Metodyka pracy z uczniem w grupie zróżnicowanej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PS-PES.MSX.8NIiSA |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Metodyka pracy z uczniem w grupie zróżnicowanej |
Jednostka: | Wydział Pedagogiki i Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego) Ćwiczenia 30 Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego 30 Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego 1,5 Godziny niekontaktowe (praca własna studenta) Przygotowanie projektu online 15 Przegląd literatury 10 Przygotowanie się do testu online 5 Łączna liczba godzin niekontaktowych 30 Liczba punktów ECTS za godziny niekontaktowe 1,5 Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu 3 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Projekt-W1, W2, W3, U1 Projekt-W4, U2, U3, K1 Aktywność własna studenta podczas dyskusji panelowej-K1, K2 |
Pełny opis: |
Moduł obejmuje treści odnoszące się do zagadnień teoretycznych i praktycznych dotyczących zróżnicowanej grupy i klasy uczniów ze względu na trudności w uczeniu się, poziom zdolności i osiągnięć, zachowanie itp. Obejmuje przegląd wybranych teorii i strategii nauczania uczniów o zróżnicowanych zdolnościach i osiągnięciach. Uwzględnia również wybrane oddziaływania wychowawcze mające na celu rozwijanie współpracy, akceptacji siebie i różnic między ludźmi, poczucia odpowiedzialności, integracji i spójności grupy społecznej oraz diagnozę klimatu klasy szkolnej i jej zastosowanie w praktyce. |
Literatura: |
Badegruber, B. (1997). Nauczanie otwarte w 28 krokach. WSiP Warszawa. Gruszka M., Janiak I., Prarat J. (2005). Scenariusze godzin wychowawczych dla szkoły podstawowej. Wydawnictwo Harmonia. Gdańsk. Hamer H. (1994). Klucz do efektywności nauczania. Poradnik dla nauczycieli. VEDA Warszawa. Ledzińska M., Czerniawska E. (2011). Psychologia nauczania. Ujęcie poznawcze. PWN Warszawa. Olechowska A. (2016). Specjalne potrzeby edukacyjne. PWN Warszawa. Patterson E. (2010). Dobre maniery. Dzielenie się z innymi. Bookhouse Warszawa. Petlak E. (2007). Klimat szkoły. Klimat klasy. Wyd. Akademii Żak 2007. Rola B., Dubińska B., Piotrowicz R. (2013). Poznaję i akceptuję siebie i innych. Scenariusze zajęć dla dzieci w wieku przedszkolnym. Credo Katowice. Vopel K.W. (2002). Umiejętność współpracy w grupach. Zabawy i improwizacje. Jedność. Kielce. Werning R., Lűtje-Klose B. (2009). Pedagogika trudności w uczeniu się. GWP Gdańsk. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza W1.Student zna wybrane teorie dotyczące nauczania uczniów o zróżnicowanych zdolnościach i osiągnięciach, w tym terminologię psychologiczno-pedagogiczną dotyczącą różnic indywidualnych i ich znaczenia w procesie kształcenia. K_W06 K_W10 D.3.W1 W2.Student zna strategie nauczania wspierające uczenie się i rozwój ucznia o zróżnicowanych zdolnościach. K_W06 D.3.W1. W3.Student zna czynniki sprzyjające tworzeniu pozytywnego klimatu klasy i poczucia wspólnoty w grupie zróżnicowanej. K_W10 D.4.W1 D.4.W2. W4.Student zna strukturę scenariusza zajęć wychowawczych służących integracji grupy dzieci i uczniów. K_W06 D.4.W4. Umiejętności U1.Student potrafi rozpoznać pozytywny i negatywny klimat klasy i szkoły za pomocą wybranych narzędzi diagnostycznych. K_U07 D.2.U2 D.4.U5. U2.Student potrafi opracować scenariusz zajęć wychowawczych służących integracji grupy dzieci i uczniów. K_U07 D.3.U1. U3.Student potrafi dokonać analizy efektywności wybranych sposobów pracy nauczyciela z uczniami w grupie zróżnicowanej, mając na uwadze wartości powiązane z integracją społeczną i inkluzją (odpowiedzialność, współpraca, wolność, tolerancja itp.). K_U10 D.4.U4. Kompetencje społeczne K1.Student jest stymulowany do twórczego rozwiązywania problemów dydaktycznych i wychowawczych powiązanych z różnorodnością, w tym z różnicami indywidualnymi między uczniami, patrząc z perspektywy pedagoga specjalnego. K_K02 D.4.K1. K2.Student akceptuje różnorodność w kontekście edukacyjnym, jako kluczowe wyzwanie w procesie doskonalenia zawodowego pedagoga specjalnego. K_K01 D.1.K1. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-25 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Piotr Gindrich | |
Prowadzący grup: | Piotr Gindrich | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.