Praktyka ciągła asystencka w klasach I-III szkoły podstawowej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PS-PPW.MSV.10 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyka ciągła asystencka w klasach I-III szkoły podstawowej |
Jednostka: | Wydział Pedagogiki i Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Zalogowanie w systemie praktyk i pozyskanie deklaracji przyjęcia na praktyki w klasach I-III w szkole podstawowej |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe w szkole podstawowej - 15 ECTS - 0,5 Godziny niekontaktowe - 15 w tym Studiowanie literatury metodycznej - 5h Sporządzenie dokumentacji praktyki - 10h ECTS - 0,5 Łączna liczba punktów ECTS- 1 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Dokumentacja przebiegu praktyki Zaliczenie w systemie praktyk na podstawie wymaganych dokumentów: 1. Dziennik praktyk, protokoły obserwacji 2. Ocena studenta przez opiekuna praktyki w szkole na podstawie uzyskanych efektów kształcenia |
Pełny opis: |
Celem praktyki w klasach I - III jest wdrożenie studentów do przyszłej pracy zawodowej poprzez: stworzenie warunków do uczestniczenia w roli obserwatora w procesie kształcenia zintegrowanego oraz stworzenie warunków do przeprowadzenia analizy systemowej obserwowanych sytuacji dydaktycznych. Szczegółowe cele praktyki dotyczą zapoznania studentów ze specyfiką pracy dydaktyczno-wychowawczej w klasach I - III, takich jak: a) praktyczne sposoby organizacji pracy z dzieckiem, b) planowanie i realizacja pracy dydaktyczno-wychowawczej w zakresie różnych obszarów edukacji przewidzianych programem kształcenia w klasach początkowych. |
Literatura: |
Szczegółowa literatura zalecana w ramach poszczególnych metodyk kształcenia, w tym: przewodniki i poradniki metodyczne dla nauczycieli klas I - III. |
Efekty uczenia się: |
W zakresie wiedzy 1. Student/ka rozpoznaje procedury organizacyjne oraz zasady dokumentowania pracy szkoły (K_W7, K_W16; J.1.2.W1). 2. Student/ka zna i rozumie specyfikę zadań zawodowych nauczyciela klas I-III szkoły podstawowej. (K_W03, K_W07; A.2.W2, J.1.1.W4) W zakresie umiejętności 3. Student/ka dokumentuje i analizuje obserwowane w szkole sposoby pracy uczniów klas początkowych, rozróżnia i opisuje stosowane przez nauczyciela metody, procedury, formy i zasady pracy z uczniami, a także ocenia ich trafność, celowość i skuteczność (K_U03,K_U06, K_U11, K_U17; J.2.U1, J.2.U2). W zakresie kompetencji społecznych 4. Student/ka podejmuje refleksję na temat obserwowanych działań pedagogicznych (K_K01, K_K04; J.2.K1) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-03 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Praktyka zawodowa, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Barbara Bilewicz, Urszula Oszwa | |
Prowadzący grup: | Urszula Oszwa | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Praktyka zawodowa - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-02-24 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Praktyka zawodowa, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Urszula Oszwa | |
Prowadzący grup: | Urszula Oszwa | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Praktyka zawodowa - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.