych osób z niepełnosprawnością. C.4.U.2.; K_U01

U3. Student krytycznie odnosi się do realizowanych programów wsparcia dorosłych osób z niepełnosprawnościami. C.4.U.3; K_U07

U4. U4. Student wskazuje obszary działań ukierunkowanych na poprawę funkcjonowania społecznego osób z niepełnosprawnością oraz wskazuje własne propozycje rozwiązań. C.4.U3; K_U06

K1. Student uznaje konieczność zachowania zasad etyki zawodowej. C.4.K1.; K_K03

K2. Student rozwija umiejętności komunikacyjne i pracy w zespole. C.4.K2.; K_K01, K_K02

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-02-25 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Elżbieta Kręcisz-Plis
Prowadzący grup: Elżbieta Kręcisz-Plis
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0