Partnerstwo edukacyjne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PS-PPW.MSV.12 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Partnerstwo edukacyjne |
Jednostka: | Wydział Pedagogiki i Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe (z udziałem nauczyciela akademickiego): Wykład - 15 Ćwiczenia - 30 Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego - 45 Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego - 1,8 Godziny niekontaktowe (praca własna studenta): Przygotowanie się studenta do zajęć dydaktycznych - 10 Studiowanie literatury przedmiotu i źródeł internetowych - 15 Opracowanie prac zaliczeniowych - 15 Współorganizacja wybranych form współpracy z rodzicami i środowiskiem lokalnym - 15 Łączna liczba godzin niekontaktowych - 55 Liczba punktów ECTS za godziny niekontaktowe - 2,2 Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu - 4 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | W1 - praca pisemna W2 - praca pisemna W3 - praca pisemna U1 - zadanie projektowe U2 - praca pisemna/zadanie projektowe U3 - zadanie projektowe K1 - praca pisemna/zadanie projektowe K2 - praca pisemna/zadanie projektowe |
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest przybliżenie zagadnień dotyczących partnerstwa w edukacji opartego na współdziałaniu uczniów, rodziców, nauczycieli i środowiska lokalnego. Studenci poznają koncepcje partnerstwa edukacyjnego oraz typy współdziałania placówki edukacyjnej z rodzicami i społecznością lokalną, rozwijają umiejętności diagnozy potrzeb edukacyjnych środowiska rodzinnego i lokalnego oraz projektowania wybranych form współpracy z rodzicami. Przedmiot pozwala nabyć kompetencje niezbędne do organizacji efektywnej współpracy nauczyciela przedszkola/szkoły z pozostałymi podmiotami edukacyjnymi (uczniami, rodzicami i społecznością lokalną). |
Efekty uczenia się: |
W1: Student zna wybrane koncepcje partnerstwa edukacyjnego oraz typy współdziałania placówki edukacyjnej z rodzicami i społecznością lokalną. K_W03; K_W07; A.1.W2; A.2.W5; C.W2. W2: Student charakteryzuje modele i formy współpracy przedszkola/szkoły z rodzicami, zna ich organizacyjno-prawne podstawy. K_W06; K_W09; A.2.W5. W3: Student opisuje czynniki determinujące współpracę przedszkola/szkoły z rodzicami i środowiskiem lokalnym. K_W06; A.2.W5; C.W3. U1: Student potrafi przeprowadzić diagnozę potrzeb edukacyjnych środowiska rodzinnego i lokalnego. K_U01; A.2.U2. U2: Student posiada umiejętność analizowania i opracowywania planów współpracy przedszkola/szkoły z rodzicami i środowiskiem lokalnym. K_U01; A.2.U6; C.U3. U3: Student projektuje wybrane formy współpracy przedszkola/szkoły z rodzicami i społecznością lokalną. K_U01; K_U06; K_U17; A.2.U6; C.U1; C.U3. K1: Student ma przekonanie o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań dążący do współdziałania podmiotów edukacyjnych. K_K03; K_K07; K_K10; A.1.K1; C.K3. K2: Student jest otwarty na współpracę z nauczycielami, specjalistami, rodzicami dzieci oraz członkami społeczności lokalnej. K_K03; K_K07; C.K4. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-03 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Iwona Zwierzchowska | |
Prowadzący grup: | Iwona Zwierzchowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-02-24 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.