Język angielski z elementami języka specjalistycznego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PS-PPW.MSII.5 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0231) Języki obce
|
Nazwa przedmiotu: | Język angielski z elementami języka specjalistycznego |
Jednostka: | Wydział Pedagogiki i Psychologii |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | http://www.jezyki.umcs.pl |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Wymagania wstępne: | Znajomość języka obcego co najmniej na poziomie B1. Zaliczony poprzedni semestr nauki języka obcego. |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego) realizowane stacjonarnie lub on-line w przypadku kształcenia zdalnego: Konwersatoria 30 Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego 30 Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego 1 Godziny niekontaktowe (praca własna studenta) przygotowanie do zajęć -20 przygotowanie do testów śródsemestralnych -5 przygotowanie prac pisemnych -5 Łączna liczba godzin niekontaktowych 30 Liczba punktów ECTS za godziny niekontaktowe 1 Sumaryczna liczba punktów ECTS za moduł - 2 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | W 1, W 2, W 3 - Sprawdziany i testy śródsemestralne, wypowiedzi ustne i pisemne, przygotowanie do zajęć, aktywność i praca w czasie zajęć, egzamin U 4, U 5, U 6, U 7 - Sprawdziany i testy śródsemestralne, wypowiedzi ustne i pisemne, przygotowanie do zajęć, aktywność i praca w czasie zajęć, egzamin K 8, K 9, K 10 - Monitorowanie pracy indywidualnej i zespołowej na zajęciach, wypowiedzi ustne, rozmowy i dyskusje, obserwacja zachowania w czasie zajęć |
Pełny opis: |
Celem ćwiczeń jest poszerzenie wiedzy studenta i doskonalenie jego umiejętności językowych na poziomie średniozaawansowanym. W trakcie zajęć studenci doskonalą sprawności językowe ( czytanie ze zrozumieniem, rozumienie ze słuchu, wypowiedzi ustne i pisemne ) oraz utrwalają i poszerzają wiadomości z zakresu gramatyki i słownictwa. Kurs obejmuje również elementy języka specjalistycznego. Po ukończeniu kursu student posługuje się językiem angielskim na poziomie B2 zgodnie ze standardami Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego. |
Literatura: |
Oxenden, C., Latham-Koenig, C., (2020). New English File Intermediate Plus 4th edition. Student's Book. Oxford: Oxford University Press lub C. Latham-Koenig, C. Oxenden English File Upper Intermediate Fourth Edition Student's Book, Oxford University Press |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA 1. Absolwent ma wiedzę dotyczącą zasad formułowania wypowiedzi ustnych i pisemnych w języku obcym; zna i rozumie niezbędne struktury gramatyczno-leksykalne, reguły prawidłowej wymowy i intonacji oraz najważniejsze funkcje językowe warunkujące skuteczne posługiwanie się językiem obcym na poziomie B2+ według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (ESOKJ) K_W01, B.2.W1 2. Absolwent zna omawiane w toku zajęć terminy i wyrażenia specjalistyczne z zakresu nauk pedagogicznych w języku obcym i wie jak je stosować. Zna wymogi poprawnych wypowiedzi na tematy dotyczące studiowanej dziedziny oraz wie jak odnaleźć żądane informacje w tekstach fachowych K_W01,B.2.W1 B.2.W2 3. Absolwent posiada wiedzę na temat wybranych aspektów życia codziennego, norm postępowania, obyczajów i kultury krajów danego obszaru językowego K_W06, B.2.W2 UMIEJĘTNOŚCI 4. Absolwent potrafi korzystać z posiadanych sprawności językowych, takich jak rozumienie ze słuchu, czytanie ze zrozumieniem, wypowiedzi ustne i pisemne w celu posługiwania się językiem obcym na poziomie B2+ oraz w wyższym stopniu w zakresie specjalistycznej terminologii K_U16, B.2.U1, B.2.U2 5. Absolwent potrafi dobierać odpowiednie środki językowe w zależności od kontekstu, celu komunikacji, sposobu porozumiewania się oraz typu i funkcji wypowiedzi K_U16, B.2.U1 6. Absolwent posiada umiejętność korzystania z różnych źródeł informacji, także przy użyciu nowoczesnych technologii, w celu rozwijania swojej wiedzy i kompetencji językowych K_U02, K_U16, K_U18, B.2.U3 7. Absolwent potrafi analizować, interpretować i relacjonować treści zawarte w materiałach źródłowych z zakresu języka ogólnego i fachowego; umie formułować wnioski, wyrażać opinie i brać udział w dyskusjach na tematy ogólne oraz dotyczące wybranych zagadnień specjalistycznych K_U15, K_U16, B.2.U1, B.2.U2 KOMPETENCJE SPOŁECZNE 8. Absolwent jest gotów do dokonywania prawidłowej oceny poziomu swojej wiedzy i umiejętności oraz znajdowania skutecznych sposobów ciągłego doskonalenia językowego K_K01, B.2.K1 9. Absolwent jest gotów do przestrzegania zasad właściwego zachowania w kontaktach interpersonalnych oraz odnoszenia się z należytym szacunkiem i zrozumieniem do poglądów i wartości wyznawanych przez innych K_K08, A.4.K2 10. Absolwent jest gotów do postrzegania kompetencji językowych jako narzędzia do poszerzania wiedzy, podnoszenia kwalifikacji zawodowych oraz zwiększania własnego potencjału K_K01, B.2.K1 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-25 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Natalia Rola | |
Prowadzący grup: | Natalia Rola | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.