Edukacja matematyczna w przedszkolu
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PS-PPW.MSV.4 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0110) Pedagogika
|
Nazwa przedmiotu: | Edukacja matematyczna w przedszkolu |
Jednostka: | Wydział Pedagogiki i Psychologii |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | https://kampus.umcs.pl/course/view.php?id=12827 |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | brak |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe z udziałem nauczyciela akademickiego Wykład 15 Ćwiczenia 30 Łączna liczba godzin kontaktowych 1,5 ECTS Godziny niekontaktowe (praca własna studenta) Przygotowanie się do ćwiczeń 35 h Studiowanie literatury 20 h Przygotowanie się do zaliczenia - 20 h Łączna liczba godzin niekontaktowych 75h Liczba punktów za godziny niekontaktowe 2,5 ECTS Łączna liczba punktów 4 ECTS |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | K_W14; K_U03;K_U05;K_U06;K_U08;K_K06L: test on line |
Pełny opis: |
Przedmiot edukacja matematyczna w przedszkolu obejmuje treści związane z uwarunkowaniami dojrzałości do uczenia się matematyki na progu szkolnym oraz poznaniem i praktyczną nauką metodyki kształtowania pojęć matematycznych na etapie przedszkolnym. |
Literatura: |
Bilewicz-Kuźnia, B. (2010), Kształtowanie pojęć matematycznych na etapie wczesnej edukacji [w:] T. Parczewska (red. ) Psychopedagogiczne aspekty rozwoju i edukacji małego dziecka, Lublin: Wyd. UMCS. Swoboda, E. , Gunčaga, J. (red.) (2009), Dziecko i matematyka, Rzeszów: Wyd. Uniwersytetu Rzeszowskiego. Bilewicz-Kuźnia, B. (2018) , Rozwijanie umiejętności matematycznych dzieci w wieku przedszkolnym, Lublin: UMCS. Gruszczyk-Kolczyńska E., Zielińska E. dziecięca matematyka (1996), Warszawa: WSIP. Skura M., Lisicki M. (2015), Matematyka od przedszkola, Warszawa: ORE |
Efekty uczenia się: |
- Zna metodykę wczesnej edukacji matematycznej oraz sposoby indywidualizowania pracy pedagogicznej w odniesieniu do dzieci o zróżnicowanych potrzebach poznawczych i potencjale w zakresie inteligencji logiczno-matematycznej K_W14; B.3.K1. - Potrafi projektować proces dydaktyczny oraz analizować strategie działań praktycznych zgodnie z poziomem dojrzałości dziecka do ucznia się matematyki, K_U03; B.3.U1 - U6 - Potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – dotyczącą różnorodnych (w tym innowacyjnych) metod, procedur i dobrych praktyk wczesnej edukacji matematycznej do planowania i realizacji działań edukacyjnych, K_U05; B.3.U1 - U6 - Potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki, powiązanych z nią dyscyplin naukowych i metodyk szczegółowych do diagnozowania i analizowania sytuacji edukacyjnych oraz projektowania działań dydaktycznych w obszarze edukacji matematycznej, K_U06; B.3.W1; B.3.W2, B.3.W3- W5 - Potrafi dobierać, tworzyć, testować i modyfikować materiały, środki oraz metody adekwatnie do realizacji celów efektywnej i czynnościowej edukacji matematycznej , K_U08; B.3.U1 - U6 -Odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne w obszarze wczesnej edukacji matematycznej, K_K06, B.3.U1 - U6 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-03 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Barbara Bilewicz | |
Prowadzący grup: | Barbara Bilewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-02-24 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.