Praktyka śródroczna wychowawczo-dydaktyczna w przedszkolu i szkole
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | PS-PPW.MSV.8 |
Kod Erasmus / ISCED: |
05.0
|
Nazwa przedmiotu: | Praktyka śródroczna wychowawczo-dydaktyczna w przedszkolu i szkole |
Jednostka: | Wydział Pedagogiki i Psychologii |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | https://kampus.umcs.pl/course/view.php?id=29270 |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | brak |
Godzinowe ekwiwalenty punktów ECTS: | Godziny kontaktowe: Laboratoria: 30 godzin Łączna liczba godzin z udziałem nauczyciela akademickiego - 30 godzin Liczba punktów ECTS z udziałem nauczyciela akademickiego: 1 ECTS Godziny niekontaktowe: Przygotowanie dokumentacji z praktyki: 20 godzin Studiowanie zalecanej literatury: 10 godzin Łączna liczba godzin niekontaktowych: 30 godzin Liczba punktów ECTS za godziny niekontaktowe: 1 Sumaryczna liczba punktów ECTS dla modułu: 2 |
Sposób weryfikacji efektów kształcenia: | przygotowanie dokumentacji praktyki wg określonych kryteriów |
Pełny opis: |
Celem praktyki jest kształtowanie umiejętności i kompetencji dydaktyczno-wychowawczych niezbędnych w pracy nauczyciela klas I-III. Studenci będą rozwijać i ćwiczyć umiejętności dydaktyczne i wychowawcze poprzez obserwację i wspieranie pracy nauczyciela. Będą doświadczać samodzielnie czynników mających wpływ na przebieg procesu dydaktyczno-wychowawczego, a także wpierać nauczyciela w indywidualizacji tego procesu. |
Literatura: |
1..Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2013 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. 2013 nr 0 poz. 532) 2. Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe (Dz.U. 2017 poz. 59) 3.Kamińska J.,(2000) Ocenianie osiągnięć uczniów w edukacji wczesnoszkolnej. Gdańsk: Wyd. HARMONIA. 5. Rafał-ŁuniewskaJ. (2015) Indywidualizacja nauczania a edukacja wczesnoszkolna. Warszawa: IBE file:///C:/Users/user/Downloads/Inywidalizacja_nauczania_a_edukacja_wczesnoszkolna_1.pdf 6. Christ, M. (2015). Indywidualizacja procesu kształcenia uczniów edukacji wczesnoszkolnej : ujęcie z perspektywy międzyludzkich różnic w zakresie zdolności kierunkowych. Katowice : Wydawnictwo UŚ. 6. Praktyczne wskazówki dotyczące indywidualizacji i dostosowania wymagań w pracy z uczniem ze SPE https://www.glospedagogiczny.pl/artykul/praktyczne-wskazowki-dotyczace-indywidualizacji-i-dostosowania-wymagan-w-pracy-z-uczniem-o-spe |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA 1. Student ma wiedzę na temat organizacji pracy opiekuńczej, wychowawczej i dydaktycznej realizowanej na poziomie przedszkola oraz klas I-III szkoły podstawowej, K_W03, K_W07, K_W14: J.1.2.W1. 2. Student opisuje zadania nauczyciela w kontekście zmieniającej się rzeczywistości edukacyjnej K_W03, K_W16, K_W19: J.1.2.W2. UMIEJĘTNOŚCI 1. Student wykorzystuje w praktyce nabytą w trakcie studiów wiedzę do rozpoznawania indywidualnych i grupowych potrzeb oraz oczekiwań uczniów, diagnozowania i rozwiązywania problemów wychowawczych oraz dydaktycznych, K_U05, K_U06, K_U07, K_U09, K_U08, K_U11: J.1.2.U1. 2. Student posiada umiejętność planowania, realizowania i dokumentowania zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych, K_U03, K_U06, K_U07, K_U08, K_U09, K_U08, K_U10, K_U11: J.1.2.U1. 3. Student potrafi współpracować z nauczycielami, pedagogami, specjalistami i rodzicami dzieci/uczniów oraz innymi członkami społeczności przedszkolnej/szkolnej oraz lokalnej, K_U17: J.1.2.U1. 4. Student dokonuje refleksyjnej i krytycznej oceny pracy nauczyciela i dzieci/uczniów oraz skuteczności własnych działań edukacyjnych pod kątem realizacji celów wychowania i kształcenia, stosowanych metod i środków dydaktycznych, K_U08, K_U09, K_U11: J.1.2.U2. KOMPETENCJE SPOŁECZNE 1. Student przejawia potrzebę samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji niezbędnych do realizacji zadań zawodowych, organizuje warsztat pracy nauczyciela, K_K01, K_K05, K_K06: J.1.2.K1. 2. Student jest gotów do podejmowania profesjonalnych działań opiekuńczych, wychowawczych i dydaktycznych, K_K02, K_K06: J.1.2.K1. 3. Student jest gotów do nawiązywania relacji i współpracy z nauczycielami, specjalistami, rodzicami dzieci oraz innymi osobami zaangażowanymi w działania pedagogiczne, K_K03: J.1.2.K1. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-03 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewa Sosnowska-Bielicz | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Centner-Guz, Ewa Sosnowska-Bielicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-02-24 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.