Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Psychologia różnic indywidualnych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PS-PPW.MSII.4
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Psychologia różnic indywidualnych
Jednostka: Wydział Pedagogiki i Psychologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

podstawowa wiedza z zakresu psychologii ogólnej

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego)

Wykład - 15

Ćwiczenia - 15


Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego - 30

Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego - 2


Godziny niekontaktowe (praca własna studenta) - 60

Przygotowanie się do ćwiczeń - 20

Studiowanie literatury - 20

Przygotowanie się do egzaminu - 20

Łączna liczba godzin niekontaktowych 150 Liczba punktów ECTS za godziny niekontaktowe - 2

Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu -4



Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

W- Test wiedzy;


U -Test wiedzy; Teczka projektowa;


K- Teczka projektowa;



Pełny opis:

Celem zajęć jest przedstawienie studentom podstawowych informacji na temat koncepcji i teorii odnoszących się do różnic indywidualnych w zakresie temperamentu, inteligencji, osobowości i kreatywności. W ramach ćwiczeń studenci zapoznają się ze specyfiką pracy z uczniami w młodszym wieku szkolnym w kontekście różnic indywidualnych.

Literatura:

Literatura podstawowa:

Strelau J (2000) Psychologia różnic indywidualnych.

Czarnecki K. (2014) Psychologia różnic indywidualnych cech człowieka.

Literatura uzupełniająca:

Szada-Borzyszkowska J. (2008) Sytuacja dziecka zdolnego w szkole. w: „Kształcenie i promowanie uczniów zdolnych”, pod red M.Wróblewskiej, Trans Humana Wydawnictwo Uniwersyteckie. Białystok.

Nakone L., (2008) Każde dziecko myśli inaczej, Warszawa

Tieger P., D., Tieger-Barron B.,(2010) Temperament twojego dziecka, Gliwice 2010

Popek S. (2002) Proces uczenia się i nauczania dzieci i młodzieży w świetle różnic indywidualnych, ANNALES UNIVERSITATIS MARIAE CURIE-SKŁODOWSKA LUBLIN – POLONIA

Efekty uczenia się:

W - Student/ka posiada wiedzę z zakresu psychologii różnic indywidulnych stanowiącą teoretyczne podstawy działalności pedagogicznej

Student/ka zna problematykę różnic indywidualnych człowieka w cyklu życia w aspekcie biologicznym, psychologicznym oraz społecznym (K_W04, K_W08, K_W12)

U - Student/ka dokonuje obserwacji i interpretacji zjawisk społecznych oraz projektuje i realizuje działania pedagogiczne, rozpoznaje potrzeby, możliwości, uzdolnienia ucznia

Student/ka łączy wiedzę psychologiczną i powiązanych z nią dyscyplin naukowych do diagnozowania i analizowania sytuacji edukacyjnych oraz projektowania działań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych w zakresie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej (K_U01; K_U04)

K - Student/ka dokonuje krytycznej oceny poziomu swojej wiedzy i umiejętności, ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego oraz podejmowania działań autoedukacyjnych (K_K01)

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0