Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Edukacja matematyczna w przedszkolu

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: PS-PPW.MSV.4
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0110) Pedagogika Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Edukacja matematyczna w przedszkolu
Jednostka: Wydział Pedagogiki i Psychologii
Grupy:
Strona przedmiotu: https://kampus.umcs.pl/course/view.php?id=12827
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

brak

Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS:

Godziny kontaktowe z udziałem nauczyciela akademickiego

Wykład 15

Ćwiczenia 30

Łączna liczba godzin kontaktowych 1,5 ECTS

Godziny niekontaktowe (praca własna studenta)

Przygotowanie się do ćwiczeń 35 h

Studiowanie literatury 20 h

Przygotowanie się do zaliczenia - 20 h

Łączna liczba godzin niekontaktowych 75h

Liczba punktów za godziny niekontaktowe 2,5 ECTS

Łączna liczba punktów 4 ECTS

Sposób weryfikacji efektów kształcenia:

K_W14; K_U03;K_U05;K_U06;K_U08;K_K06L: test on line

Pełny opis:

Przedmiot edukacja matematyczna w przedszkolu obejmuje treści związane z uwarunkowaniami dojrzałości do uczenia się matematyki na progu szkolnym oraz poznaniem i praktyczną nauką metodyki kształtowania pojęć matematycznych na etapie przedszkolnym.

Literatura:

Bilewicz-Kuźnia, B. (2010), Kształtowanie pojęć matematycznych na etapie wczesnej edukacji [w:] T. Parczewska (red. ) Psychopedagogiczne aspekty rozwoju i edukacji małego dziecka, Lublin: Wyd. UMCS.

Swoboda, E. , Gunčaga, J. (red.) (2009), Dziecko i matematyka, Rzeszów: Wyd. Uniwersytetu Rzeszowskiego.

Bilewicz-Kuźnia, B. (2018) , Rozwijanie umiejętności matematycznych dzieci w wieku przedszkolnym, Lublin: UMCS.

Gruszczyk-Kolczyńska E., Zielińska E. dziecięca matematyka (1996), Warszawa: WSIP.

Skura M., Lisicki M. (2015), Matematyka od przedszkola, Warszawa: ORE

Efekty uczenia się:

- Zna metodykę wczesnej edukacji matematycznej oraz sposoby indywidualizowania pracy pedagogicznej w odniesieniu do dzieci o zróżnicowanych potrzebach poznawczych i potencjale w zakresie inteligencji logiczno-matematycznej K_W14; B.3.K1.

- Potrafi projektować proces dydaktyczny oraz analizować strategie działań praktycznych zgodnie z poziomem dojrzałości dziecka do ucznia się matematyki, K_U03; B.3.U1 - U6

- Potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę – dotyczącą różnorodnych (w tym innowacyjnych) metod, procedur i dobrych praktyk wczesnej edukacji matematycznej do planowania i realizacji działań edukacyjnych, K_U05; B.3.U1 - U6

- Potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki, powiązanych z nią dyscyplin naukowych i metodyk szczegółowych do diagnozowania i analizowania sytuacji edukacyjnych oraz projektowania działań dydaktycznych w obszarze edukacji matematycznej, K_U06; B.3.W1; B.3.W2, B.3.W3- W5

- Potrafi dobierać, tworzyć, testować i modyfikować materiały, środki oraz metody adekwatnie do realizacji celów efektywnej i czynnościowej edukacji matematycznej , K_U08; B.3.U1 - U6

-Odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne w obszarze wczesnej edukacji matematycznej, K_K06, B.3.U1 - U6

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-03
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Barbara Bilewicz
Prowadzący grup: Barbara Bilewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-10-01 - 2026-02-24
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0