Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Psychologiczne podstawy nauczania języka obcego dzieci

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PS-PPW.MSIV.1
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Psychologiczne podstawy nauczania języka obcego dzieci
Jednostka: Wydział Pedagogiki i Psychologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego)

15 godz. WY, 15 godz. CA

Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego 30

Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego 1,2


Godziny niekontaktowe (praca własna studenta)

- bieżące przygotowanie do zajęć ćwiczeniowych – 20 godz.

- przygotowanie projektu - 10 godz.

- przygotowanie do końcowych sprawdzianów – 20 godz.

Łączna liczba godzin nie kontaktowych 50

Liczba punktów ECTS za godziny niekontaktowe 1,8


Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu 3


Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

W1, W2, U1, K1 - końcowe pisemne sprawdziany

W1, W2, U1, K1 - projekt

Pełny opis:

Moduł obejmuje wiedzę z zakresu psychologii przydatną w realizacji procesu kształcenia ze szczególnym uwzględnieniem nauczania dzieci języków obcych.

Literatura:

Jastrzębska E. (2011). Strategie psychodydaktyki twórczości w kształceniu językowym (na przykładzie języka francuskiego).

Dakowska M. (2005). Teaching English as a Foreign Language.

Strelau J., Doliński D. (red.). (2008). Psychologia. Podręcznik akademicki.

Efekty uczenia się:

Absolwent zna i rozumie:

W1. psychologiczne mechanizmy uczenia się języka obcego przez dzieci; pojęcie wieku krytycznego, kompetencji językowych. K_W01, K_W04; A.4.W1.

W2. czynniki wpływające na skuteczność uczenia się języków obcych przez dzieci związane z osobą nauczyciela, stosowanymi przez niego strategiami, sposobami motywowania do nauki. K_W01, K_W04; A.4.W2., A.4.W3.

Absolwent potrafi:

U1. analizować sytuacje edukacyjne i planować proces dydaktyczny uwzględniając warunki sprzyjające nabywaniu kompetencji językowych przez dzieci i uczniów, rozwijać ich motywację do uczenia się. K_U06; A.4.U2., A.4.U1.

Absolwent jest gotowy do:

K1. refleksji nad własnymi dyspozycjami i posiadanymi kompetencjami jako nauczyciela oraz analizy własnego wpływu na postawy dzieci wobec innych kultur. K_K06; A.4.K1., A.4.K2.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-02-25 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Łucja Domańska
Prowadzący grup: Łucja Domańska, Ewa Zawadzka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0