Język angielski z elementami języka specjalistycznego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PS-PPW.MSIII.5 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0231) Języki obce
|
Nazwa przedmiotu: | Język angielski z elementami języka specjalistycznego |
Jednostka: | Wydział Pedagogiki i Psychologii |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | http://www.jezyki.umcs.pl |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Wymagania wstępne: | Znajomość języka angielskiego na poziomie B1. |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe ( z udziałem nauczyciela akademickiego ): 30 godz. na sem. Godziny niekontaktowe: ( praca własna studenta ): 30 godz na sem. -przygotowanie do zajęć -przygotowanie do testów -studiowanie literatury Liczba punktów ECTS dla 30 godzin kontaktowych - 1 Liczba punktów ECTS dla 30 godzin niekontaktowych - 1 Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu - 2 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | W 1, W 2, W 3 - Sprawdziany i testy śródsemestralne, wypowiedzi ustne i pisemne, przygotowanie do zajęć, aktywność i praca w czasie zajęć, egzamin U 4, U 5, U 6, U 7 - Sprawdziany i testy śródsemestralne, wypowiedzi ustne i pisemne, przygotowanie do zajęć, aktywność i praca w czasie zajęć, egzamin K 8, K 9, K 10 - Monitorowanie pracy indywidualnej i zespołowej na zajęciach, wypowiedzi ustne, rozmowy i dyskusje, obserwacja zachowania w czasie zajęć |
Pełny opis: |
Celem ćwiczeń jest poszerzenie wiedzy studenta i doskonalenie jego umiejętności językowych na poziomie średniozaawansowanym. W trakcie zajęć studenci doskonalą sprawności językowe ( czytanie ze zrozumieniem, rozumienie ze słuchu, wypowiedzi ustne i pisemne ) oraz utrwalają i poszerzają wiadomości z zakresu gramatyki i słownictwa. Kurs obejmuje również elementy języka specjalistycznego. Po ukończeniu kursu student posługuje się językiem angielskim na poziomie B2+ zgodnie ze standardami Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego. |
Literatura: |
C. Oxenden, C. Latham-Koenig, New English File Upper Intermediate Student's Book, Oxford University Press R. Murphy, "English Grammar in Use", Cambridge University Press M. Swan, "Practical English Usage", Oxford University Press Słowniczek terminów pedagogicznych Materiały przygotowane przez prowadzącego |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA: 1 Absolwent ma wiedzę dotyczącą zasad formułowania wypowiedzi ustnych i pisemnych w języku obcym; zna i rozumie niezbędne struktury gramatyczno-leksykalne, reguły prawidłowej wymowy i intonacji oraz najważniejsze funkcje językowe warunkujące skuteczne posługiwanie się językiem obcym na poziomie B2+ według Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (ESOKJ) (K_W01, B.2.W1.) 2 Absolwent zna omawiane w toku zajęć terminy i wyrażenia specjalistyczne z zakresu nauk pedagogicznych w języku obcym i wie jak je stosować. Zna wymogi poprawnych wypowiedzi na tematy dotyczące studiowanej dziedziny oraz wie jak odnaleźć żądane informacje w tekstach fachowych (K_W01, B.2.W1., B.2.W2.) 3 Absolwent posiada wiedzę na temat wybranych aspektów życia codziennego, norm postępowania, obyczajów i kultury krajów danego obszaru językowego ( K_W06, B.2.W2.) UMIEJĘTNOŚCI: 4 Absolwent potrafi korzystać z posiadanych sprawności językowych, takich jak rozumienie ze słuchu, czytanie ze zrozumieniem, wypowiedzi ustne i pisemne w celu posługiwania się językiem obcym na poziomie B2+ oraz w wyższym stopniu w zakresie specjalistycznej terminologii (K_U16, B.2.U1., B.2.U2.) 5 Absolwent potrafi dobierać odpowiednie środki językowe w zależności od kontekstu, celu komunikacji, sposobu porozumiewania się oraz typu i funkcji wypowiedzi (K_U16, B.2.U1.) 6 Absolwent posiada umiejętność korzystania z różnych źródeł informacji, także przy użyciu nowoczesnych technologii, w celu rozwijania swojej wiedzy i kompetencji językowych (K_U02, K_U16, K_U18, B.2.U3.) 7 Absolwent potrafi analizować, interpretować i relacjonować treści zawarte w materiałach źródłowych z zakresu języka ogólnego i fachowego; umie formułować wnioski, wyrażać opinie i brać udział w dyskusjach na tematy ogólne oraz dotyczące wybranych zagadnień specjalistycznych (K_U15, K_U16, B.2.U1., B.2.U2.) KOMPETENCJE SPOŁECZNE: 8 Absolwent jest gotów do dokonywania prawidłowej oceny poziomu swojej wiedzy i umiejętności oraz znajdowania skutecznych sposobów ciągłego doskonalenia językowego (K_K01, B.2.K1.) 9 Absolwent jest gotów do przestrzegania zasad właściwego zachowania w kontaktach interpersonalnych oraz odnoszenia się z należytym szacunkiem i zrozumieniem do poglądów i wartości wyznawanych przez innych (K_K08, A.4.K2.) 10 Absolwent jest gotów do postrzegania kompetencji językowych jako narzędzia do poszerzania wiedzy, podnoszenia kwalifikacji zawodowych oraz zwiększania własnego potencjału (K_K01, B.2.K1.) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-03 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Natalia Rola | |
Prowadzący grup: | Natalia Rola | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-02-24 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.