Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Technologie informacyjne w edukacji

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PS-PPW.MSIX.5
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Technologie informacyjne w edukacji
Jednostka: Wydział Pedagogiki i Psychologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Umiejętność obsługi komputera i pakietu MS Office w podstawowym zakresie.

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Wykład 30 h. 1 ECTS = 30 h.

Łączna liczba godzin kontaktowych: 30

Liczba punktów ECTS: 1

Praca własna studenta:

Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń: 10

Studiowanie literatury 20

Przygotowanie do zajęć 30

Łączna liczba godzin pracy własnej studenta: 60


Łącznie liczba godzin: 90

Łącznie punktów ECTS: 3

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

Realizacja prezentacji multimedialnej oraz wystąpienie.

Ocena jakości i komunikatywności wystąpienia oraz wartości merytorycznej.

Pełny opis:

Wirtualny Kampus WPiP UMCS: funkcje, narzędzia i zasada działania.

Podstawy posługiwania się narzędziami informatycznymi.

Wyszukiwanie i przetwarzanie informacji pozyskanych z różnych źródeł.

Tworzenie i edycja dokumentów wielostronicowych w edytorze tekstu MS Word.

Zaawansowane narzędzia edytora tekstu MS Word (np. korespondencja seryjna).

Różne sposoby zapisu dokumentów w edytorze tekstu MS Word.

Tworzenie prezentacji multimedialnych z użyciem odpowiednich zasady, stylu, itp.

Podstawy przetwarzania danych za pomocą arkusza kalkulacyjnego MS Excel.

Praktyczne zastosowanie arkusza kalkulacyjnego w praktyce szkolnej.

Podstawy obsługi programu MS Publisher.

Pakiet GoogleDocs – prezentacja możliwości oraz podstawy pracy z systemem.

Elektroniczne badania społeczne – prezentacja portali do badań ankietowych.

Literatura:

S. Juszczyk:Podstawy informatyki dla pedagogów. Oficyna IMPULS. Kraków 2005.

B. Bylina, J. Bylina, J. Mycka:Podstawy technologii informacyjnej i informatyki w przykładach i zadaniach. Wydawnictwo UMCS. Lublin 2007.

Ł. Suma:Word 2007 PL. Ilustrowany przewodnik. Helion. Gliwice 2007.

J. Pokorska:Technik informatyk. Oprogramowanie biurowe. Helion. Gliwice 2010.

P. Lenar:Sekrety skutecznych prezentacji multimedialnych. One press. Helion, Gliwice 2008.

R. Williams:Prezentacja, która robi wrażenie. Projekty z klasą. Helion. Gliwice 2011.

S. Juszczyk: Podstawy informatyki dla pedagogów. Oficyna IMPULS. Kraków 2005.

B. Bylina, J. Bylina, J. Mycka: Podstawy technologii informacyjnej i informatyki w przykładach i zadaniach. Wydawnictwo UMCS. Lublin 2007.

J. Pokorska: Technik informatyk. Oprogramowanie biurowe. Helion. Gliwice 2010.

J. Simon: Excel. Profesjonalna analiza i prezentacja danych. Helion. Gliwice 2006.

R. Zimek: Microsoft Publisher 2007 PL. Ćwiczenia praktyczne. Helion. Gliwice 2008.

Efekty uczenia się:

WIEDZA

1. Student w pogłębionym stopniu zna i rozumie specyfikę mediów, ma wiedzę na temat miejsca i znaczenia nauki o mediach w relacjach społecznych oraz ich relacji do innych nauk, zna najnowsze osiągnięcia i kierunki rozwoju mediów w naukach społecznych

K_W05

2. Student ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę na temat mediów w komunikacji społecznej, zna teorie naukowe właściwe dla kierunku studiów K_W02

3. Student w pogłębionym stopniu zna i rozumie cechy człowieka jako twórcy kultury medialnej i podmiotu konstytuującego struktury społeczne, w szczególności realizującego różne formy działalności medialnej

K_W04

UMIEJĘTNOŚCI

4. Student potrafi formułować i analizować problemy badawcze z zakresu mediów w komunikacji społecznej, a także syntetyzować różne idee i punkty widzenia z wykorzystaniem wiedzy charakterystycznej dla poszczególnych obszarów badań nad mediami K_U04

K_U02 B.2.U1.

Przygotowanie projektu.

5. Student potrafi dobierać metody i narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy oraz innowacyjnie wykonywać zadania w nieprzewidywalnych warunkach w odniesieniu do badań wybranych obszarów mediów K_U01

K_U02 B.2.U2.

Przygotowanie projektu

6. Student potrafi komunikować się na tematy specjalistyczne ze zróżnicowanymi kręgami odbiorców, w tym identyfikować, interpretować i wyjaśniać złożone zjawiska i procesy społeczne oraz relacje między nimi z wykorzystaniem wiedzy z dyscyplin naukowych właściwych dla mediów

K_U01

K_U02

K_U04 B.2.U4.

Przygotowanie projektu

KOMPETENCJE SPOŁECZNA

7. Student jest gotów do krytycznej oceny odbieranych treści, uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych w obszarze mediów K_K01

K_K02 B.2.K3.

Przygotowanie prezentacji

8. Student jest gotów do inspirowania i organizowania działań na rzecz środowiska społecznego dzieci i młodzieży oraz ich rodziców, inicjowania działań na rzecz interesu publicznego oraz do przedsiębiorczego myślenia i działania w zakresie wybranych obszarów mediów K_K02

B.2.K4.

Przygotowanie prezentacji

9. Student jest gotów do odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych z uwzględnieniem zmieniających się potrzeb społecznych, w tym przestrzegania zasad etyki zawodowej oraz podtrzymywania etosu zawodu pedagoga, wychowawcy, terapeuty pedagogicznego i doradcy zawodowego K_K03

B.2.K3.

Przygotowanie prezentacji

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0