Wprowadzenie do edukacji matematycznej w przedszkolu i szkole
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PS-PPW.MSIV.7 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Wprowadzenie do edukacji matematycznej w przedszkolu i szkole |
Jednostka: | Wydział Pedagogiki i Psychologii |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | https://kampus.umcs.pl/course/view.php?id=12827 |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | brak |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe z udziałem nauczyciela akademickiego Wykład 30 Ćwiczenia 30 Łączna liczba godzin kontaktowych 60 Liczba punktów ECTS za godziny kontaktowe -2 Godziny niekontaktowe (praca własna studenta) Przygotowanie się do ćwiczeń 30h Studiowanie literatury 30h Przygotowanie się do zaliczenia - 30h Łączna liczba godzin niekontaktowych 90 Liczba punktów za godziny niekontaktowe 3 ECTS Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu - 5 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | kolokwium praca pisemna esej |
Pełny opis: |
Przedmiot wprowadza w problematykę realizacji edukacji matematycznej przedszkolu i szkole, zgodnie z psychopedagogicznymi prawidłowościami uczenia się i nauczania matematyki w okresie dzieciństwa oraz standardami i regulacjami prawnymi obowiązującymi w Polsce i na świecie. Jego treści odnoszą się do teorii kształcenia matematycznego, podstawowych struktur matematyki szkolnej |
Literatura: |
Siwek, H. (2004) Kształcenie zintegrowane na etapie wczesnoszkolnym. Kraków: Wyd. Naukowe AP . Semadeni, Z., Gruszczyk-Kolczyńska, E., Treliński, G., Bugajska-Jaszczołt, B, Czajkowska M. (2015) Matematyczna edukacja wczesnoszkolna . teoria i praktyka , Kielce: WP. Bilewicz-Kuźnia, B. (2018) Rozwijanie umiejętności matematycznych dzieci. Lublin: Wyd . UMCS. Siewek, H. (2007) Efektywność kształcenia zintegrowanego . Implikacje dla teorii i praktyki .Warszawa: WSP TWP. Ewa Swoboda, Krystyna Sawicka, (2023) ,Wybrane zagadnienia edukacji matematycznej, Wydawnictwo Państwowej Akademii Nauk Stosowanych, Jarosław Edyta Gruszczyk-Kolczyńska, Ewa Zielńska, (2015) ''Dziecięca matematyka, Dwadzieścia lat później'', CEBP, Kraków |
Efekty uczenia się: |
Zna podstawowe teorie dotyczące uczenia się i nauczania matematyki w okresie wczesnego dzieciństwa, rozumie różnorodne uwarunkowania tych procesów: K_W08; K_W12; A.2.; B.3.W.1 ; E.3.W.1.; C.W.1;C.W.2;C.W.3;C.W.4;C.W.5; Potrafi projektować proces dydaktyczny oraz analizować strategie działań praktycznych zgodnie z poziomem dojrzałości dziecka do ucznia się matematyki K_W12; K_U05; B.3.U.1- B.3.U.6 Potrafi dokonać krytycznej oceny poziomu swojej wiedzy i umiejętności, ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego oraz podejmowania działań autoedukacyjnych K_K01; B.3.K.1. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-25 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Kozak-Prus | |
Prowadzący grup: | Barbara Bilewicz, Agnieszka Kozak-Prus | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.