Psychologiczne podstawy nauczania języka obcego dzieci
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PS-PPW.MSIV.1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Psychologiczne podstawy nauczania języka obcego dzieci |
Jednostka: | Wydział Pedagogiki i Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego) 15 godz. WY, 15 godz. CA Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego 30 Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego 1,2 Godziny niekontaktowe (praca własna studenta) - bieżące przygotowanie do zajęć ćwiczeniowych – 20 godz. - przygotowanie projektu - 10 godz. - przygotowanie do końcowych sprawdzianów – 20 godz. Łączna liczba godzin nie kontaktowych 50 Liczba punktów ECTS za godziny niekontaktowe 1,8 Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu 3 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | W1, W2, U1, K1 - końcowe pisemne sprawdziany W1, W2, U1, K1 - projekt |
Pełny opis: |
Moduł obejmuje wiedzę z zakresu psychologii przydatną w realizacji procesu kształcenia ze szczególnym uwzględnieniem nauczania dzieci języków obcych. |
Literatura: |
Jastrzębska E. (2011). Strategie psychodydaktyki twórczości w kształceniu językowym (na przykładzie języka francuskiego). Dakowska M. (2005). Teaching English as a Foreign Language. Strelau J., Doliński D. (red.). (2008). Psychologia. Podręcznik akademicki. |
Efekty uczenia się: |
Absolwent zna i rozumie: W1. psychologiczne mechanizmy uczenia się języka obcego przez dzieci; pojęcie wieku krytycznego, kompetencji językowych. K_W01, K_W04; A.4.W1. W2. czynniki wpływające na skuteczność uczenia się języków obcych przez dzieci związane z osobą nauczyciela, stosowanymi przez niego strategiami, sposobami motywowania do nauki. K_W01, K_W04; A.4.W2., A.4.W3. Absolwent potrafi: U1. analizować sytuacje edukacyjne i planować proces dydaktyczny uwzględniając warunki sprzyjające nabywaniu kompetencji językowych przez dzieci i uczniów, rozwijać ich motywację do uczenia się. K_U06; A.4.U2., A.4.U1. Absolwent jest gotowy do: K1. refleksji nad własnymi dyspozycjami i posiadanymi kompetencjami jako nauczyciela oraz analizy własnego wpływu na postawy dzieci wobec innych kultur. K_K06; A.4.K1., A.4.K2. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-25 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Łucja Domańska | |
Prowadzący grup: | Łucja Domańska, Ewa Zawadzka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.