Psychologia różnic indywidualnych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PS-PPW.MSII.4 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Psychologia różnic indywidualnych |
Jednostka: | Wydział Pedagogiki i Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | podstawowa wiedza z zakresu psychologii ogólnej |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego) Wykład - 15 Ćwiczenia - 15 Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego - 30 Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego - 2 Godziny niekontaktowe (praca własna studenta) - 60 Przygotowanie się do ćwiczeń - 20 Studiowanie literatury - 20 Przygotowanie się do egzaminu - 20 Łączna liczba godzin niekontaktowych 150 Liczba punktów ECTS za godziny niekontaktowe - 2 Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu -4 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | W- Test wiedzy; U -Test wiedzy; Teczka projektowa; K- Teczka projektowa; |
Pełny opis: |
Celem zajęć jest przedstawienie studentom podstawowych informacji na temat koncepcji i teorii odnoszących się do różnic indywidualnych w zakresie temperamentu, inteligencji, osobowości i kreatywności. W ramach ćwiczeń studenci zapoznają się ze specyfiką pracy z uczniami w młodszym wieku szkolnym w kontekście różnic indywidualnych. |
Literatura: |
Literatura podstawowa: Strelau J (2000) Psychologia różnic indywidualnych. Czarnecki K. (2014) Psychologia różnic indywidualnych cech człowieka. Literatura uzupełniająca: Szada-Borzyszkowska J. (2008) Sytuacja dziecka zdolnego w szkole. w: „Kształcenie i promowanie uczniów zdolnych”, pod red M.Wróblewskiej, Trans Humana Wydawnictwo Uniwersyteckie. Białystok. Nakone L., (2008) Każde dziecko myśli inaczej, Warszawa Tieger P., D., Tieger-Barron B.,(2010) Temperament twojego dziecka, Gliwice 2010 Popek S. (2002) Proces uczenia się i nauczania dzieci i młodzieży w świetle różnic indywidualnych, ANNALES UNIVERSITATIS MARIAE CURIE-SKŁODOWSKA LUBLIN – POLONIA |
Efekty uczenia się: |
W - Student/ka posiada wiedzę z zakresu psychologii różnic indywidulnych stanowiącą teoretyczne podstawy działalności pedagogicznej Student/ka zna problematykę różnic indywidualnych człowieka w cyklu życia w aspekcie biologicznym, psychologicznym oraz społecznym (K_W04, K_W08, K_W12) U - Student/ka dokonuje obserwacji i interpretacji zjawisk społecznych oraz projektuje i realizuje działania pedagogiczne, rozpoznaje potrzeby, możliwości, uzdolnienia ucznia Student/ka łączy wiedzę psychologiczną i powiązanych z nią dyscyplin naukowych do diagnozowania i analizowania sytuacji edukacyjnych oraz projektowania działań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych w zakresie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej (K_U01; K_U04) K - Student/ka dokonuje krytycznej oceny poziomu swojej wiedzy i umiejętności, ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego oraz podejmowania działań autoedukacyjnych (K_K01) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.