Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Wprowadzenie do edukacji matematycznej w przedszkolu i szkole

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PS-PPW.MSIV.7
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Wprowadzenie do edukacji matematycznej w przedszkolu i szkole
Jednostka: Wydział Pedagogiki i Psychologii
Grupy:
Strona przedmiotu: https://kampus.umcs.pl/course/view.php?id=12827
Punkty ECTS i inne: 5.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

brak

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny kontaktowe z udziałem nauczyciela akademickiego

Wykład 30

Ćwiczenia 30

Łączna liczba godzin kontaktowych 60

Liczba punktów ECTS za godziny kontaktowe -2

Godziny niekontaktowe (praca własna studenta)

Przygotowanie się do ćwiczeń 30h

Studiowanie literatury 30h

Przygotowanie się do zaliczenia - 30h

Łączna liczba godzin niekontaktowych 90

Liczba punktów za godziny niekontaktowe 3 ECTS

Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu - 5

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

kolokwium

praca pisemna

esej

Pełny opis:

Przedmiot wprowadza w problematykę realizacji edukacji matematycznej przedszkolu i szkole, zgodnie z psychopedagogicznymi prawidłowościami uczenia się i nauczania matematyki w okresie dzieciństwa oraz standardami i regulacjami prawnymi obowiązującymi w Polsce i na świecie. Jego treści odnoszą się do teorii kształcenia matematycznego, podstawowych struktur matematyki szkolnej

Literatura:

Siwek, H. (2004) Kształcenie zintegrowane na etapie wczesnoszkolnym. Kraków: Wyd. Naukowe AP .

Semadeni, Z., Gruszczyk-Kolczyńska, E., Treliński, G., Bugajska-Jaszczołt, B, Czajkowska M. (2015) Matematyczna edukacja wczesnoszkolna . teoria i praktyka , Kielce: WP.

Bilewicz-Kuźnia, B. (2018) Rozwijanie umiejętności matematycznych dzieci. Lublin: Wyd . UMCS.

Siewek, H. (2007) Efektywność kształcenia zintegrowanego . Implikacje dla teorii i praktyki .Warszawa: WSP TWP.

Ewa Swoboda, Krystyna Sawicka, (2023) ,Wybrane zagadnienia edukacji matematycznej, Wydawnictwo Państwowej Akademii Nauk Stosowanych, Jarosław

Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielńska, (2015) ''Dziecięca matematyka, Dwadzieścia lat później'', CEBP, Kraków

Efekty uczenia się:

Zna podstawowe teorie dotyczące uczenia się i nauczania matematyki w okresie wczesnego dzieciństwa, rozumie różnorodne uwarunkowania tych procesów: K_W08; K_W12; A.2.; B.3.W.1 ; E.3.W.1.; C.W.1;C.W.2;C.W.3;C.W.4;C.W.5;

Potrafi projektować proces dydaktyczny oraz analizować strategie działań praktycznych zgodnie z poziomem dojrzałości dziecka do ucznia się matematyki K_W12; K_U05; B.3.U.1- B.3.U.6

Potrafi dokonać krytycznej oceny poziomu swojej wiedzy i umiejętności, ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego oraz podejmowania działań autoedukacyjnych K_K01; B.3.K.1.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-02-25 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Kozak-Prus
Prowadzący grup: Barbara Bilewicz, Agnieszka Kozak-Prus
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0