Praktyka śródroczna ogólnopedagogiczna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PS-PPW.MSII.9 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyka śródroczna ogólnopedagogiczna |
Jednostka: | Wydział Pedagogiki i Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego) - 30 Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego - 30 Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego - 1,2 Godziny niekontaktowe (praca własna studenta): Przygotowanie się studenta do praktyki - 5 Analiza stron internetowych - 5 Opracowanie dokumentacji praktyki - 10 Łączna liczba godzin niekontaktowych - 20 Liczba punktów ECTS za godziny niekontaktowe - 0,8 Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu - 2 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | W1 - dokumentacja praktyki W2 - dokumentacja praktyki W3 - dokumentacja praktyki U1 - dokumentacja praktyki U2 - dokumentacja praktyki K1 - dokumentacja praktyki K2 - dokumentacja praktyki |
Pełny opis: |
Celem śródrocznej praktyki ogólnopedagogicznej jest zapoznanie studentów ze specyfiką funkcjonowania instytucji opiekuńczych i oświatowych, takich jak: żłobek, przedszkole, szkoła, poradnia psychologiczno-pedagogiczna, a w szczególności poznanie realizowanych przez nie zadań edukacyjnych i opiekuńczo-wychowawczych, organizacji pracy oraz prowadzonej dokumentacji. |
Literatura: |
1. Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2019 r. poz. 1481, 1818, 2197). 2. Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2020 r. poz. 910). 3. Ustawa z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (Dz.U. z 2011 r. nr 45 poz. 235). 4. Źródła internetowe dotyczące poznawanych instytucji i placówek. |
Efekty uczenia się: |
W1. Student potrafi podać rodzaje i sposoby realizacji podstawowych zadań przedszkola, szkoły, poradni psychologiczno-pedagogicznej i innych placówek oświatowych. K_W03; K_W07; K_W09; J.1.1.W1; J.1.1.W2 W2. Student potrafi podać zasady organizacji pracy przedszkola i szkoły w różnych obszarach działalności (procedury organizacyjne, podział kompetencji, planowanie pracy, system kontroli ) oraz sposoby prowadzenia podstawowej dokumentacji. K_W07; J.1.1.W1; J.1.1.W3 W3. Student potrafi określić specyfikę, różnorodność i sposoby wykonywania zadań wychowawcy przedszkola, nauczyciela klas początkowych oraz pedagogów-pracowników innych placówek oświatowych. K_W03; K_W07; K_W09; J.1.1.W4 U1. Student potrafi prowadzić celową oraz swobodną obserwację aktywności dzieci i działań nauczyciela-wychowawcy w toku zajęć, a także rejestrować jej wyniki. K_U06; K_U11; J.1.1.U1; J.1.1.U2 U2. Student potrafi analizować i wyciągać wnioski z doświadczeń nabytych w czasie praktyki. K_U06; K_U11; J.1.1.U1; J.1.1.U2. K1. Student jest gotowy do poszerzania własnej wiedzy we współpracy z nauczycielami-wychowawcami i innymi osobami zaangażowanymi w pracę przedszkola, szkoły i innych placówek oświatowych. K_K01; K_K03; J.1.1.K1 K2. Student jest gotowy do przestrzegania kluczowych zasad pedagogicznych i BHP w kontakcie z dziećmi. K_K08; J.1.1.K2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-25 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Iwona Zwierzchowska | |
Prowadzący grup: | Justyna Sala-Suszyńska, Iwona Zwierzchowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.