Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium magisterskie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PS-PPW.MSIX.10sm
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium magisterskie
Jednostka: Wydział Pedagogiki i Psychologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 5.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Punkty ECTS w semestrach 7,8,9,10. SUMA: 2+2+3+5=12


Liczba punktów ECTS w semestrze 7: 2

Godziny kontaktowe (liczba w semestrze 7): 30

Godziny niekontaktowe (liczba w semestrze 7): 30


Liczba punktów ECTS w semestrze 8: 2

Godziny kontaktowe (liczba w semestrze 8): 30

Godziny niekontaktowe (liczba w semestrze 8): 30


Liczba punktów ECTS w semestrze 9: 3

Godziny kontaktowe (liczba w semestrze 9): 30

Godziny niekontaktowe (liczba w semestrze 9): 60


Liczba punktów ECTS w semestrze 10): 5

Godziny kontaktowe (liczba w semestrze 10): 30

Godziny niekontaktowe (liczba w semestrze 10): 120






Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

Zaliczenie pisemne - złożenie promotorowi wymaganych części pracy dyplomowej zgodnie z ustalonym harmonogramem zadań

Pełny opis:

Celem seminarium jest przygotowanie pracy dyplomowej w ramach czterech semestrów. Pod opieką promotora student/ka opracowuje szczegółową koncepcję własnej pracy badawczej. W kolejnych etapach prac dokonuje kwerendy literatury i ustala paradygmat badań (ilościowy vs jakościowy). Następnie konstruuje temat na podstawie znajomości najnowszych badań oraz założeń metodologicznych. Koncepcja obejmuje określenie przedmiotu i celu badań, sformułowanie problemów i hipotez badawczych, ustalenie zmiennych i ich operacjonalizację poprzez dobór odpowiednich metod i narzędzi badawczych. Przygotowanie koncepcji pracy jest punktem wyjścia do opracowania części teoretycznej, przeprowadzenia badań, a następnie analizy uzyskanych rezultatów, ze wskazaniem ich praktycznych implikacji.

Literatura:

1. Boć J. (2006). Jak pisać pracę magisterską. Wrocław: Wydawnictwo Kolonia Limited.

2. Brzeziński J. (2004). Metodologia badań psychologicznych. Warszawa: PWN.

3. Gambarelli G., Łucki Z. (1998). Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską. Kraków: Universitas.

4. Nęcka E., Stocki R. (2006). Jak pisać prace z psychologii. Kraków: Universitas.

5. Pilch T., Bauman T. (2001). Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe. Warszawa: Wyd. Akademickie Żak.

6. Węglińska M. (1997). Jak pisać pracę magisterską? Kraków: OW Impuls.

8. Skimina E., Harasimczuk J., Cieciuch J. (2022). Podstawowe standardy

edytorskie naukowych tekstów psycholog7cznych w języku polskim

na podstawie reguł APA 7. Warszawa: Liberi Libri. Wersja elektroniczna: https://apa7.liberilibri.pl/pdf/Skimina-Harasimczuk-Cieciuch(2022)-APA7-PL.pdf

8. SZCZEGÓŁOWA LITERATURA PRZEDMIOTU ZGODNA Z TEMATYKĄ PRZYGOTOWYWANEJ PRACY.

Efekty uczenia się:

Wiedza - student/ka:

1. Zna i rozumie w pogłębionym stopniu terminologię używaną w naukach pedagogicznych, a także źródła i miejsce pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej w systemie nauk oraz jej przedmiotowe i metodologiczne powiązania z innymi dyscyplinami nauk; K_W01 - K.W1, K.W2, K.W4, K.W5, K.W6, K.W8, K.W9

2. Zna i rozumie w rozszerzonym zakresie kwestie związane z etyką zawodową, w tym zagadnienia z zakresu zasad zarządzania zasobami własności intelektualnej; K_W18 - K.W7

Umiejętności - student/ka:

3. Potrafi sprawnie projektować i prowadzić badania pedagogiczne oraz rozpoznawać potrzeby, możliwości, uzdolnienia każdego dziecka/ucznia, a także pla¬nować, realizować i oceniać spersonalizowane programy kształcenia i wychowania w przedszkolu i w szkole; K_U04 - K.U1, K.U2, K.U3. K.U4

4. Potrafi poprawnie posługiwać się językiem ojczystym oraz wykazywać troskę o kulturę i etykę wypowiedzi; K_U13 - KU.7

5. Potrafi w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się w mowie i piśmie na tematy dotyczące podejmowanych zagadnień pedagogicznych oraz prowadzić debatę; K_U15 - K.U5, K.U6

6. Potrafi prowadzić współpracę z członkami zespołów badawczych na każdym etapie projektowania i realizacji badań; K_U19 - K.U1

Kompetencje społeczne - student/ka:

7. Jest gotów/owa do dokonywania krytycznej oceny poziomu swojej wiedzy i umiejętności, ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego oraz podejmowania działań autoedukacyjnych; K_K01 - K.K1, K.K3

8. Jest gotów/owa do komunikowania się i współpracy z otoczeniem, w tym z osobami niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie, oraz aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących działania pedagogiczne; K_K03 - K.K2.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-03
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium magisterskie, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Jolanta Andrzejewska
Prowadzący grup: Jolanta Andrzejewska, Barbara Bilewicz, Stanisława Byra, Teresa Parczewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Seminarium magisterskie - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-10-01 - 2026-02-24
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium magisterskie, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Seminarium magisterskie - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0