Strategie edukacji przedszkolnej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PS-PPW.MSV.2 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Strategie edukacji przedszkolnej |
Jednostka: | Wydział Pedagogiki i Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Pedagoguika przedszkolna, dydaktyka |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny 30 wy i 15Ca = 45 godzin 5 punkty ECTS Łaczna liczba godzin 5x30 = 150 godz. Liczba godzin kontaktowych- stacjonarne lub w razie pracy hybrydowej on line 2022/23 45 godzin - 1,5 ECTS Przygotowanie się do zajęć, kolokwium i egzaminu 50 godzin Studiowanie literatury 10 godzin Przygotowanie zadań problemowych i projektów edukacyjnych 40 godzin Analiza materiałów -10 godzin Przygotowanie prezentacji 5 godziny Liczba punktów niekontaktowych 115 godzin = 3,5 punktu ECTS |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | Sposób weryfikacji efektów Wy K_W02 A.1.W1 A.2.W4. Egzamin, wykonanie projektów i zadań problemowych K_W13 A.2.W2. A.2.W3.Egzamin, referat, wykonanie projektów i zadań problemowych, prezentacje, analiza materiałów K_U05 A.2.U5 Egzamin, projektów i zadań problemowych, prezentacje, analiza materiałów K_K06 G.K3. Wykonanie projektów i zadań problemowych, prezentacje, Sposób weryfikacji efektów CA K_W13 A.2.W2. A.2.W3. Kolokwium, wykonanie projektów i zadań problemowych, prezentacje, analiza materiałów K_U04 A.2.U2. A.2.U6. Kolokwium, wykonanie projektów i zadań problemowych, prezentacje, analiza materiałów K_U05 A.2.U5 Kolokwium, wykonanie projektów i zadań problemowych, prezentacje, analiza materiałów K_U11 A.2.U3. Kolokwium, wykonanie projektów i zadań problemowych, prezentacje, analiza materiałów K_K10 A.2.K2. Wykonanie projektów i zadań problemowych, prezentacje, K_K06 G.K3. Wykonanie projektów i zadań problemowych, prezentacje, |
Pełny opis: |
Opis Celem przedmiotu jest zaznajomienie z teoretycznymi i praktycznymi zagadnieniami związanymi z kierunkami rozwoju strategii edukacji przedszkolnej, dyskursów i paradygmatów w różnorodnych kontekstach społecznych, kulturowych gospodarczych i edukacyjnych. |
Efekty uczenia się: |
Efekty uczenia się WY K_W02 A.1.W1 A.2.W4. w pogłębionym stopniu współczesne kierunki rozwoju pedagogiki, jej nurty i systemy pedagogiczne; rozważa je w kontekście dylematów współczesnej cywilizacji; rozumie ich historyczne, społeczno-kulturowe, biomedyczne i psychologiczne uwarunkowania K_W13 A.2.W2 A.2.W3. w pogłębionym stopniu zagadnienia z zakresu innowacji pedagogicznych w obszarze wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej (inspirujących do planowania i organizacji własnej pracy) oraz alternatywnych systemów i form edukacji K_U05 A.2.U5 wykorzystywać posiadaną wiedzę – dotyczącą różnorodnych (w tym innowacyjnych) metod, procedur i dobrych praktyk – w działalności pedagogicznej na szczeblu edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej (w tym do rozwiązywania złożonych i nietypowych problemów oraz realizacji zadań w warunkach nie w pełni przewidywalnych K_K06 G.K3. rzetelnego wypełniania zobowiązań społecznych; odpowiedzialnego przygotowywania się do swojej pracy, projektowania i wykonywania działań pedagogicznych; do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy Efekty uczenia się CA K_W13 A.2.W2 A.2.W3. w pogłębionym stopniu zagadnienia z zakresu innowacji pedagogicznych w obszarze wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej (inspirujących do planowania i organizacji własnej pracy) oraz alternatywnych systemów i form edukacji K_U04 A.2.U2. A.2.U6. sprawnie projektować i prowadzić badania pedagogiczne oraz rozpoznawać potrzeby, możliwości, uzdolnienia każdego dziecka/ucznia, a także planować, realizować i oceniać spersonalizowane programy kształcenia i wychowania K_U05 A.2.U5 wykorzystywać posiadaną wiedzę – dotyczącą różnorodnych (w tym innowacyjnych) metod, procedur i dobrych praktyk – w działalności pedagogicznej na szczeblu edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej (w tym do rozwiązywania złożonych i nietypowych problemów oraz realizacji zadań w warunkach nie w pełni przewidywalnych K_U11 A.2.U3. identyfikować spontaniczne zachowania dzieci i uczniów jako sytuacje wychowawczo-dydaktyczne i wykorzystywać je w procesie edukacji K_K10 A.2.K2. projektowania działań zmierzających do rozwoju przedszkola i poprawy jakości instytucji K_K06 G.K3. rzetelnego wypełniania zobowiązań społecznych; odpowiedzialnego przygotowywania się do swojej pracy, projektowania i wykonywania działań pedagogicznych; do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-03 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jolanta Andrzejewska | |
Prowadzący grup: | Jolanta Andrzejewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-02-24 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.