Neuropedagogiczne podstawy edukacji
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PS-PPW.MSIII.3 |
Kod Erasmus / ISCED: |
05.0
|
Nazwa przedmiotu: | Neuropedagogiczne podstawy edukacji |
Jednostka: | Wydział Pedagogiki i Psychologii |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | https://kampus.umcs.pl/course/view.php?id=9055 |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | brak |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego) Wykład - 30 Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego - 30 Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego - 1 Godziny niekontaktowe (praca własna studenta) Przygotowanie się do ćwiczeń - 30 Studiowanie literatury - 30 Przygotowanie się do egzaminu - 30 Łączna liczba godzin niekontaktowych 90 Liczba punktów ECTS za godziny niekontaktowe - 3 Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu -4 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | egzamin pisemny |
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest przekazanie studentom wiedzy z zakresu neurobiologicznych podstaw procesu edukacji, oraz umiejętności w zakresie oceniania i stosowania metod i technik nauczania z wykorzystaniem tej wiedzy. |
Literatura: |
1. Chojak, M. (2019). Neuropedagogika, neuroedukacja i neurodydaktyka - fakty i mity. Warszawa: DIFIN. 2. Jaśkowski, P. (2009). Neuronauka poznawcza - Jak mózg tworzy umysł. Warszawa: Vizja Press&IT. 3. Howard-Jones, P. (2014). Raport - Neuronauka i edukacja (tłumaczenie Cipora K. i inni, dostępne on-line: https://osf.io/5jweh/) |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA 1. Zna w pogłębionym stopniu terminologię związaną z neurobiologia i medycyną, oraz jej powiązania z pedagogiką (F.W1, A.3.W3, K_W01) 2.Zna w pogłębionym stopniu neurobiologiczne uwarunkowania działań edukacyjnych z zakresu pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej (F.W4, A.3.W3, K_W03) 3.Zna w pogłębionym stopniu neurobiologiczne uwarunkowania indywidualizowania działań edukacyjnych, zwłaszcza wobec dzieci o szczególnych potrzebach (F.W2, F.W3, A.3.W3, K_W12) UMIEJĘTNOŚCI 1.Umie projektować i prowadzić diagnozę dzieci oraz planować, realizować i oceniać programy kształcenia i wychowania w oparciu o narzędzia pedagogiczne i medyczne (F.U1, K_U04, K_U06) 2. Umie dobierać, testować, modyfikować materiały, środki oraz metody dydaktycznie w oparciu o wyniki badań neurobiologicznych (F.U3, K_U08) KOMPETENCJE SPOŁECZNE 1. Jest gotów do stałego podnoszenia wiedzy z zakresu medycznych i neurobiologicznych odniesień do edukacji dziecka (F.K2, A.3.K3, K_K01) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-03 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Chojak | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Chojak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Wykład - Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-02-24 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Wykład - Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.