Technologie informacyjne w edukacji
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PS-PPW.MSIV.12 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Technologie informacyjne w edukacji |
Jednostka: | Wydział Pedagogiki i Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Umiejętność obsługi komputera i pakietu MS Office w podstawowym zakresie. |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Wykład 15 h ćw. -15 h 1ECTS = 30 h. To 1 ECTS Łączna liczba godzin kontaktowych: 30 Liczba punktów ECTS: 1 Godziny niekontaktowe (praca własna studenta) Przygotowanie się do ćwiczeń – 20 Studiowanie literatury – 10 Przygotowanie prezentacji – 30 Łączna liczba godzin nie kontaktowych – 90 Liczba punktów ECTS za godziny niekontaktowe 2 Łączna liczba punktów ECTS 3 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Zaliczenie - realizacja testów wiedzy z zakresu Technologie informacyjne w edukacji. Pisemny, test oraz wykonanie prezentacji. |
Pełny opis: |
Wirtualny Kampus WPiP UMCS: funkcje, narzędzia i zasada działania. Podstawy posługiwania się narzędziami informatycznymi. Wyszukiwanie i przetwarzanie informacji pozyskanych z różnych źródeł. Tworzenie i edycja dokumentów wielostronicowych w edytorze tekstu MS Word. Zaawansowane narzędzia edytora tekstu MS Word (np. korespondencja seryjna). Różne sposoby zapisu dokumentów w edytorze tekstu MS Word. Tworzenie prezentacji multimedialnych z użyciem odpowiednich zasady, stylu, itp. Podstawy przetwarzania danych za pomocą arkusza kalkulacyjnego MS Excel. Praktyczne zastosowanie arkusza kalkulacyjnego w praktyce szkolnej. Podstawy obsługi programu MS Publisher. Pakiet GoogleDocs – prezentacja możliwości oraz podstawy pracy z systemem. Elektroniczne badania społeczne – prezentacja portali do badań ankietowych. |
Literatura: |
S. Juszczyk:Podstawy informatyki dla pedagogów. Oficyna IMPULS. Kraków 2005. B. Bylina, J. Bylina, J. Mycka:Podstawy technologii informacyjnej i informatyki w przykładach i zadaniach. Wydawnictwo UMCS. Lublin 2007. Ł. Suma:Word 2007 PL. Ilustrowany przewodnik. Helion. Gliwice 2007. J. Pokorska:Technik informatyk. Oprogramowanie biurowe. Helion. Gliwice 2010. P. Lenar:Sekrety skutecznych prezentacji multimedialnych. One press. Helion, Gliwice 2008. R. Williams:Prezentacja, która robi wrażenie. Projekty z klasą. Helion. Gliwice 2011. S. Juszczyk: Podstawy informatyki dla pedagogów. Oficyna IMPULS. Kraków 2005. B. Bylina, J. Bylina, J. Mycka: Podstawy technologii informacyjnej i informatyki w przykładach i zadaniach. Wydawnictwo UMCS. Lublin 2007. J. Pokorska: Technik informatyk. Oprogramowanie biurowe. Helion. Gliwice 2010. J. Simon: Excel. Profesjonalna analiza i prezentacja danych. Helion. Gliwice 2006. R. Zimek: Microsoft Publisher 2007 PL. Ćwiczenia praktyczne. Helion. Gliwice 2008. |
Efekty uczenia się: |
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie: E.5.W1. znaczenie celowego i właściwego posługiwania się przez uczniów typowymi aplikacjami komputerowymi do komponowania ilustracji graficznych, pracy nad tekstem, wykonywania obliczeń, korzystania z usług w sieciach komputerowych oraz pozyskiwania, gromadzenia i przetwarzania informacji; E.5.W2. znaczenie stwarzania sytuacji problemowych w otoczeniu uczniów, które uczniowie modelują i rozwiązują, tworząc algorytm, odtwarzając go poza komputerem oraz realizując w wersji komputerowej; E.5.W3. rolę rozwijania u uczniów umiejętności programowania w środowisku blokowo wizualnego, języka programowania; E.5.W4. rolę integrowania zajęć edukacji informatycznej z aktywnościami wizualnymi, słuchowymi i kinestetycznymi; E.5.W5. znaczenie promowania i kształtowania u uczniów postawy obywatelskiej i prospołecznej oraz odpowiedzialności w świecie mediów cyfrowych. W zakresie umiejętności absolwent potrafi: E.5.U1. zapoznać uczniów z typowymi aplikacjami komputerowymi do komponowania ilustracji graficznych, pracy nad tekstem, wykonywania obliczeń, korzystania z usług w sieciach komputerowych oraz pozyskiwania, gromadzenia i przetwarzania informacji; E.5.U2. stworzyć sytuację problemową, w której uczniowie modelują i rozwiązują zadanie, tworząc algorytm, odtwarzając go poza komputerem oraz realizując w wersji komputerowej; E.5.U3. integrować zajęcia informatyczne z innymi zajęciami. W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do: E.5.K1. promowania postawy odpowiedzialnego zachowania w świecie mediów cyfrowych; E.5.K2. inspirowania uczniów do kreatywności i rozwoju myślenia komutacyjnego. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-25 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Rafał Wawer | |
Prowadzący grup: | Ewa Sosnowska-Bielicz, Rafał Wawer | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.