Technologie informacyjne w edukacji
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PS-PPW.MSIX.5 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Technologie informacyjne w edukacji |
Jednostka: | Wydział Pedagogiki i Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Umiejętność obsługi komputera i pakietu MS Office w podstawowym zakresie. |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Wykład 30 h. 1 ECTS = 30 h. Łączna liczba godzin kontaktowych: 30 Liczba punktów ECTS: 1 Praca własna studenta: Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń: 10 Studiowanie literatury 20 Przygotowanie do zajęć 30 Łączna liczba godzin pracy własnej studenta: 60 Łącznie liczba godzin: 90 Łącznie punktów ECTS: 3 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Realizacja prezentacji multimedialnej oraz wystąpienie. Ocena jakości i komunikatywności wystąpienia oraz wartości merytorycznej. |
Pełny opis: |
Wirtualny Kampus WPiP UMCS: funkcje, narzędzia i zasada działania. Podstawy posługiwania się narzędziami informatycznymi. Wyszukiwanie i przetwarzanie informacji pozyskanych z różnych źródeł. Tworzenie i edycja dokumentów wielostronicowych w edytorze tekstu MS Word. Zaawansowane narzędzia edytora tekstu MS Word (np. korespondencja seryjna). Różne sposoby zapisu dokumentów w edytorze tekstu MS Word. Tworzenie prezentacji multimedialnych z użyciem odpowiednich zasady, stylu, itp. Podstawy przetwarzania danych za pomocą arkusza kalkulacyjnego MS Excel. Praktyczne zastosowanie arkusza kalkulacyjnego w praktyce szkolnej. Podstawy obsługi programu MS Publisher. Pakiet GoogleDocs – prezentacja możliwości oraz podstawy pracy z systemem. Elektroniczne badania społeczne – prezentacja portali do badań ankietowych. |
Literatura: |
S. Juszczyk:Podstawy informatyki dla pedagogów. Oficyna IMPULS. Kraków 2005. B. Bylina, J. Bylina, J. Mycka:Podstawy technologii informacyjnej i informatyki w przykładach i zadaniach. Wydawnictwo UMCS. Lublin 2007. Ł. Suma:Word 2007 PL. Ilustrowany przewodnik. Helion. Gliwice 2007. J. Pokorska:Technik informatyk. Oprogramowanie biurowe. Helion. Gliwice 2010. P. Lenar:Sekrety skutecznych prezentacji multimedialnych. One press. Helion, Gliwice 2008. R. Williams:Prezentacja, która robi wrażenie. Projekty z klasą. Helion. Gliwice 2011. S. Juszczyk: Podstawy informatyki dla pedagogów. Oficyna IMPULS. Kraków 2005. B. Bylina, J. Bylina, J. Mycka: Podstawy technologii informacyjnej i informatyki w przykładach i zadaniach. Wydawnictwo UMCS. Lublin 2007. J. Pokorska: Technik informatyk. Oprogramowanie biurowe. Helion. Gliwice 2010. J. Simon: Excel. Profesjonalna analiza i prezentacja danych. Helion. Gliwice 2006. R. Zimek: Microsoft Publisher 2007 PL. Ćwiczenia praktyczne. Helion. Gliwice 2008. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA 1. Student w pogłębionym stopniu zna i rozumie specyfikę mediów, ma wiedzę na temat miejsca i znaczenia nauki o mediach w relacjach społecznych oraz ich relacji do innych nauk, zna najnowsze osiągnięcia i kierunki rozwoju mediów w naukach społecznych K_W05 2. Student ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę na temat mediów w komunikacji społecznej, zna teorie naukowe właściwe dla kierunku studiów K_W02 3. Student w pogłębionym stopniu zna i rozumie cechy człowieka jako twórcy kultury medialnej i podmiotu konstytuującego struktury społeczne, w szczególności realizującego różne formy działalności medialnej K_W04 UMIEJĘTNOŚCI 4. Student potrafi formułować i analizować problemy badawcze z zakresu mediów w komunikacji społecznej, a także syntetyzować różne idee i punkty widzenia z wykorzystaniem wiedzy charakterystycznej dla poszczególnych obszarów badań nad mediami K_U04 K_U02 B.2.U1. Przygotowanie projektu. 5. Student potrafi dobierać metody i narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy oraz innowacyjnie wykonywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach w odniesieniu do badań wybranych obszarów mediów K_U01 K_U02 B.2.U2. Przygotowanie projektu 6. Student potrafi komunikować się na tematy specjalistyczne ze zróżnicowanymi kręgami odbiorców, w tym identyfikować, interpretować i wyjaśniać złożone zjawiska i procesy społeczne oraz relacje między nimi z wykorzystaniem wiedzy z dyscyplin naukowych właściwych dla mediów K_U01 K_U02 K_U04 B.2.U4. Przygotowanie projektu KOMPETENCJE SPOŁECZNA 7. Student jest gotów do krytycznej oceny odbieranych treści, uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych w obszarze mediów K_K01 K_K02 B.2.K3. Przygotowanie prezentacji 8. Student jest gotów do inspirowania i organizowania działań na rzecz środowiska społecznego dzieci i młodzieży oraz ich rodziców, inicjowania działań na rzecz interesu publicznego oraz do przedsiębiorczego myślenia i działania w zakresie wybranych obszarów mediów K_K02 B.2.K4. Przygotowanie prezentacji 9. Student jest gotów do odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych z uwzględnieniem zmieniających się potrzeb społecznych, w tym przestrzegania zasad etyki zawodowej oraz podtrzymywania etosu zawodu pedagoga, wychowawcy, terapeuty pedagogicznego i doradcy zawodowego K_K03 B.2.K3. Przygotowanie prezentacji |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.