Seminarium magisterskie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PS-PPW.MSIX.10sm |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium magisterskie |
Jednostka: | Wydział Pedagogiki i Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Punkty ECTS w semestrach 7,8,9,10. SUMA: 2+2+3+5=12 Liczba punktów ECTS w semestrze 7: 2 Godziny kontaktowe (liczba w semestrze 7): 30 Godziny niekontaktowe (liczba w semestrze 7): 30 Liczba punktów ECTS w semestrze 8: 2 Godziny kontaktowe (liczba w semestrze 8): 30 Godziny niekontaktowe (liczba w semestrze 8): 30 Liczba punktów ECTS w semestrze 9: 3 Godziny kontaktowe (liczba w semestrze 9): 30 Godziny niekontaktowe (liczba w semestrze 9): 60 Liczba punktów ECTS w semestrze 10): 5 Godziny kontaktowe (liczba w semestrze 10): 30 Godziny niekontaktowe (liczba w semestrze 10): 120 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Zaliczenie pisemne - złożenie promotorowi wymaganych części pracy dyplomowej zgodnie z ustalonym harmonogramem zadań |
Pełny opis: |
Celem seminarium jest przygotowanie pracy dyplomowej w ramach czterech semestrów. Pod opieką promotora student/ka opracowuje szczegółową koncepcję własnej pracy badawczej. W kolejnych etapach prac dokonuje kwerendy literatury i ustala paradygmat badań (ilościowy vs jakościowy). Następnie konstruuje temat na podstawie znajomości najnowszych badań oraz założeń metodologicznych. Koncepcja obejmuje określenie przedmiotu i celu badań, sformułowanie problemów i hipotez badawczych, ustalenie zmiennych i ich operacjonalizację poprzez dobór odpowiednich metod i narzędzi badawczych. Przygotowanie koncepcji pracy jest punktem wyjścia do opracowania części teoretycznej, przeprowadzenia badań, a następnie analizy uzyskanych rezultatów, ze wskazaniem ich praktycznych implikacji. |
Literatura: |
1. Boć J. (2006). Jak pisać pracę magisterską. Wrocław: Wydawnictwo Kolonia Limited. 2. Brzeziński J. (2004). Metodologia badań psychologicznych. Warszawa: PWN. 3. Gambarelli G., Łucki Z. (1998). Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską. Kraków: Universitas. 4. Nęcka E., Stocki R. (2006). Jak pisać prace z psychologii. Kraków: Universitas. 5. Pilch T., Bauman T. (2001). Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe. Warszawa: Wyd. Akademickie Żak. 6. Węglińska M. (1997). Jak pisać pracę magisterską? Kraków: OW Impuls. 8. Skimina E., Harasimczuk J., Cieciuch J. (2022). Podstawowe standardy edytorskie naukowych tekstów psycholog7cznych w języku polskim na podstawie reguł APA 7. Warszawa: Liberi Libri. Wersja elektroniczna: https://apa7.liberilibri.pl/pdf/Skimina-Harasimczuk-Cieciuch(2022)-APA7-PL.pdf 8. SZCZEGÓŁOWA LITERATURA PRZEDMIOTU ZGODNA Z TEMATYKĄ PRZYGOTOWYWANEJ PRACY. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza - student/ka: 1. Zna i rozumie w pogłębionym stopniu terminologię używaną w naukach pedagogicznych, a także źródła i miejsce pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej w systemie nauk oraz jej przedmiotowe i metodologiczne powiązania z innymi dyscyplinami nauk; K_W01 - K.W1, K.W2, K.W4, K.W5, K.W6, K.W8, K.W9 2. Zna i rozumie w rozszerzonym zakresie kwestie związane z etyką zawodową, w tym zagadnienia z zakresu zasad zarządzania zasobami własności intelektualnej; K_W18 - K.W7 Umiejętności - student/ka: 3. Potrafi sprawnie projektować i prowadzić badania pedagogiczne oraz rozpoznawać potrzeby, możliwości, uzdolnienia każdego dziecka/ucznia, a także pla¬nować, realizować i oceniać spersonalizowane programy kształcenia i wychowania w przedszkolu i w szkole; K_U04 - K.U1, K.U2, K.U3. K.U4 4. Potrafi poprawnie posługiwać się językiem ojczystym oraz wykazywać troskę o kulturę i etykę wypowiedzi; K_U13 - KU.7 5. Potrafi w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się w mowie i piśmie na tematy dotyczące podejmowanych zagadnień pedagogicznych oraz prowadzić debatę; K_U15 - K.U5, K.U6 6. Potrafi prowadzić współpracę z członkami zespołów badawczych na każdym etapie projektowania i realizacji badań; K_U19 - K.U1 Kompetencje społeczne - student/ka: 7. Jest gotów/owa do dokonywania krytycznej oceny poziomu swojej wiedzy i umiejętności, ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego oraz podejmowania działań autoedukacyjnych; K_K01 - K.K1, K.K3 8. Jest gotów/owa do komunikowania się i współpracy z otoczeniem, w tym z osobami niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie, oraz aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących działania pedagogiczne; K_K03 - K.K2. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-03 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jolanta Andrzejewska | |
Prowadzący grup: | Jolanta Andrzejewska, Barbara Bilewicz, Stanisława Byra, Teresa Parczewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium magisterskie - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-02-24 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium magisterskie - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.