Psychologia rodziny
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PS-PPW.MSIV.9 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Psychologia rodziny |
Jednostka: | Wydział Pedagogiki i Psychologii |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | https://kampus.umcs.pl/course/view.php?id=12279 |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | podstawowe pojęcia z zakresu psychologii |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego) realizowane stacjonarnie lub on-line w przypadku kształcenia zdalnego: Wykłady 15h Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego 15 Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego 0,6 Godziny niekontaktowe (praca własna studenta) Przygotowanie się do zajęć dydaktycznych - 5 Studiowanie literatury przedmiotu - 15 Przygotowanie się studenta do zaliczeń i/lub egzaminów - 15 Łączna liczba godzin niekontaktowych 35 Liczba punktów ECTS za godziny niekontaktowe 1,4 Sumaryczna liczba punktów ECTS za moduł – 2 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | W 1 -Test wiedzy; U 1 - Analiza działań w toku prowadzonych zajęć;wpisy na forum/ zadania (Wirtualny Kampus) K 1 - Analiza działań w toku prowadzonych zajęć;wpisy na forum/ zadania (Wirtualny Kampus) |
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie Studentów z psychologiczne aspekty funkcjonowania rodziny współczesnej, w tym: modelami funkcjonowania rodziny, współczesnymi przemianami w życiu małżeńsko-rodzinnym, strukturą, funkcjami i przebiegiem rozwoju małżeństwa i rodziny w ujęciu normatywnym. |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Pozycje ciągłe i zwarte: 1. Janicka I.,Liberska H. (red.) (2014). Psychologia rodziny. Warszawa: PWN. 2. Kwak A. (2005). Rodzina w dobie przemian. Małżeństwo i kohabitacja. Warszawa: WA "Żak". 3. Plopa, M. (2011) Psychologia rodziny: teoria i badania. Kraków: Impuls. Literatura dodatkowa: Pozycje ciągłe i zwarte: 1. Bakiera, L . (2019). Wychowanie i rodzicielstwo, styl wychowania i styl rodzicielski. Analiza terminologiczna. Psychologia Wychowawcza, 58(16). |
Efekty uczenia się: |
W 1. Student/ka posiada wiedzę z zakresu psychologii rodziny stanowiącą teoretyczne podstawy działalności pedagogicznej. K_W04; K_W07 W 2. Student/ka zna i omawia różne środowiska wychowawcze (w tym instytucje edukacyjne, wychowawcze, opiekuńcze), ze szczególnym uwzględnieniem rodziny jej specyfiki i procesów w niej zachodzących. K_W07 U 1. Student/ka dokonuje obserwacji i interpretacji procesów i zjawisk zachodzących w podstawowej komórce społecznej jaką jest rodzina oraz analizuje je w powiązaniu z różnymi obszarami działalności pedagogicznej. Proponuje i projektuje działania pedagogiczne w reakcji na potrzeby i możliwości ucznia. K_U01; K_U04; U 2. Student/ka łączy wiedzę psychologiczną i powiązanych z nią dyscyplin naukowych do diagnozowania i analizowania sytuacji edukacyjnych oraz projektowania działań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych w zakresie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. K_U01 K. 1. Student/ka dokonuje krytycznej oceny poziomu swojej wiedzy i umiejętności, ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego oraz podejmowania działań autoedukacyjnych K_K01 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.