Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Strategie edukacji przedszkolnej

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PS-PPW.MSV.2
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Strategie edukacji przedszkolnej
Jednostka: Wydział Pedagogiki i Psychologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 5.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Pedagoguika przedszkolna, dydaktyka

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny 30 wy i 15Ca = 45 godzin

5 punkty ECTS

Łaczna liczba godzin 5x30 = 150 godz.

Liczba godzin kontaktowych- stacjonarne lub w razie pracy hybrydowej on line 2022/23 45 godzin - 1,5 ECTS


Przygotowanie się do zajęć, kolokwium i egzaminu 50 godzin

Studiowanie literatury 10 godzin

Przygotowanie zadań problemowych i projektów edukacyjnych 40 godzin

Analiza materiałów -10 godzin

Przygotowanie prezentacji 5 godziny

Liczba punktów niekontaktowych 115 godzin = 3,5 punktu ECTS


Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

Sposób weryfikacji efektów Wy

K_W02 A.1.W1 A.2.W4. Egzamin, wykonanie projektów i zadań problemowych

K_W13 A.2.W2. A.2.W3.Egzamin, referat, wykonanie projektów i zadań problemowych, prezentacje, analiza materiałów

K_U05 A.2.U5 Egzamin, projektów i zadań problemowych, prezentacje, analiza materiałów

K_K06 G.K3. Wykonanie projektów i zadań problemowych, prezentacje,



Sposób weryfikacji efektów CA

K_W13 A.2.W2. A.2.W3. Kolokwium, wykonanie projektów i zadań problemowych, prezentacje, analiza materiałów

K_U04 A.2.U2. A.2.U6. Kolokwium, wykonanie projektów i zadań problemowych, prezentacje, analiza materiałów

K_U05 A.2.U5 Kolokwium, wykonanie projektów i zadań problemowych, prezentacje, analiza materiałów

K_U11 A.2.U3. Kolokwium, wykonanie projektów i zadań problemowych, prezentacje, analiza materiałów

K_K10 A.2.K2. Wykonanie projektów i zadań problemowych, prezentacje,

K_K06 G.K3. Wykonanie projektów i zadań problemowych, prezentacje,



Pełny opis:

Opis

Celem przedmiotu jest zaznajomienie z teoretycznymi i praktycznymi zagadnieniami związanymi z kierunkami rozwoju strategii edukacji przedszkolnej, dyskursów i paradygmatów w różnorodnych kontekstach społecznych, kulturowych gospodarczych i edukacyjnych.

Efekty uczenia się:

Efekty uczenia się WY

K_W02 A.1.W1 A.2.W4. w pogłębionym stopniu współczesne kierunki rozwoju pedagogiki, jej nurty i systemy pedagogiczne; rozważa je w kontekście dylematów współczesnej cywilizacji; rozumie ich historyczne, społeczno-kulturowe, biomedyczne i psychologiczne uwarunkowania

K_W13 A.2.W2 A.2.W3. w pogłębionym stopniu zagadnienia z zakresu innowacji pedagogicznych w obszarze wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej (inspirujących do planowania i organizacji własnej pracy) oraz alternatywnych systemów i form edukacji

K_U05 A.2.U5 wykorzystywać posiadaną wiedzę – dotyczącą różnorodnych (w tym innowacyjnych) metod, procedur i dobrych praktyk – w działalności pedagogicznej na szczeblu edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej (w tym do rozwiązywania złożonych i nietypowych problemów oraz realizacji zadań w warunkach nie w pełni przewidywalnych

K_K06 G.K3. rzetelnego wypełniania zobowiązań społecznych; odpowiedzialnego przygotowywania się do swojej pracy, projektowania i wykonywania działań pedagogicznych; do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy

Efekty uczenia się CA

K_W13 A.2.W2 A.2.W3. w pogłębionym stopniu zagadnienia z zakresu innowacji pedagogicznych w obszarze wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej (inspirujących do planowania i organizacji własnej pracy) oraz alternatywnych systemów i form edukacji

K_U04 A.2.U2. A.2.U6. sprawnie projektować i prowadzić badania pedagogiczne oraz rozpoznawać potrzeby, możliwości, uzdolnienia każdego dziecka/ucznia, a także planować, realizować i oceniać spersonalizowane programy kształcenia i wychowania

K_U05 A.2.U5 wykorzystywać posiadaną wiedzę – dotyczącą różnorodnych (w tym innowacyjnych) metod, procedur i dobrych praktyk – w działalności pedagogicznej na szczeblu edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej (w tym do rozwiązywania złożonych i nietypowych problemów oraz realizacji zadań w warunkach nie w pełni przewidywalnych

K_U11 A.2.U3. identyfikować spontaniczne zachowania dzieci i uczniów jako sytuacje wychowawczo-dydaktyczne i wykorzystywać je w procesie edukacji

K_K10 A.2.K2. projektowania działań zmierzających do rozwoju przedszkola i poprawy jakości instytucji

K_K06 G.K3. rzetelnego wypełniania zobowiązań społecznych; odpowiedzialnego przygotowywania się do swojej pracy, projektowania i wykonywania działań pedagogicznych; do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-03
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Jolanta Andrzejewska
Prowadzący grup: Jolanta Andrzejewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-10-01 - 2026-02-24
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0